Gli Incogniti & Beyer
–Concerts de Brandenburg 4 i 5
Palau Bach
Dijous, 16 de maig de 2024 – 20 h
Sala de Concerts
Compromís amb el medi ambient:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
a tutti mundo
Programa
Gli Incogniti
Pedro Sousa Silva, flauta de bec
Tiam Goudarzi, flauta de bec
Johanna Bartz, traverso
Emmanuel Laporte, oboè
Alba Roca, violí
Vadym Makrenko, violí
Marta Paramo, viola
Marco Ceccato, violoncel
Baldomero Barciela Varela, violone
Anna Fontana, clavecí i orgue
Amandine Beyer, violí solista i directoraI
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Concert per a oboè d’amor, BWV 1055RAllegro
Larghetto
Allegro ma non tantoConcert per a violí en La menor, BWV 1041
Allegro
Andante
Allegro assaiConcert de Brandenburg núm. 4, en Sol major, BWV 1049
Allegro
Andante
PrestoII
Johann Sebastian Bach
Concert per a violí i oboè, en Do menor, BWV 1060RAllegro
Adagio
AllegroConcert de Brandenburg núm. 5, en Re major, BWV 1050
Allegro
Affettuoso
AllegroDurada del concert:
Primera part, 45 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 40 minuts
La durada del concert és aproximada.
Concert enregistrat per Catalunya Música.#antiga #músicauniversal #gransfigures
Poema
SALM
Cap enigma podria néixer
sense l’amor.Com les fulles
que diu el foc
i planta el vent
i ajaça el sol.L’ocell que fendeix el cor
sempre s’oculta
entre les garbes.Però mirar és saber estimar
ara que tot és insabut.Laia Llobera
Paradísia (2023)Comentari
Un ball de colors
El concert d’avui serà un joc dansat a cavall de la música de J. S. Bach. Diferents instruments reclamaran el seu torn per ser solistes: ara el violí, ara l’oboè, ara les flautes de bec, ara el clavecí, ara el traverso. Tots sobresortiran del ripieno per lluir-se i donar vida a passatges virtuosístics i ornamentats, però no hi haurà cap espurna de tensió o conflicte. Serà un ball democràtic de colors acústics que Gli Incogniti, sota la direcció d’Amandine Beyer, pintarà en aquest escenari modernista.
Dues de les obres del programa –les marcades amb una “R” al final del número de catàleg– són reconstruccions dels manuscrits originals: tot i que ens han arribat com a concerts per a un o dos clavecins –BWV 1055 i BWV 1060, respectivament–, els musicòlegs coincideixen a acordar que es tracta d’arranjaments. Així, sabem que en un inici les línies melòdiques de l’una estaven pensades per a oboè d’amor i, de l’altra, per a violí i oboè. Ho sabem pel tipus de llenguatge i pel rang intervàl·lic en què es mouen, perquè els escau per les característiques pròpies de l’instrument. I perquè ens situem en un moment en què la producció musical era alta, i les publicacions, escasses: per això era habitual que els músics reutilitzessin les seves obres i les adaptessin a les necessitats o circumstàncies de cada moment.
Bach també va transcriure per a clavecí el Concert per a violí en La menor, BWV 1041 que sentirem més endavant: va baixar-lo un to sencer per adaptar-ne el registre, però segurament no va quedar convençut del resultat i va deixar-lo inacabat. La versió original, en tot cas, podem considerar-la un èxit mantingut al llarg dels segles, ja que s’ha interpretat de manera ininterrompuda en concert fins al dia d’avui. L’obra consta de tres parts: una primera en forma de ritornello, una segona assentada en un obstinat als baixos i una tercera semblant a una giga i que se serveix de la tècnica del bariolage.
La majoria de Concerts per a clavecí de Bach, per tant, són arranjaments per a instruments melòdics escrits durant la seva estada a Köthen (1717-1723). Hi ha, però, una excepció: el Concert de Brandenburg núm. 5, BWV 1050 és una obra ja pensada perquè el clavecí s’allunyi del seu paper d’acompanyant i emergeixi com a solista, un dels primers exemples d’aquest tipus de Concert. El clavecí, però, no està sol, sinó que estableix un diàleg a tres bandes, juntament amb la flauta i el violí: al primer i tercer moviments, acompanyats de l’orquestra, i al segon en un trio sentit i delicat. Just abans d’aquest moment cambrístic, de fet, el teclat queda completament despullat en una cadència de 64 compassos de gran virtuosisme.
I aquest no serà l’únic dels Concerts “per a diversos instruments” dedicats a Christian Ludwig, marcgravi de Brandenburg, de què gaudirem avui. També en sentirem el quart, BWV 1049, concebut igualment per a tres solistes: un violí i dues flautes de bec. De la mateixa manera que en peces anteriors, aquí el lideratge també serà compartit. Durant el primer moviment les veus del violí i les flautes s’entrellaçaran en una bella conversa; al segon, les flautes respondran al gran grup com si fossin una ressonància –Bach les anomena flauti d’echo– i, finalment, s’arribarà a una fuga on el violí podrà lluir-se, de nou, amb moments vertiginosos.
Alba Nogueras, periodista cultural i crítica musical
Biografies
Biografies
© Marti Artalejo
© Marti Artalejo
Gli Incogniti
Fundat l’any 2006 per un grup d’amics aplegats entorn de la violinista Amandine Beyer, el grup adopta la denominació de l’Accademia degli Incogniti, un cercle literari liberal ben conegut a la Venècia del segle XVII. I d’aquest referent també sorgeix l’esperit que manifesta, un gust pel que és desconegut, per l’experimentació amb les sonoritats, la recerca de repertori, el redescobriment dels “clàssics” i d’obres mestres que han passat inadvertides. El plaer de tocar junts és la premissa en què recolza el seu estil interpretatiu, basat en una visió implicada i coherent de les obres que interpreten, en què s’aborden les diverses sensibilitats de cadascun dels membres. El grup és reconegut actualment com a referent de la interpretació històricament informada, amb un repertori que abasta del Barroc (Vivaldi, Bach, Pachelbel) als períodes clàssic i preclàssic (Haydn, C. Ph. E. Bach i Mozart).
Gli Incogniti és un convidat habitual de les sales més importants del món: Philharmonie de París, Théâtre des Champs Élysées, Wigmore Hall de Londres, Philharmonie d’Essen, òperes de Bordeus, Dijon i Rouen, Oji Hall de Tòquio, Philharmonie de Luxemburg, Bozar de Brussel·les, Philharmonie de Berlín, Fondation Royaumont, Arsenal de Metz, Théâtre de la Ville de París, Auditorium du Louvre, La Coursive... Igualment, participa en grans festivals, entre els quals el Boston Festival dels EUA, Oude Muziek d’Utrecht, Printemps des Arts de Montecarlo, MA Festival de Bruges, Festival Internacional de Bergen (Noruega), Festival de Torroella de Montgrí, i els festivals de Saintes, Montpeller, Sablé, Ambronay...
Col·labora sovint amb grans solistes, com Giuliano Carmignola, Kristian Bezuidenhout, Andreas Staier, Maria Cristina Kiehr, Alexei Lubimov, Hans-Jörg Mammel…
També col·laboren en altres àmbits que enriqueixen la vida de Gli Incogniti. Entre els anys 2018 i 2021, el grup va participar a l’espectacle The six Brandenburg concertos de Rosas, la companyia de la coreògrafa Anne Teresa De Keersmaeker, juntament amb B’Rock Orchestra, en una gira mundial amb una quarantena de concerts (amb parada a Berlín, Nova York, Lisboa, Brussel·les, París, Luxemburg, Hong Kong...).
El 2021 el grup va estrenar l’espectacle Bar’Oc-lo viatge d’amor en col·laboració amb la companyia de cantants La Manufacture Verbale, un programa en el qual s’uneixen cants de tradició oral i música barroca. L’any 2022 va col·laborar amb Rosas en el nou espectacle Mystery Sonatas / for Rosa, centrat en les virtuoses Sonates del rosari del compositor austríac Heinrich Ignaz Franz Biber.
Entre la quinzena d’enregistraments que té Gli Incogniti, cal esmentar Les quatre saisons de Vivaldi (Zig-Zag Territoires/Outhere), Il teatro alla moda (Vivaldi-Harmonia Mundi) o el seu últim disc, Il mondo al Rovescio (Vivaldi-Harmonia Mundi), que han estat aplaudits com a versions de referència d’aquests repertoris. El seu nou disc amb la integral de les Sonates del rosari de Biber, generat arran de l’espectacle concebut per Anna Teresa De Keersmaeker fou publicat el febrer del 2023 per Harmonia Mundi. El conjunt de la seva discografia ha rebut una gran quantitat de premis de la premsa especialitzada: Gramophone Award, BBC Musical Choice, 4F de Télérama, Diapason d’Or de l’Année, Choc Classica de l’Année, Excepcional de Scherzo, Preis der Deutschen Schallplattenkritik…
Els membres de Gli Incogniti, apassionats de la pedagogia i la continuïtat interpretativa, organitza des del 2017 l’Acadèmia de Música de cambra i treball corporal, adreçada a grups barrocs, estudiants o joves professionals al Théâtre des Quatre Saisons de Gradignan.
Gli Incogniti té el suport de la DRAC Nouvelle-Aquitaine, la Région Nouvelle-Aquitaine i el Departament de la Gironda. Aquest concert compta amb un ajut del Centre National de la Musique Export.
Biografies
© Bertrand Pichene
© Bertrand Pichene
Amandine Beyer, violí solista i direcció
Des que va iniciar la seva trajectòria professional fa més de vint anys, ha ofert concerts arreu del món tocant a sales de prestigi, com la Philharmonie de París, Carnegie Hall de Nova York, Wigmore Hall de Londres, Bozar de Brussel·les, Oji Hall de Tòquio... Ha esta convidada amb assiduïtat com a solista i directora per formacions com ara la Freiburger Barock Orchester, Akademie für Alte Musik, Arion Orchestra de Mont-real, European Union Baroque Orchestra, Tafelmusik Baroque Orchestra de Toronto, Les Siècles, Ensemble 415 de Chiara Banchini, Finnish Baroque Orchestra...
El 2016 fundà el seu propi grup, Gli Incogniti, amb el qual afronta la música de Bach, Vivaldi, Corelli, Pachelbel, Matteis, Couperin, C. Ph. E. Bach, Haydn, Mozart... Gli Incogniti ha tocat als festivals més prestigiosos i a sales de concerts no solament de França: Philharmonie de París, Théâtre des Champs Élysées, Festival de Saintes…, sinó també internacionals: Boston Festival, Festival International de Bergen (Noruega), Wigmore Hall, Concertgebouw de Bruges, Flagey i Bozar de Brussel·les…
El 2011 va enregistrar Sonatas & Partitas de J. S. Bach (Zig-Zag Territoires/Outhere Music), que assolí un gran èxit de públic i de crítica. Poc després va ser sol·licitada per la coreògrafa Anne Teresa De Keersmaeker (directora de la companyia de dansa Rosas) per crear l’espectacle Partita 2. Després de cinc representacions a la Cour d’Honneur del Palau dels Papes d’Avinyó en què van clausurar el Festival IN, van iniciar una gira internacional amb més d’una vuitantena de representacions per tot el món. Col·laboració que es va mantenir el 2018 amb la participació del seu grup Gli Incogniti en el projecte The six Brandenburg concertos. El 2022 van col·laborar una vegada més, amb Mystery Sonatas / for Rosas, amb què es posava en escena la integral de les Sonates del rosari del compositor austríac Heinrich Ignaz Franz Biber.
Des de l’enregistrament el 2008 de Les quatre estacions de Vivaldi que dona a conèixer el grup al gran públic, la discografia d’Amandine Beyer i Gli Incogniti és rebuda amb molt d’entusiasme per la crítica i recompensada amb nombroses distincions: Diapason d’Or de l’Année, Choc Classica de l’Année, Gramophone Editori’s Choice, 4F de Télérama... També van publicar, el setembre del 2022, Il mondo al rovescio, dedicat als concerts per a diversos instruments de Vivaldi, i el febrer del 2023, el disc Mystery sonatas, amb la integral de les Sonates del rosari de Biber.
Després d’estudiar a la classe de Chiara Banchini a la Schola Cantorum Basiliensis, Amandine Beyer la va succeir com a professora de violí barroc el 2010. Apassionada de la docència i la transmissió de coneixements, el 2017 va crear una Acadèmia de Música de cambra i treball corporal amb Gli Incogniti. D’altra banda, és convidada habitual per impartir classes magistrals arreu del món: Itàlia, Alemanya, Taiwan, els Estats Units, el Canadà...
També et pot interessar...
Palau Òpera
Dimecres, 29.05.24 – 19 h
Sala de Concerts–Tolomeo de Händel
Giulia Semenzato, soprano
Giuseppina Bridelli, mezzosoprano
Christophe Dumaux, contratenor
Andrea Mastroni, baix
Il Giardino Armonico
Kammerorchester Basel
Giovanni Antonini, directorG. F. Händel: Tolomeo, re d’Egitto, HWV 25 (versió concert)
Llibret de Nicola Francesco HaymPreus: de 30 a 78 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Gli Incogniti & Beyer
–Concerts de Brandenburg 4 i 5
Palau Bach
Dijous, 16 de maig de 2024 – 20 h
Sala de Concerts
Compromís amb el medi ambient:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
a tutti mundo
Programa
Gli Incogniti
Pedro Sousa Silva, flauta de bec
Tiam Goudarzi, flauta de bec
Johanna Bartz, traverso
Emmanuel Laporte, oboè
Alba Roca, violí
Vadym Makrenko, violí
Marta Paramo, viola
Marco Ceccato, violoncel
Baldomero Barciela Varela, violone
Anna Fontana, clavecí i orgue
Amandine Beyer, violí solista i directoraI
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Concert per a oboè d’amor, BWV 1055RAllegro
Larghetto
Allegro ma non tantoConcert per a violí en La menor, BWV 1041
Allegro
Andante
Allegro assaiConcert de Brandenburg núm. 4, en Sol major, BWV 1049
Allegro
Andante
PrestoII
Johann Sebastian Bach
Concert per a violí i oboè, en Do menor, BWV 1060RAllegro
Adagio
AllegroConcert de Brandenburg núm. 5, en Re major, BWV 1050
Allegro
Affettuoso
AllegroDurada del concert:
Primera part, 45 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 40 minuts
La durada del concert és aproximada.
Concert enregistrat per Catalunya Música.#antiga #músicauniversal #gransfigures
Poema
SALM
Cap enigma podria néixer
sense l’amor.Com les fulles
que diu el foc
i planta el vent
i ajaça el sol.L’ocell que fendeix el cor
sempre s’oculta
entre les garbes.Però mirar és saber estimar
ara que tot és insabut.Laia Llobera
Paradísia (2023)Comentari
Un ball de colors
El concert d’avui serà un joc dansat a cavall de la música de J. S. Bach. Diferents instruments reclamaran el seu torn per ser solistes: ara el violí, ara l’oboè, ara les flautes de bec, ara el clavecí, ara el traverso. Tots sobresortiran del ripieno per lluir-se i donar vida a passatges virtuosístics i ornamentats, però no hi haurà cap espurna de tensió o conflicte. Serà un ball democràtic de colors acústics que Gli Incogniti, sota la direcció d’Amandine Beyer, pintarà en aquest escenari modernista.
Dues de les obres del programa –les marcades amb una “R” al final del número de catàleg– són reconstruccions dels manuscrits originals: tot i que ens han arribat com a concerts per a un o dos clavecins –BWV 1055 i BWV 1060, respectivament–, els musicòlegs coincideixen a acordar que es tracta d’arranjaments. Així, sabem que en un inici les línies melòdiques de l’una estaven pensades per a oboè d’amor i, de l’altra, per a violí i oboè. Ho sabem pel tipus de llenguatge i pel rang intervàl·lic en què es mouen, perquè els escau per les característiques pròpies de l’instrument. I perquè ens situem en un moment en què la producció musical era alta, i les publicacions, escasses: per això era habitual que els músics reutilitzessin les seves obres i les adaptessin a les necessitats o circumstàncies de cada moment.
Bach també va transcriure per a clavecí el Concert per a violí en La menor, BWV 1041 que sentirem més endavant: va baixar-lo un to sencer per adaptar-ne el registre, però segurament no va quedar convençut del resultat i va deixar-lo inacabat. La versió original, en tot cas, podem considerar-la un èxit mantingut al llarg dels segles, ja que s’ha interpretat de manera ininterrompuda en concert fins al dia d’avui. L’obra consta de tres parts: una primera en forma de ritornello, una segona assentada en un obstinat als baixos i una tercera semblant a una giga i que se serveix de la tècnica del bariolage.
La majoria de Concerts per a clavecí de Bach, per tant, són arranjaments per a instruments melòdics escrits durant la seva estada a Köthen (1717-1723). Hi ha, però, una excepció: el Concert de Brandenburg núm. 5, BWV 1050 és una obra ja pensada perquè el clavecí s’allunyi del seu paper d’acompanyant i emergeixi com a solista, un dels primers exemples d’aquest tipus de Concert. El clavecí, però, no està sol, sinó que estableix un diàleg a tres bandes, juntament amb la flauta i el violí: al primer i tercer moviments, acompanyats de l’orquestra, i al segon en un trio sentit i delicat. Just abans d’aquest moment cambrístic, de fet, el teclat queda completament despullat en una cadència de 64 compassos de gran virtuosisme.
I aquest no serà l’únic dels Concerts “per a diversos instruments” dedicats a Christian Ludwig, marcgravi de Brandenburg, de què gaudirem avui. També en sentirem el quart, BWV 1049, concebut igualment per a tres solistes: un violí i dues flautes de bec. De la mateixa manera que en peces anteriors, aquí el lideratge també serà compartit. Durant el primer moviment les veus del violí i les flautes s’entrellaçaran en una bella conversa; al segon, les flautes respondran al gran grup com si fossin una ressonància –Bach les anomena flauti d’echo– i, finalment, s’arribarà a una fuga on el violí podrà lluir-se, de nou, amb moments vertiginosos.
Alba Nogueras, periodista cultural i crítica musical
Biografies
Gli Incogniti
© Marti Artalejo
Fundat l’any 2006 per un grup d’amics aplegats entorn de la violinista Amandine Beyer, el grup adopta la denominació de l’Accademia degli Incogniti, un cercle literari liberal ben conegut a la Venècia del segle XVII. I d’aquest referent també sorgeix l’esperit que manifesta, un gust pel que és desconegut, per l’experimentació amb les sonoritats, la recerca de repertori, el redescobriment dels “clàssics” i d’obres mestres que han passat inadvertides. El plaer de tocar junts és la premissa en què recolza el seu estil interpretatiu, basat en una visió implicada i coherent de les obres que interpreten, en què s’aborden les diverses sensibilitats de cadascun dels membres. El grup és reconegut actualment com a referent de la interpretació històricament informada, amb un repertori que abasta del Barroc (Vivaldi, Bach, Pachelbel) als períodes clàssic i preclàssic (Haydn, C. Ph. E. Bach i Mozart).
Gli Incogniti és un convidat habitual de les sales més importants del món: Philharmonie de París, Théâtre des Champs Élysées, Wigmore Hall de Londres, Philharmonie d’Essen, òperes de Bordeus, Dijon i Rouen, Oji Hall de Tòquio, Philharmonie de Luxemburg, Bozar de Brussel·les, Philharmonie de Berlín, Fondation Royaumont, Arsenal de Metz, Théâtre de la Ville de París, Auditorium du Louvre, La Coursive... Igualment, participa en grans festivals, entre els quals el Boston Festival dels EUA, Oude Muziek d’Utrecht, Printemps des Arts de Montecarlo, MA Festival de Bruges, Festival Internacional de Bergen (Noruega), Festival de Torroella de Montgrí, i els festivals de Saintes, Montpeller, Sablé, Ambronay...
Col·labora sovint amb grans solistes, com Giuliano Carmignola, Kristian Bezuidenhout, Andreas Staier, Maria Cristina Kiehr, Alexei Lubimov, Hans-Jörg Mammel…
També col·laboren en altres àmbits que enriqueixen la vida de Gli Incogniti. Entre els anys 2018 i 2021, el grup va participar a l’espectacle The six Brandenburg concertos de Rosas, la companyia de la coreògrafa Anne Teresa De Keersmaeker, juntament amb B’Rock Orchestra, en una gira mundial amb una quarantena de concerts (amb parada a Berlín, Nova York, Lisboa, Brussel·les, París, Luxemburg, Hong Kong...).
El 2021 el grup va estrenar l’espectacle Bar’Oc-lo viatge d’amor en col·laboració amb la companyia de cantants La Manufacture Verbale, un programa en el qual s’uneixen cants de tradició oral i música barroca. L’any 2022 va col·laborar amb Rosas en el nou espectacle Mystery Sonatas / for Rosa, centrat en les virtuoses Sonates del rosari del compositor austríac Heinrich Ignaz Franz Biber.
Entre la quinzena d’enregistraments que té Gli Incogniti, cal esmentar Les quatre saisons de Vivaldi (Zig-Zag Territoires/Outhere), Il teatro alla moda (Vivaldi-Harmonia Mundi) o el seu últim disc, Il mondo al Rovescio (Vivaldi-Harmonia Mundi), que han estat aplaudits com a versions de referència d’aquests repertoris. El seu nou disc amb la integral de les Sonates del rosari de Biber, generat arran de l’espectacle concebut per Anna Teresa De Keersmaeker fou publicat el febrer del 2023 per Harmonia Mundi. El conjunt de la seva discografia ha rebut una gran quantitat de premis de la premsa especialitzada: Gramophone Award, BBC Musical Choice, 4F de Télérama, Diapason d’Or de l’Année, Choc Classica de l’Année, Excepcional de Scherzo, Preis der Deutschen Schallplattenkritik…
Els membres de Gli Incogniti, apassionats de la pedagogia i la continuïtat interpretativa, organitza des del 2017 l’Acadèmia de Música de cambra i treball corporal, adreçada a grups barrocs, estudiants o joves professionals al Théâtre des Quatre Saisons de Gradignan.
Gli Incogniti té el suport de la DRAC Nouvelle-Aquitaine, la Région Nouvelle-Aquitaine i el Departament de la Gironda. Aquest concert compta amb un ajut del Centre National de la Musique Export.
Amandine Beyer, violí solista i direcció
© Bertrand Pichene
Des que va iniciar la seva trajectòria professional fa més de vint anys, ha ofert concerts arreu del món tocant a sales de prestigi, com la Philharmonie de París, Carnegie Hall de Nova York, Wigmore Hall de Londres, Bozar de Brussel·les, Oji Hall de Tòquio... Ha esta convidada amb assiduïtat com a solista i directora per formacions com ara la Freiburger Barock Orchester, Akademie für Alte Musik, Arion Orchestra de Mont-real, European Union Baroque Orchestra, Tafelmusik Baroque Orchestra de Toronto, Les Siècles, Ensemble 415 de Chiara Banchini, Finnish Baroque Orchestra...
El 2016 fundà el seu propi grup, Gli Incogniti, amb el qual afronta la música de Bach, Vivaldi, Corelli, Pachelbel, Matteis, Couperin, C. Ph. E. Bach, Haydn, Mozart... Gli Incogniti ha tocat als festivals més prestigiosos i a sales de concerts no solament de França: Philharmonie de París, Théâtre des Champs Élysées, Festival de Saintes…, sinó també internacionals: Boston Festival, Festival International de Bergen (Noruega), Wigmore Hall, Concertgebouw de Bruges, Flagey i Bozar de Brussel·les…
El 2011 va enregistrar Sonatas & Partitas de J. S. Bach (Zig-Zag Territoires/Outhere Music), que assolí un gran èxit de públic i de crítica. Poc després va ser sol·licitada per la coreògrafa Anne Teresa De Keersmaeker (directora de la companyia de dansa Rosas) per crear l’espectacle Partita 2. Després de cinc representacions a la Cour d’Honneur del Palau dels Papes d’Avinyó en què van clausurar el Festival IN, van iniciar una gira internacional amb més d’una vuitantena de representacions per tot el món. Col·laboració que es va mantenir el 2018 amb la participació del seu grup Gli Incogniti en el projecte The six Brandenburg concertos. El 2022 van col·laborar una vegada més, amb Mystery Sonatas / for Rosas, amb què es posava en escena la integral de les Sonates del rosari del compositor austríac Heinrich Ignaz Franz Biber.
Des de l’enregistrament el 2008 de Les quatre estacions de Vivaldi que dona a conèixer el grup al gran públic, la discografia d’Amandine Beyer i Gli Incogniti és rebuda amb molt d’entusiasme per la crítica i recompensada amb nombroses distincions: Diapason d’Or de l’Année, Choc Classica de l’Année, Gramophone Editori’s Choice, 4F de Télérama... També van publicar, el setembre del 2022, Il mondo al rovescio, dedicat als concerts per a diversos instruments de Vivaldi, i el febrer del 2023, el disc Mystery sonatas, amb la integral de les Sonates del rosari de Biber.
Després d’estudiar a la classe de Chiara Banchini a la Schola Cantorum Basiliensis, Amandine Beyer la va succeir com a professora de violí barroc el 2010. Apassionada de la docència i la transmissió de coneixements, el 2017 va crear una Acadèmia de Música de cambra i treball corporal amb Gli Incogniti. D’altra banda, és convidada habitual per impartir classes magistrals arreu del món: Itàlia, Alemanya, Taiwan, els Estats Units, el Canadà...
També et pot interessar...
Palau Òpera
Dimecres, 29.05.24 – 19 h
Sala de Concerts–Tolomeo de Händel
Giulia Semenzato, soprano
Giuseppina Bridelli, mezzosoprano
Christophe Dumaux, contratenor
Andrea Mastroni, baix
Il Giardino Armonico
Kammerorchester Basel
Giovanni Antonini, directorG. F. Händel: Tolomeo, re d’Egitto, HWV 25 (versió concert)
Llibret de Nicola Francesco HaymPreus: de 30 a 78 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –