• Thibaut Garcia
    —Recital de guitarra clàssica

    Petit Palau Cambra

    Dimecres, 6 de novembre de 2024 – 19.30 h

    Petit Palau

  • Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Thibaut Garcia, guitarra


    Iª part

    Mauro Giuliani (1781-1829)
    Grande ouverture

    Agustín Barrios Mangoré  (1885-1944)
    Mazurka appassionata

    Frédéric Chopin (1810-1849)
    Arranjament d'Agustín Barrios Mangoré
    Prelude op. 28 núm. 4

    Agustín Barrios Mangoré 
    Una limosna por el amor de dios
    Valse núm. 4
    Choro da saudade
    Danza paraguaya


    IIª part

    Agustín Barrios Mangoré 
    Las abejas

    Niccolò Paganini (1782-1840)
    Arranjament de John Williams (1932)
    Caprice núm. 24

    Agustín Barrios Mangoré 
    Julia Florida
    Valse núm.3

    Ludwig van Beethoven (1770-1827)
    Arranjament d'Agustín Barrios Mangoré
    “Adagio sostenuto”, de Moonlight Sonata

    Agustín Barrios Mangoré 
    La catedral

    Durada del concert:
    Primera part, 40 minuts | pausa de 15 minuts | Segona part, 40 minuts
    La durada del concert és aproximada.
    Concert enregistrat per Catalunya Música
    #jovestalents #gradajove

  • Poema

    Sarbatana amor

    Càntut a tu,
    quan vinc dels segles
    i em faig carreu
    de la pregària,
    lliri ignorat, sol furtiu,
    bes nascut de l’alimària.

    Sona flabiol!
    Corre, dansa,
    vine a la vora!

    Ha tornat
    la flama trobadora,
    aquí, de cop,
    perquè el temps
    és un cercle de seda
    que marca el pas del sol
    i l’acull de genolls,
    per abeurar-s’hi.

    Càntut a la vida i dic
    l’espurna de la cançoneta,
    quan balla el rodamon
    de flauta i violí.

    Sona flabiol!
    Corre, dansa,
    vine a la vora!

    Càntut a tu i et duc arreu.
    I les esquelles diuen
    la cançó que escampa
    el goig diví de fer-se nom.
    I així, de cop,
    tot se’n va i tot retorna
    pel tímid corriol
    que mena a tu.

    Sona flabiol!
    Corre, dansa,
    vine a la vora!

    Meravellada
    canta la fada,
    l’enamorada
    del fetiller.

    Lluís Calvo
    Del llibre Centaures i rossinyols.
    La Pobla de Farnals: Edicions del Buc, 2023

  • Comentari

    Considerat un dels principals guitarristes al principi del segle XIX, a banda de prolífic compositor, l’italià Mauro Giuliani (1781-1829) va aconseguir amb el seu virtuosisme que la guitarra romàntica i les seves composicions deixessin enrere l’etiqueta de senzill “instrument popular”; va forjar estratègics vincles amb Beethoven o Rossini, tot enriquint el seu propi talent compositiu, com s’entreveu en la seva Grande ouverture, op. 61 que obre el programa, peça plena de dificultats tècniques, de gran lirisme i d’una profunda expressió emocional. El concert d’avui, en tot cas, s’articula sobre una excelsa figura de la guitarra com és el paraguaià Agustín Pío Barrios Ferreira (1885-1944), conegut amb el sobrenom de Nitsuga Mangoré pel seu origen guaraní, i també fonamental en la transformació de la guitarra.

    Venerat i amb un repertori de més de tres-centes peces, el seu estil apostà per aprofundir en la tradició espanyola iniciada per autors beneïts com Ferran Sor o Francesc Tàrrega i aconseguint un ple desenvolupament dels recursos tècnics usats anteriorment en un equilibrat mestissatge dels corrents tradicionals que fins aleshores s'havien consolidat. La seva música pot despendre aromes de Bach, però també de Tàrrega i fins i tot de Paganini; això sí, amb una dolça aura llatinoamericana. Entre les seves obres que avui s’escolten, destaca la suprema bellesa de la Mazurka appassionata, que arriba a l’ànima; semblaria la descomposició d’un vals que dansa en un rubato constant immers en una harmonia inundada de nostàlgia, de gran dificultat tècnica i varietat de tons i colors. Sensacions similars evoquen Una limosna por el amor de Dios, l’última obra composta per Mangoré, que camina en un virtuós trèmolo, una de les més populars i favorites per als amants del compositor. L’intens virtuosisme de Las abejas, amb arpegis executats amb gran velocitat, no impedeix que hi tregui el cap una bella melodia d’aires evocadors marca de la casa.

    I què podem dir de La catedral? Escrita amb tres moviments –el primer, “Preludio saudade”, fou incorporat més tard–, presenta un esperit de calma nostàlgica amb una melodia lluminosa articulada en acords arpegiats; l’“Andante religioso”, inspirat en l’univers bachià, té un ritme contingut i acords que donen un sentit de moviment de processó, i l’últim, l’“Allegro solemne”, s’inspira en els bullicis de la gent als carrers fora de la catedral; bells moviments melòdics lineals s'entrecreuen amb cascades d'arpegis amb harmonies canviants.

    A l’extens programa d’avui també hi ha espai per a obres eternes transcrites per Mangoré que són grans hits de compositors consagrats, com Beethoven, Chopin o Paganini.

    Manel Cereijo, musicòleg

  • 20240725 Palau Piano DESKTOP
  • Biografia

    Thibaut Garcia, guitarra

    Thibaut Garcia

     ©Warner Classics-Erato / Ph. Marco Borggreve

    Primer premi al prestigiós concurs Guitar Foundation of America (EUA) el 2015, artista BBC New Generation (2017-2019) i Révélation Instrumentale als Victoires de la Musique Classique el 2019, s’ha anat refermant progressivament com un dels guitarristes amb més talent de la seva generació.

    D’origen francoespanyol, va néixer a Tolosa de Llenguadoc (1994), on es va titular a la classe de Paul Ferret i va ser admès posteriorment a la d’Olivier Chassain al CNSMD de París, on va rebre consells de Judicaël Perroy.

    Thibaut García és convidat habitualment per sales i festivals destacats arreu del món: Wigmore Hall de Londres, Konzerthaus de Viena, Concertgebouw d’Amsterdam, Txaikovski Hall de Moscou, Festival Radio France Occitània Montpeller, Salle Bourgie de Mont-real, Philharmonie de París, Théâtre des Champs Élysées, cicle Grans Intèrprets de Tolosa de Llenguadoc, Palau de Musica Catalana, Festival Musiq’3 a Brussel·les o Auditorium de Bordeus, Seine Musicale, Grand Théâtre de Provença, etc.

    El 2016 va debutar amb l’Orchestra National de l’Opéra National du Capitole de Tolosa de Llenguadoc, on va tornar el 2023 interpretant una obra nova de Benjamin Attahir El Bihr. Ha actuat amb la Philharmoniker de Baden-Baden, Orchestre Philharmonique Radio France, Orchestre de Chambre de París, les diverses orquestres de la BBC, Orchestre de l’Opéra de Bordeus, Orchestre de l’Opéra de Rouen, Silesian Philharmonic, Orchestre National de l’Illa de França, Orchestre de l'Opéra de Saint Etienne, Orchestre National de Metz i de Lió, entre d’altres.

    De la temporada 2024-2025, destaquen els concerts amb la Philharmonisches Orchester Kiel, l'Orchestre Philharmonique de Strasbourg, i el seu retorn al Festival de Mecklenburg-Vorpommern (com a guanyador del premi WEMAG Soloist), el Concertgebouw d'Amsterdam, el Palau de Musica de Barcelona, ​​i també el seu debut a la Philharmonie Luxembourg. A l'abril programarà Guitarmania a la Philharmonie de París, on presentarà el seu instrument i els seus ambaixadors durant una setmana.

    Com a músic de cambra ha actuat amb els artistes Edgar Moreau, Raphaël Sévère, Elsa Dreisig, Marianne Crebassa, Lucienne Renaudin-Vary, Anastasia Kobekina, Arod Quatour, etc. I igualment en destacades col·laboracions en duo amb Philippe Jaroussky (À sa guitare), Félicien Brut (Vol de nuit) i Antoine Morinière (Variaciones Goldberg).

    Thibaut García és artista Warner Classic/Erato des del 2016. Després del llançament de Leyendas (2016), Bach inspirations (2016), Aranjuez (2020, Choc de la Classique, Diapason d’Or, Gramophone Editor’s Choice), va estrenar el seu disc À sa guitare en duo amb Philippe Jaroussky la tardor del 2021. I aquesta tardor presenta el seu més recent projecte discogràfic, Bohemio, amb música d’Agustín Barrios Mangoré.

  • Anunci fes-te soci_desktop
  • També et pot interessar...

    Palau Grans Veus
    Dilluns, 11.11.24 – 20 h
    Sala de Concerts

    Viena-París

    Philippe Jaroussky, contratenor
    Jérôme Ducros, 
    piano

    F. J. Haydn: Das leben ist ein Traum, Hob. XXVI:21
    W. A. Mozart: Abendempfindung, KV 523; An Chloé, KV 524
    L. van Beethoven: Adelaide, op. 46
    F. Schubert: Klavierstück núm. 2, D. 946 (piano sol); Im Frühling, D. 882; Die Gotter Griechenlands, D. 677; An Silvia, D. 891; Litanei, D. 343; Herbst, D. 945; Nachtstück, D. 672
    G. Fauré: Cinc mélodies “de Venise”, op. 58
    C. Chaminade: Étude de concert núm. 2, op. 35, “Automne” (piano sol)
    R. Hahn: A Chloris; Offrande; Fêtes galantes; D’une prison
    C. Debussy: Fêtes galantes II

    Preus: de 30 a 58 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mitjans Col·laboradors

    Mecenes col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex