Joel Bardolet & Marc Heredia
Petit Palau Cambra
Dijous, 3 de març de 2022 – 20 h
Petit Palau
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Joel Bardolet, violí
Marc Heredia, pianoI
Franz Schubert (1797-1828)
Sonata per a violí i piano núm. 2, en La menor, D. 385I. Allegro moderato
I. Andante
III. Menuetto / Allegro
IV. AllegroJosep Maria Guix (1967)
Llàgrimes de tardorBéla Bartók (1881-1945)
Sonata per a violí i piano núm. 2, Sz. 76I. Molto moderato
II. AllegrettoII
Olivier Messiaen (1908-1992)
Thème et variationsThème – Modéré
Variation núm. 1 – Modéré
Variation núm. 2 – Un peu moins modére
Variation núm. 3 – Modéré, avec éclat
Variation núm. 4 – Vif et passionné
Variation núm. 5 – Tres modéréJohannes Brahms (1833-1897)
Sonata per a violí i piano núm. 3, en Re menor, op. 108I. Allegro
II. Adagio
III. Un poco presto e con sentimento
IV. Presto agitatoDurada aproximada del concert:
Primera part, 35 minuts; Pausa de 15 minuts; Segona part, 43 minuts.Concert enregistrat per Catalunya Música
#clàssics #jovestalents #novacreacióComentari
Schubert ja havia escrit àmpliament per a violí, un instrument que coneixia molt bé des de la seva infantesa, quan va abordar les seves tres primeres sonates per a violí i piano. Era la primavera de 1816 i el músic, un jove de dinou anys, treballava també en la composició d’una obra molt més ambiciosa, la Simfonia Tràgica. Concebudes com una unitat, la Segona Sonata és la més personal de les tres i també la que presenta un major equilibri en el diàleg dels dos instruments. Dividida en quatre moviments, tota ella respira l’inspirat lirisme característic de l’autor i una atmosfera íntima no mancada d’un cert dramatisme.
L’obra de Johannes Brahms, una peça de maduresa a diferència de la de Schubert, forma part també d’un cicle de tres sonates per a violí i piano. Brahms va començar a escriure-la el 1886, quan tenia 53 anys, i la completà dos anys després. Dedicada al seu amic Hans von Bülow, es va estrenar el 22 de desembre de 1888 a Budapest. A diferència de les dues anteriors, aquesta darrera Sonata s’estructura en quatre moviments i tot hi resulta més poderós, més ple de vida i de passió. Amb un piano també més virtuosístic que en les partitures precedents, el líric i apassionat “Adagio” marca el punt culminant d’aquesta obra, tan poderosa i tan capritxosa alhora.
Entre l’una i l’altra sentirem dues composicions de principis del segle XX i una creació actual d’un compositor català. De l’hongarès Béla Bartók ens arriba la Sonata núm. 2, Sz. 76, que el compositor va escriure per a la violinista Jelly d’Arany. Amb influències del dodecatonisme vienès i de la música tradicional hongaresa, és una obra de gran exigència per a l’arc i d’escriptura audaç, en la qual cadascun dels dos instruments lideren el seu propi discurs, sense un veritable diàleg entre les parts.
Setze anys després, el 1932, un jove compositor francès, Olivier Messiaen, va escriure Tema i variacions com a regal de noces per a la seva promesa, la violinista Claire Delbos. El 22 de novembre, cinc mesos després de contraure matrimoni, la parella va estrenar la partitura, concebuda com un tema seguit per cinc variacions que avancen en un tempo cada cop més animat i apassionat.
La creació més recent és la delicada Llàgrimes de tardor (2018) de Josep Maria Guix. El nom de l’obra, pres de la denominació d’un vi de la Terra Alta, és una inspirada elegia en memòria d’un company de feina desaparegut prematurament. Guix, un compositor que es caracteritza pel refinament i la puresa de llenguatge, ens entrega aquí una pàgina plena de sentiment i bellesa.
Ana María Dávila, periodista musical
Biografia
Biografia
©Pau Codina
©Pau Codina
Joel Bardolet & Marc Heredia
El violinista Joel Bardolet va fer els estudis superiors a l’ESMUC i posteriorment va cursar un màster a la prestigiosa Musikhochschule de Freiburg amb la violinista francesa Muriel Cantoreggi, amb qui encara avui manté el contacte i la relació musical. L’abril del 2012 va ser admès al programa de màster especialitzat de solista a la Hochschule für Musik de Basilesa, amb Rainer Schmidt. En finalitzar-lo, va debutar com a solista a la principal sala de concerts de Basilea tocant el Segon Concert de Bartók amb la Basel Sinfonie Orchester. Ha rebut el mestratge de músics com Vera Martínez Mehner, Maurice Fuks, Erich Höbarth, András Keller, Claudio Martínez Mehner, Anton Kernjak, Rony Rogoff i Ferenc Rados. Forma part del Trio Fortuny –projecte que també comparteix amb el pianista Marc Heredia–, va impulsar el Lassus Quartett, ha estat concertino habitual de l’Orquestra Camera Musicae i concertino convidat d’altres orquestres i projectes de cambra, i ho és de l’orquestra Musique des Lumières.
El pianista Marc Heredia va iniciar els estudis de piano als tres anys i va seguir estudiant amb Cecilio Tieles al Conservatori Superior de Música del Liceu. Més tard, entre el 2008 i el 2012 va continuar la formació a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía, amb els professors Dimitri Bashkirov i Claudio Martínez Mehner. Del 2012 al 2014 va cursar un Master of Arts a la Hochschule für Musik de Basilea. Ha actuat en importants sales, com L’Auditori, Palau de la Música Catalana, Auditorio Nacional i Fundación Juan March de Madrid, al Claustre de Sant Domènec de Peralada i també en marcs com el cicle Solistas del SXXI a l’Auditorio Sony de Madrid o a l’Auditori de Girona, entre d’altres. Forma part del Trio Fortuny, juntament amb Joel Bardolet i Pau Codina.
El violinista Joel Bardolet i el pianista Marc Heredia són dos dels músics catalans de més inquietud artística de la seva generació. El diàleg entre aquest duet d'intèrprets i amics reuneix grans influències: Ferenc Rados, Rainer Schmidt i Claudio Martínez, entre d’altres, i un alt nivell de complicitat demostrat a diversos escenaris els últims anys.
També et pot interessar...
Palau Fronteres
Dilluns, 21.03.22 – 20 h
Sala de ConcertsGIOrquestra & Kebyart Ensemble
Kebyart Ensemble:
Pere Méndez, saxo soprano
Víctor Serra, saxo alt
Robert Seara, saxo tenor
Daniel Miguel, saxo baríton
GIOrquestra
Francesc Prat, directorPhillip Glass: Music in similar motion
John Adams: Shaker loops
John Cage: 4’33”
Phillip Glass: Saxophone quartet concertoPreus: de 20 a 35 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – David Carrasco Chiva – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Joan Oller i Cuartero – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Joel Bardolet & Marc Heredia
Petit Palau Cambra
Dijous, 3 de març de 2022 – 20 h
Petit Palau
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Joel Bardolet, violí
Marc Heredia, pianoI
Franz Schubert (1797-1828)
Sonata per a violí i piano núm. 2, en La menor, D. 385I. Allegro moderato
I. Andante
III. Menuetto / Allegro
IV. AllegroJosep Maria Guix (1967)
Llàgrimes de tardorBéla Bartók (1881-1945)
Sonata per a violí i piano núm. 2, Sz. 76I. Molto moderato
II. AllegrettoII
Olivier Messiaen (1908-1992)
Thème et variationsThème – Modéré
Variation núm. 1 – Modéré
Variation núm. 2 – Un peu moins modére
Variation núm. 3 – Modéré, avec éclat
Variation núm. 4 – Vif et passionné
Variation núm. 5 – Tres modéréJohannes Brahms (1833-1897)
Sonata per a violí i piano núm. 3, en Re menor, op. 108I. Allegro
II. Adagio
III. Un poco presto e con sentimento
IV. Presto agitatoDurada aproximada del concert:
Primera part, 35 minuts; Pausa de 15 minuts; Segona part, 43 minuts.Concert enregistrat per Catalunya Música
#clàssics #jovestalents #novacreacióComentari
Schubert ja havia escrit àmpliament per a violí, un instrument que coneixia molt bé des de la seva infantesa, quan va abordar les seves tres primeres sonates per a violí i piano. Era la primavera de 1816 i el músic, un jove de dinou anys, treballava també en la composició d’una obra molt més ambiciosa, la Simfonia Tràgica. Concebudes com una unitat, la Segona Sonata és la més personal de les tres i també la que presenta un major equilibri en el diàleg dels dos instruments. Dividida en quatre moviments, tota ella respira l’inspirat lirisme característic de l’autor i una atmosfera íntima no mancada d’un cert dramatisme.
L’obra de Johannes Brahms, una peça de maduresa a diferència de la de Schubert, forma part també d’un cicle de tres sonates per a violí i piano. Brahms va començar a escriure-la el 1886, quan tenia 53 anys, i la completà dos anys després. Dedicada al seu amic Hans von Bülow, es va estrenar el 22 de desembre de 1888 a Budapest. A diferència de les dues anteriors, aquesta darrera Sonata s’estructura en quatre moviments i tot hi resulta més poderós, més ple de vida i de passió. Amb un piano també més virtuosístic que en les partitures precedents, el líric i apassionat “Adagio” marca el punt culminant d’aquesta obra, tan poderosa i tan capritxosa alhora.
Entre l’una i l’altra sentirem dues composicions de principis del segle XX i una creació actual d’un compositor català. De l’hongarès Béla Bartók ens arriba la Sonata núm. 2, Sz. 76, que el compositor va escriure per a la violinista Jelly d’Arany. Amb influències del dodecatonisme vienès i de la música tradicional hongaresa, és una obra de gran exigència per a l’arc i d’escriptura audaç, en la qual cadascun dels dos instruments lideren el seu propi discurs, sense un veritable diàleg entre les parts.
Setze anys després, el 1932, un jove compositor francès, Olivier Messiaen, va escriure Tema i variacions com a regal de noces per a la seva promesa, la violinista Claire Delbos. El 22 de novembre, cinc mesos després de contraure matrimoni, la parella va estrenar la partitura, concebuda com un tema seguit per cinc variacions que avancen en un tempo cada cop més animat i apassionat.
La creació més recent és la delicada Llàgrimes de tardor (2018) de Josep Maria Guix. El nom de l’obra, pres de la denominació d’un vi de la Terra Alta, és una inspirada elegia en memòria d’un company de feina desaparegut prematurament. Guix, un compositor que es caracteritza pel refinament i la puresa de llenguatge, ens entrega aquí una pàgina plena de sentiment i bellesa.
Ana María Dávila, periodista musical
Biografia
Joel Bardolet & Marc Heredia
©Pau Codina
El violinista Joel Bardolet va fer els estudis superiors a l’ESMUC i posteriorment va cursar un màster a la prestigiosa Musikhochschule de Freiburg amb la violinista francesa Muriel Cantoreggi, amb qui encara avui manté el contacte i la relació musical. L’abril del 2012 va ser admès al programa de màster especialitzat de solista a la Hochschule für Musik de Basilesa, amb Rainer Schmidt. En finalitzar-lo, va debutar com a solista a la principal sala de concerts de Basilea tocant el Segon Concert de Bartók amb la Basel Sinfonie Orchester. Ha rebut el mestratge de músics com Vera Martínez Mehner, Maurice Fuks, Erich Höbarth, András Keller, Claudio Martínez Mehner, Anton Kernjak, Rony Rogoff i Ferenc Rados. Forma part del Trio Fortuny –projecte que també comparteix amb el pianista Marc Heredia–, va impulsar el Lassus Quartett, ha estat concertino habitual de l’Orquestra Camera Musicae i concertino convidat d’altres orquestres i projectes de cambra, i ho és de l’orquestra Musique des Lumières.
El pianista Marc Heredia va iniciar els estudis de piano als tres anys i va seguir estudiant amb Cecilio Tieles al Conservatori Superior de Música del Liceu. Més tard, entre el 2008 i el 2012 va continuar la formació a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía, amb els professors Dimitri Bashkirov i Claudio Martínez Mehner. Del 2012 al 2014 va cursar un Master of Arts a la Hochschule für Musik de Basilea. Ha actuat en importants sales, com L’Auditori, Palau de la Música Catalana, Auditorio Nacional i Fundación Juan March de Madrid, al Claustre de Sant Domènec de Peralada i també en marcs com el cicle Solistas del SXXI a l’Auditorio Sony de Madrid o a l’Auditori de Girona, entre d’altres. Forma part del Trio Fortuny, juntament amb Joel Bardolet i Pau Codina.
El violinista Joel Bardolet i el pianista Marc Heredia són dos dels músics catalans de més inquietud artística de la seva generació. El diàleg entre aquest duet d'intèrprets i amics reuneix grans influències: Ferenc Rados, Rainer Schmidt i Claudio Martínez, entre d’altres, i un alt nivell de complicitat demostrat a diversos escenaris els últims anys.
També et pot interessar...
Palau Fronteres
Dilluns, 21.03.22 – 20 h
Sala de ConcertsGIOrquestra & Kebyart Ensemble
Kebyart Ensemble:
Pere Méndez, saxo soprano
Víctor Serra, saxo alt
Robert Seara, saxo tenor
Daniel Miguel, saxo baríton
GIOrquestra
Francesc Prat, directorPhillip Glass: Music in similar motion
John Adams: Shaker loops
John Cage: 4’33”
Phillip Glass: Saxophone quartet concertoPreus: de 20 a 35 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – David Carrasco Chiva – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Joan Oller i Cuartero – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –