Adrian Blanco, piano
—Integral de l’obra per a piano de Joan Magrané
Petit Palau Cambra
Dilluns, 23 de maig de 2022 – 20 h
Petit Palau
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Adrian Blanco, piano
Joan Magrané (1988)
VisionsEncantaments
Cançó i Dansa
Doble
Fulls d’àlbum
Dues peces
Fantasiestück 1
Fantasiestück 2
Fantasiestück 3
Fantasiestück 4
Durada aproximada del concert: 65 minuts (sense pausa)
#jovestalents #novacreació
Comentari
El pianista Adrià Blanco ens presenta la integral de l’obra pianística de Joan Magrané, compositor convidat enguany al Palau de la Música. Són obres breus, de caire intimista i molt personal, on Magrané estableix un diàleg amb les diverses tradicions d’on beu, cosa que ha esdevingut un dels leitmotiv de la seva encara breu però intensa carrera.
El concert s’inicia amb Visions, obra del 2011 que parteix de fragments de versos de sant Joan de la Creu, santa Teresa de Jesús i Fray Pedro de Encinas que encapçalen cada moviment. Magrané ens inicia en el misticisme numèric en “por la escala secreta…” per transportar-nos a una flaire harmònica de “rosas y jazmines…” que condueix a l’exuberància sensorial “del cristalino muro”, moviment ondulant i preciosista on s’intercalen records dels moviments precedents.
El regust espiritual es manté en les dues obres següents, inspirades en Frederic Mompou, nom clau del que Magrané anomena la seva “antologia sentimental” de la música catalana. En Encantaments (2013) ressona l’espiritualitat essencialista de Mompou, per exemple al tercer moviment, titulat “Jardí de campanes”, tot fent referència a un símbol sonor propi de l’univers de Mompou; o també en l’intens cinquè moviment, “Peça per a la mà esquerra”, en el qual s’exploren les possibilitats sonores d’una sola mà. Cançó i dansa (2017) parteix del número 3 de la sèrie homònima de Mompou, basat al seu torn en El noi de la mare i una sardana original, però Magrané dilueix els materials originals per fer-ne una creació totalment personal.
Doble i Fulls d’àlbum exploren altres referents de la cultura catalana. La primera, del 2015-2016 i dedicada al propi Blanco, s’inspira en el quadre de Dalí Cignes reflectint elefants per crear dos moviments el segon dels quals transmuta el material del primer. En Fulls d’àlbum (2016) Magrané homenatja Granados a partir d’una música que transcorre per moments de delicadesa gairebé minimalista fins a clímaxs esclatants.
A partir de Dues peces es mostra la connexió de Magrané amb la rica tradició pianística germànica. Aquesta obra plena d’èxit del 2017, que va arribar a ser candidata als Premis Grammy, parteix de l’Adagio D. 178 de Schubert, amb un primer moviment on una secció cristal·lina i calmada contrasta amb una altra de més viva i dansada, i un segon i últim on se senten difuses variacions de motius de l’obra de Schubert.
Per últim, Blanco ens ofereix les quatre Fantasiestücke (2018-2020), obres concebudes des d’un prisma especialment schumannià. De fet, la primera juga, de manera molt lliure i personal, amb les notes que en la nomenclatura alemanya corresponen “R. Sch”. Les referències romàntiques segueixen en la segona, amb una actualització interessant de Beethoven a través del pianisme de Brahms, i en l’última pren Liszt com a referent. En canvi, en la tercera Magrané connecta amb Bach, tot usant formes barroques per a teclat, certs ecos d’obres del Preludi (Fantasia) en La menor, BWV 922 i jocs amb les notes del nom d’aquest compositor.Aurèlia Pessarrodona, Doctora en musicologia i cantant
Biografia
Biografia
Adrian Blanco, piano
Nascut a Santa Coloma de Gramenet (1991) inicià els estudis de piano als cinc anys amb Esperanza Muñoz i posteriorment amb Àlex Ramírez a l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres. Va obtenir el grau en interpretació de piano amb matrícula d’honor a l’Escola Superior de Música de Catalunya amb el professor Pierre Réach, el grau mitjà al Conservatori del Liceu amb la professora Alba Ventura i un Màster en Interpretació de la Música Contemporània amb la més alta qualificació a la Manhattan School of Music de Nova York amb els professors Margaret Kampmeier, Anthony de Mare i Lucy Shelton.
Apassionat de la música contemporània, Blanco ha encarregat i estrenat peces de compositors com E. Rautavaara, J. Psathas, A. Akiho i R. Fueting, i ha estat músic resident al Louis Moreau Institute de Nova Orleans, al Festival de Canyonlands a Utah i a la Pedrera de Barcelona, entre d’altres. Col·labora sovint amb els departaments de composició i música contemporània de la West Virginia University i la Manhattan School of Music com a intèrpret i com a conferenciant.
Actualment Blanco es troba presentant l’obra integral per a piano del compositor E. Rautavaara als Estats Units i el proper novembre estrenarà el Concert per a piano i orquestra d’A. Peçi com a solista amb l’Orquestra de Radio Televisió d’Albània a Tirana, a més de protagonitzar un CD per a la Universitat de Tirana.També et pot interessar...
Petit Palau Cambra
Dijous 26.05.2022
Petit PalauCatriona Morison, mezzosoprano
Julius Drake, pianoE. Grieg: Lieder op. 48
J. Brahms: Dein blaues Auge, Die Mainacht, Mädchenlied (Auf die Nacht in der Spinnstube) i Meine Liebe ist grün.
R. Schumann 6 Gedichte von N. Lenau und Requiem op. 90
E. Elgar: Sea PicturesEn coproducció amb l’Associació Franz Schubert de Barcelona i el Centro Nacional de Difusión Musical.
Preu: 15 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Adrian Blanco, piano
—Integral de l’obra per a piano de Joan Magrané
Petit Palau Cambra
Dilluns, 23 de maig de 2022 – 20 h
Petit Palau
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Adrian Blanco, piano
Joan Magrané (1988)
VisionsEncantaments
Cançó i Dansa
Doble
Fulls d’àlbum
Dues peces
Fantasiestück 1
Fantasiestück 2
Fantasiestück 3
Fantasiestück 4
Durada aproximada del concert: 65 minuts (sense pausa)
#jovestalents #novacreació
Comentari
El pianista Adrià Blanco ens presenta la integral de l’obra pianística de Joan Magrané, compositor convidat enguany al Palau de la Música. Són obres breus, de caire intimista i molt personal, on Magrané estableix un diàleg amb les diverses tradicions d’on beu, cosa que ha esdevingut un dels leitmotiv de la seva encara breu però intensa carrera.
El concert s’inicia amb Visions, obra del 2011 que parteix de fragments de versos de sant Joan de la Creu, santa Teresa de Jesús i Fray Pedro de Encinas que encapçalen cada moviment. Magrané ens inicia en el misticisme numèric en “por la escala secreta…” per transportar-nos a una flaire harmònica de “rosas y jazmines…” que condueix a l’exuberància sensorial “del cristalino muro”, moviment ondulant i preciosista on s’intercalen records dels moviments precedents.
El regust espiritual es manté en les dues obres següents, inspirades en Frederic Mompou, nom clau del que Magrané anomena la seva “antologia sentimental” de la música catalana. En Encantaments (2013) ressona l’espiritualitat essencialista de Mompou, per exemple al tercer moviment, titulat “Jardí de campanes”, tot fent referència a un símbol sonor propi de l’univers de Mompou; o també en l’intens cinquè moviment, “Peça per a la mà esquerra”, en el qual s’exploren les possibilitats sonores d’una sola mà. Cançó i dansa (2017) parteix del número 3 de la sèrie homònima de Mompou, basat al seu torn en El noi de la mare i una sardana original, però Magrané dilueix els materials originals per fer-ne una creació totalment personal.
Doble i Fulls d’àlbum exploren altres referents de la cultura catalana. La primera, del 2015-2016 i dedicada al propi Blanco, s’inspira en el quadre de Dalí Cignes reflectint elefants per crear dos moviments el segon dels quals transmuta el material del primer. En Fulls d’àlbum (2016) Magrané homenatja Granados a partir d’una música que transcorre per moments de delicadesa gairebé minimalista fins a clímaxs esclatants.
A partir de Dues peces es mostra la connexió de Magrané amb la rica tradició pianística germànica. Aquesta obra plena d’èxit del 2017, que va arribar a ser candidata als Premis Grammy, parteix de l’Adagio D. 178 de Schubert, amb un primer moviment on una secció cristal·lina i calmada contrasta amb una altra de més viva i dansada, i un segon i últim on se senten difuses variacions de motius de l’obra de Schubert.
Per últim, Blanco ens ofereix les quatre Fantasiestücke (2018-2020), obres concebudes des d’un prisma especialment schumannià. De fet, la primera juga, de manera molt lliure i personal, amb les notes que en la nomenclatura alemanya corresponen “R. Sch”. Les referències romàntiques segueixen en la segona, amb una actualització interessant de Beethoven a través del pianisme de Brahms, i en l’última pren Liszt com a referent. En canvi, en la tercera Magrané connecta amb Bach, tot usant formes barroques per a teclat, certs ecos d’obres del Preludi (Fantasia) en La menor, BWV 922 i jocs amb les notes del nom d’aquest compositor.Aurèlia Pessarrodona, Doctora en musicologia i cantant
Biografia
Adrian Blanco, piano
Nascut a Santa Coloma de Gramenet (1991) inicià els estudis de piano als cinc anys amb Esperanza Muñoz i posteriorment amb Àlex Ramírez a l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres. Va obtenir el grau en interpretació de piano amb matrícula d’honor a l’Escola Superior de Música de Catalunya amb el professor Pierre Réach, el grau mitjà al Conservatori del Liceu amb la professora Alba Ventura i un Màster en Interpretació de la Música Contemporània amb la més alta qualificació a la Manhattan School of Music de Nova York amb els professors Margaret Kampmeier, Anthony de Mare i Lucy Shelton.
Apassionat de la música contemporània, Blanco ha encarregat i estrenat peces de compositors com E. Rautavaara, J. Psathas, A. Akiho i R. Fueting, i ha estat músic resident al Louis Moreau Institute de Nova Orleans, al Festival de Canyonlands a Utah i a la Pedrera de Barcelona, entre d’altres. Col·labora sovint amb els departaments de composició i música contemporània de la West Virginia University i la Manhattan School of Music com a intèrpret i com a conferenciant.
Actualment Blanco es troba presentant l’obra integral per a piano del compositor E. Rautavaara als Estats Units i el proper novembre estrenarà el Concert per a piano i orquestra d’A. Peçi com a solista amb l’Orquestra de Radio Televisió d’Albània a Tirana, a més de protagonitzar un CD per a la Universitat de Tirana.També et pot interessar...
Petit Palau Cambra
Dijous 26.05.2022
Petit PalauCatriona Morison, mezzosoprano
Julius Drake, pianoE. Grieg: Lieder op. 48
J. Brahms: Dein blaues Auge, Die Mainacht, Mädchenlied (Auf die Nacht in der Spinnstube) i Meine Liebe ist grün.
R. Schumann 6 Gedichte von N. Lenau und Requiem op. 90
E. Elgar: Sea PicturesEn coproducció amb l’Associació Franz Schubert de Barcelona i el Centro Nacional de Difusión Musical.
Preu: 15 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –