Concert d’Any Nou
—Orquestra Simfònica del Vallès
Nadal al Palau
Dissabte, 1 de gener de 2022 - 20.30 h
Diumenge, 2 de gener de 2022 - 12 hSala de Concerts
Amb el suport de:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Isabella Gaudí, soprano
Orquestra Simfònica del Vallès
Jaume Santonja, directorFranz von Suppé (1819-1895)
Pique Dame: oberturaJosef Strauss (1827-1870)
Brennende Liebe, op. 129Johann Strauss (1825-1899)
Marxa de Napoleó, op. 156
Veus de Primavera, op. 410Vals de l’Emperador, op. 437
Marxa russa, op. 426
Jacques Offenbach (1819-1880)
Les contes d’HoffmanJohann Strauss (1825-1899)
Sota llamps i trons, op. 324El bell Danubi blau, op. 314
Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa.
#popularComentari
Gaudir de la música alegre i feliç de la família Strauss és, probablement, la millor manera de saludar l’Any Nou. La Viena imperial va viure al ritme dels valsos, les polques i les marxes creats per una nissaga –Johann Strauss pare (1804-1849) i els seus fills Johann Strauss II (1825-1899), Josef (1827-1870) i Eduard (1835-1916)– que va conquerir el món amb la més vienesa de les danses.
El programa del Concert d’Any Nou s’obre amb la música de Francesco Ezechiele Ermenegildo Cavaliere Suppe Demelli, conegut amb el nom de Franz von Suppé, hereu austríac de Jacques Offenbach i veritable pare de l’opereta vienesa. L’obertura de Pique Dame, que inclou una melodia hongaresa tradicional, combina l’encant del maestoso inicial amb els ritmes vertiginosos i la lluentor de la percussió de l’allegro con fuoco.
Josef Strauss, segon fill de la família, va deixar un catàleg de 283 peces de factura orquestral impecable: la polca-masurca Brennende Liebe, op. 129 (Amor intens) revela la seva elegància i gran inspiració melòdica. L’estil refinat, elegant i melòdicament irresistible del seu famós germà Johann Strauss, considerat amb tota justícia el rei del vals, té màxim protagonisme en aquesta vetllada amb sis conegudes peces del seu catàleg impressionant, que supera les 500 obres. La Napoleon-Marsch, op. 156 (Marxa de Napoleó), escrita l’any 1854 i dedicada a Napoleó III, obre una elecció que inclou obres mestres, com el vals Frühlingsstimmen, op. 410 (Veus de primavera), creat originalment per a una actuació de la soprano Bianca Bianchini al Theater an der Wien el 1883. Pàgina de màxim lluïment, exigeix una veu àgil, amb domini de la coloratura i aguts lluminosos. Per cert, la pirotècnia vocal es dispara amb els espectaculars sobreaguts de l’ària d’Olympia “Els oiseaux dans la charmille”, de la gran òpera d’Offenbach Les contes d’Hoffmann.
Johann Strauss va viatjar a Berlín el 1889 per dirigir les seves obres a la nova sala de concerts Königsbau, i entre les partitures que es va emportar figurava un gran vals que va titular Hand in hand (Mà a la mà) per simbolitzar els estrets llaços que unien Viena i Berlín. L’editor Fritz Simrock va decidir batejar-lo com Kaiser-Walzer, op. 437 (Vals de l’emperador) per celebrar el retrobament de l’emperador alemany Guillem i l’emperador austríac Francesc Josep. L’aire marcial i prussià i l’esperit vienès es donen la mà en aquest gran i majestuós vals, potser el més famós del seu catàleg junt amb l’emblemàtic An der schönen blauen Donau, op. 314 (El bell Danubi blau), que els austríacs consideren el seu segon himne nacional.
La Russischer-Marsch, op. 426 (Marxa russa) i l’electritzant polca ràpida Unter Donner und Blitz, op. 324 (Sota llamps i trons) completen la selecció d’aquesta nova edició del Concert d’Any Nou al Palau, que, com tothom espera, es tancarà després de les propines amb la popular Radetzky-Marsch, op. 228 (Marxa Radetzky), la més famosa obra de Johann Strauss I, escrita en honor del reaccionari mariscal Radetzky i convertida per la tradició en final festiu amb l’acompanyament dels aplaudiments còmplices del públic.
Javier Pérez Senz, periodista
Biografies
Biografies
Isabella Gaudí, soprano
Nascuda a Barcelona, va iniciar els estudis musicals l’any 2003 mentre estudiava el grau en traducció i interpretació a la Universitat Pompeu Fabra. Durant la seva formació vocal ha estudiat amb mestres prestigiosos, com Raquel Pierotti, Raúl Giménez, Francesca Roig, Luciana Serra i, actualment, amb Mariella Devia i Jaume Aragall.
Ha actuat a Espanya, Itàlia, França, Alemanya, Bèlgica, Colòmbia, els Estats Units i el Japó, en teatres destacats, com el Teatro Real de Madrid, Gran Teatre del Liceu, Palau de la Música Catalana, L’Auditori, Teatro Campoamor d’Oviedo, Teatro de la Zarzuela, Théâtre Roger Barat, Vlaamse Opera, Teatro Rossini de Pesaro, Teatro Olimpico de Vicenza i al Caramoor Festival, entre d’altres, sota la batuta de directors musicals com ara Alberto Zedda, Michael Boder, Pablo Heras-Casado, Will Crutchfield, Guillermo García Calvo, Antonio Fogliani, Jean-Luc Tingaud, Gueràssim Voronkov, Giovanni Battista Rigon, Josep Pons o Corrado Rovaris i directors escènics també reconeguts, com ara Robert Carsen, Joan Anton Rechi, Guy Joosten, Oliver Py, Nicola Berloffa, Rafael de Castro, Michal Znaniecki i Rafel Duran.Va guanyar el primer premi del Concurs Internacional de Logronyo i el primer premi del Concurs Líric de Premià de Mar. Després de l’Accademia Rossiniana a Pesaro, va guanyar el rol de comtessa de Folleville.
La versatilitat de la seva veu ha fet que pugui acarar personatges de diferents compositors amb molta facilitat, des del Barroc fins a la música contemporània, un dels grans actius que té al seu repertori.
Entre els seus propers projectes figuren el retorn al Teatro Olimpico de Vicenza amb el rol de Giulia de La scala di seta, el debut al Festival de Peralada amb una obra de nova composició basada en Tirant lo Blanc.Biografies
©Lorenzo Duaso
©Lorenzo Duaso
Orquestra Simfònica del Vallès
L’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) és una realitat que porta la música al cor de les persones des del 1987. Les emocions són el nostre fort, i per transmetre-les, procurem cada vegada més fer participar el públic, innovar en els formats i en les maneres de fer música, i aprofundir en el compromís de valor amb la nostra comunitat. Som l’única orquestra profesional estable privada del país, en què els músics i l’equip de gestió són alhora empleats i accionistes.
La nostra intensa activitat –més de cent actuacions l’any– es centra, per un costat, al Palau de la Música Catalana, on celebrem la 24a temporada de concerts Simfònics al Palau, amb tretze concerts anuals que realitzem en coproducció amb el nostre soci principal, el Palau de la Música Catalana, i, per un altre costat, a la ciutat de Sabadell, on oferim la temporada de concerts simfònics. A més, des de la nostra fundació som l’orquestra titular del circuit Òpera a Catalunya. Han estat els nostres directors titulars: Albert Argudo (1988 -1992), Jordi Mora (1993-1997), Salvador Brotons (1997-2002), Edmon Colomer (2002-2005), David Giménez Carreras (2006-2009), Rubén Gimeno (2009-2016) i James Ross (2017-2018). Des del setembre del 2018 Xavier Puig n’és el director titular.
Som l’orquestra espanyola amb més presencia a les xarxes socials, amb més de 23.200 seguidors a Twitter, 18.000 a Facebook, i juntament amb el Banc Sabadell hem fet la flashmob Som Sabadell, amb més de 86 milions de visites a Youtube, tot convertint-se en el vídeo d’una orquestra simfònica més vist arreu del planeta.
Biografies
Jaume Santonja, director
Jaume Santonja és actualment director associat de l’Euskadiko Orkestra - Orquestra Simfònica del País Basc i és director convidat en moltes orquestres de l’Estat espanyol: Orquestra y Coro Nacionales de España, Orquestra de la Comunitat Valenciana, Simfònica de Tenerife, Orquesta Filharmònica de Málaga, Real Filarmonía de Galícia, Orquestra Simfònica de Bilbao, Oviedo Filarmonía. Ha estat director assistent de la reconeguda City of Birmingham Symphony Orchestra al Regne Unit i ha aparegut al capdavant les orquestres BBC National Orchestra of Wales, Antwerp Symphony Orchestra, Phion Orkest, Orchestra del Teatro Lirico de Càller, Orchestra Sinfonica de Milà “LaVerdi”, Malta Philharmonic Orchestra, entre d’altres. Cal remarcar aquesta temporada els seus debuts amb la Hong Kong Philharmonic, Filarmonica Arturo Toscanini, Belgrade Philharmonic i les visites a les temporades de concerts de l’Orchestra Sinfonica de Milà “LaVerdi”, Euskadiko Orkestra i la City of Birmingham Symphony Orchestra. El juny del 2020 va ser un dels quatre participants en la prestigiosa Ammodo Conducting Masterclass que organitza la Royal Concertgebouw Orchestra d’Amsterdam sota la tutela del mestre Iván Fischer. És fundador del AbbatiaViva music collective. Ha estat premiat en diversos concursos de direcció internationals i té un màster de direcció pel Royal Conservatory of Antwerp (Bèlgica) a més d’un màster de percussió per l’Amsterdam Conservatorium (Holanda). Jaume Santonja és graduat superior en percussió per l’Escola Superior de Música de Catalunya, Barcelona.
Textos
Jules Barbier
Les oiseaux dans la charmille
Ocells a la enramadaLes oiseaux dans la charmille
Dans les cieux l'astre du jour
Tout parle à la jeune fille d'amour!Ocells a la enramada,
al cel l’estel del dia,
tot parla d’amor a la noia!Ah! Voilà la chanson gentille
La chanson d'Olympia! Ah!Ah! Vet-ací la bella cançó,
la cançó d’Olímpia! Ah!Tout ce qui chante et résonne
Et soupire, tour à tour
Emeut son coeur qui frissonne d'amour!
Ah! Voilà la chanson mignonne
La chanson d'Olympia! Ah!Tot el que canta i ressona
i sospira, per torn,
fa que el seu cor tremoli d’amor!
Ah! Vet-ací la bella cançó.
la cançó d’Olímpia.(Ària d’Olímpia de “Els contes de Hoffmann”)
Traducció al català: Manuel CapdevilaTambé et pot interessar...
Simfònics al Palau
Dissabte, 22 de gener de 2022 - 18.30 h
Sala de ConcertsNemanja Radulović, violí
Orquestra Simfònica del Vallès
Víctor Pablo Pérez, directorJ. S. Bach: "Ària" de la Suite núm. 3
L. van Beethoven: Concert per a violí
J. Brahms: Simfonia num. 1Preus: de 18 a 68 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – David Carrasco Chiva – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Joan Oller i Cuartero – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Concert d’Any Nou
—Orquestra Simfònica del Vallès
Nadal al Palau
Dissabte, 1 de gener de 2022 - 20.30 h
Diumenge, 2 de gener de 2022 - 12 hSala de Concerts
Amb el suport de:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Isabella Gaudí, soprano
Orquestra Simfònica del Vallès
Jaume Santonja, directorFranz von Suppé (1819-1895)
Pique Dame: oberturaJosef Strauss (1827-1870)
Brennende Liebe, op. 129Johann Strauss (1825-1899)
Marxa de Napoleó, op. 156
Veus de Primavera, op. 410Vals de l’Emperador, op. 437
Marxa russa, op. 426
Jacques Offenbach (1819-1880)
Les contes d’HoffmanJohann Strauss (1825-1899)
Sota llamps i trons, op. 324El bell Danubi blau, op. 314
Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa.
#popularComentari
Gaudir de la música alegre i feliç de la família Strauss és, probablement, la millor manera de saludar l’Any Nou. La Viena imperial va viure al ritme dels valsos, les polques i les marxes creats per una nissaga –Johann Strauss pare (1804-1849) i els seus fills Johann Strauss II (1825-1899), Josef (1827-1870) i Eduard (1835-1916)– que va conquerir el món amb la més vienesa de les danses.
El programa del Concert d’Any Nou s’obre amb la música de Francesco Ezechiele Ermenegildo Cavaliere Suppe Demelli, conegut amb el nom de Franz von Suppé, hereu austríac de Jacques Offenbach i veritable pare de l’opereta vienesa. L’obertura de Pique Dame, que inclou una melodia hongaresa tradicional, combina l’encant del maestoso inicial amb els ritmes vertiginosos i la lluentor de la percussió de l’allegro con fuoco.
Josef Strauss, segon fill de la família, va deixar un catàleg de 283 peces de factura orquestral impecable: la polca-masurca Brennende Liebe, op. 129 (Amor intens) revela la seva elegància i gran inspiració melòdica. L’estil refinat, elegant i melòdicament irresistible del seu famós germà Johann Strauss, considerat amb tota justícia el rei del vals, té màxim protagonisme en aquesta vetllada amb sis conegudes peces del seu catàleg impressionant, que supera les 500 obres. La Napoleon-Marsch, op. 156 (Marxa de Napoleó), escrita l’any 1854 i dedicada a Napoleó III, obre una elecció que inclou obres mestres, com el vals Frühlingsstimmen, op. 410 (Veus de primavera), creat originalment per a una actuació de la soprano Bianca Bianchini al Theater an der Wien el 1883. Pàgina de màxim lluïment, exigeix una veu àgil, amb domini de la coloratura i aguts lluminosos. Per cert, la pirotècnia vocal es dispara amb els espectaculars sobreaguts de l’ària d’Olympia “Els oiseaux dans la charmille”, de la gran òpera d’Offenbach Les contes d’Hoffmann.
Johann Strauss va viatjar a Berlín el 1889 per dirigir les seves obres a la nova sala de concerts Königsbau, i entre les partitures que es va emportar figurava un gran vals que va titular Hand in hand (Mà a la mà) per simbolitzar els estrets llaços que unien Viena i Berlín. L’editor Fritz Simrock va decidir batejar-lo com Kaiser-Walzer, op. 437 (Vals de l’emperador) per celebrar el retrobament de l’emperador alemany Guillem i l’emperador austríac Francesc Josep. L’aire marcial i prussià i l’esperit vienès es donen la mà en aquest gran i majestuós vals, potser el més famós del seu catàleg junt amb l’emblemàtic An der schönen blauen Donau, op. 314 (El bell Danubi blau), que els austríacs consideren el seu segon himne nacional.
La Russischer-Marsch, op. 426 (Marxa russa) i l’electritzant polca ràpida Unter Donner und Blitz, op. 324 (Sota llamps i trons) completen la selecció d’aquesta nova edició del Concert d’Any Nou al Palau, que, com tothom espera, es tancarà després de les propines amb la popular Radetzky-Marsch, op. 228 (Marxa Radetzky), la més famosa obra de Johann Strauss I, escrita en honor del reaccionari mariscal Radetzky i convertida per la tradició en final festiu amb l’acompanyament dels aplaudiments còmplices del públic.
Javier Pérez Senz, periodista
Biografies
Isabella Gaudí, soprano
Nascuda a Barcelona, va iniciar els estudis musicals l’any 2003 mentre estudiava el grau en traducció i interpretació a la Universitat Pompeu Fabra. Durant la seva formació vocal ha estudiat amb mestres prestigiosos, com Raquel Pierotti, Raúl Giménez, Francesca Roig, Luciana Serra i, actualment, amb Mariella Devia i Jaume Aragall.
Ha actuat a Espanya, Itàlia, França, Alemanya, Bèlgica, Colòmbia, els Estats Units i el Japó, en teatres destacats, com el Teatro Real de Madrid, Gran Teatre del Liceu, Palau de la Música Catalana, L’Auditori, Teatro Campoamor d’Oviedo, Teatro de la Zarzuela, Théâtre Roger Barat, Vlaamse Opera, Teatro Rossini de Pesaro, Teatro Olimpico de Vicenza i al Caramoor Festival, entre d’altres, sota la batuta de directors musicals com ara Alberto Zedda, Michael Boder, Pablo Heras-Casado, Will Crutchfield, Guillermo García Calvo, Antonio Fogliani, Jean-Luc Tingaud, Gueràssim Voronkov, Giovanni Battista Rigon, Josep Pons o Corrado Rovaris i directors escènics també reconeguts, com ara Robert Carsen, Joan Anton Rechi, Guy Joosten, Oliver Py, Nicola Berloffa, Rafael de Castro, Michal Znaniecki i Rafel Duran.Va guanyar el primer premi del Concurs Internacional de Logronyo i el primer premi del Concurs Líric de Premià de Mar. Després de l’Accademia Rossiniana a Pesaro, va guanyar el rol de comtessa de Folleville.
La versatilitat de la seva veu ha fet que pugui acarar personatges de diferents compositors amb molta facilitat, des del Barroc fins a la música contemporània, un dels grans actius que té al seu repertori.
Entre els seus propers projectes figuren el retorn al Teatro Olimpico de Vicenza amb el rol de Giulia de La scala di seta, el debut al Festival de Peralada amb una obra de nova composició basada en Tirant lo Blanc.Orquestra Simfònica del Vallès
©Lorenzo Duaso
L’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) és una realitat que porta la música al cor de les persones des del 1987. Les emocions són el nostre fort, i per transmetre-les, procurem cada vegada més fer participar el públic, innovar en els formats i en les maneres de fer música, i aprofundir en el compromís de valor amb la nostra comunitat. Som l’única orquestra profesional estable privada del país, en què els músics i l’equip de gestió són alhora empleats i accionistes.
La nostra intensa activitat –més de cent actuacions l’any– es centra, per un costat, al Palau de la Música Catalana, on celebrem la 24a temporada de concerts Simfònics al Palau, amb tretze concerts anuals que realitzem en coproducció amb el nostre soci principal, el Palau de la Música Catalana, i, per un altre costat, a la ciutat de Sabadell, on oferim la temporada de concerts simfònics. A més, des de la nostra fundació som l’orquestra titular del circuit Òpera a Catalunya. Han estat els nostres directors titulars: Albert Argudo (1988 -1992), Jordi Mora (1993-1997), Salvador Brotons (1997-2002), Edmon Colomer (2002-2005), David Giménez Carreras (2006-2009), Rubén Gimeno (2009-2016) i James Ross (2017-2018). Des del setembre del 2018 Xavier Puig n’és el director titular.
Som l’orquestra espanyola amb més presencia a les xarxes socials, amb més de 23.200 seguidors a Twitter, 18.000 a Facebook, i juntament amb el Banc Sabadell hem fet la flashmob Som Sabadell, amb més de 86 milions de visites a Youtube, tot convertint-se en el vídeo d’una orquestra simfònica més vist arreu del planeta.
Jaume Santonja, director
Jaume Santonja és actualment director associat de l’Euskadiko Orkestra - Orquestra Simfònica del País Basc i és director convidat en moltes orquestres de l’Estat espanyol: Orquestra y Coro Nacionales de España, Orquestra de la Comunitat Valenciana, Simfònica de Tenerife, Orquesta Filharmònica de Málaga, Real Filarmonía de Galícia, Orquestra Simfònica de Bilbao, Oviedo Filarmonía. Ha estat director assistent de la reconeguda City of Birmingham Symphony Orchestra al Regne Unit i ha aparegut al capdavant les orquestres BBC National Orchestra of Wales, Antwerp Symphony Orchestra, Phion Orkest, Orchestra del Teatro Lirico de Càller, Orchestra Sinfonica de Milà “LaVerdi”, Malta Philharmonic Orchestra, entre d’altres. Cal remarcar aquesta temporada els seus debuts amb la Hong Kong Philharmonic, Filarmonica Arturo Toscanini, Belgrade Philharmonic i les visites a les temporades de concerts de l’Orchestra Sinfonica de Milà “LaVerdi”, Euskadiko Orkestra i la City of Birmingham Symphony Orchestra. El juny del 2020 va ser un dels quatre participants en la prestigiosa Ammodo Conducting Masterclass que organitza la Royal Concertgebouw Orchestra d’Amsterdam sota la tutela del mestre Iván Fischer. És fundador del AbbatiaViva music collective. Ha estat premiat en diversos concursos de direcció internationals i té un màster de direcció pel Royal Conservatory of Antwerp (Bèlgica) a més d’un màster de percussió per l’Amsterdam Conservatorium (Holanda). Jaume Santonja és graduat superior en percussió per l’Escola Superior de Música de Catalunya, Barcelona.
Textos
Jules Barbier
Les oiseaux dans la charmille
Ocells a la enramadaLes oiseaux dans la charmille
Dans les cieux l'astre du jour
Tout parle à la jeune fille d'amour!Ocells a la enramada,
al cel l’estel del dia,
tot parla d’amor a la noia!Ah! Voilà la chanson gentille
La chanson d'Olympia! Ah!Ah! Vet-ací la bella cançó,
la cançó d’Olímpia! Ah!Tout ce qui chante et résonne
Et soupire, tour à tour
Emeut son coeur qui frissonne d'amour!
Ah! Voilà la chanson mignonne
La chanson d'Olympia! Ah!Tot el que canta i ressona
i sospira, per torn,
fa que el seu cor tremoli d’amor!
Ah! Vet-ací la bella cançó.
la cançó d’Olímpia.(Ària d’Olímpia de “Els contes de Hoffmann”)
Traducció al català: Manuel CapdevilaTambé et pot interessar...
Simfònics al Palau
Dissabte, 22 de gener de 2022 - 18.30 h
Sala de ConcertsNemanja Radulović, violí
Orquestra Simfònica del Vallès
Víctor Pablo Pérez, directorJ. S. Bach: "Ària" de la Suite núm. 3
L. van Beethoven: Concert per a violí
J. Brahms: Simfonia num. 1Preus: de 18 a 68 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – David Carrasco Chiva – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Joan Oller i Cuartero – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –