• Concert extraordinari de Nadal de la Fundació Salvat
    —Presentació dels Solistes becats per la SALVAT BECA BACH 2025

    Nadal al Palau

    Dijous, 12 de desembre de 2024 – 20 h

    Sala de Concerts

  • Amb el suport de:

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml
  • Programa

    Solistes guanyadors de la SALVAT BECA BACH 2025:
    Elen Lloyd, soprano
    Justina Vaitkuté, contralt
    Héctor Ruiz, tenor
    Franco Oportus, baix

    Bach Collegium Barcelona
    Adriana Alcaide, concertino
    Pau Jorquera, preparador del Cor

    Laurence Cummings, director convidat


    Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
    Cantata “Liebster Immanuel, Herzog der Frommen”, BWV 123

    I. Cor
    II. Recitatiu (contralt)
    III. Ària (tenor)
    IV. Recitatiu (baix)
    V.Ària (baix)
    VI. Coral


    Georg Friedrich Händel
    (1685-1759)
    Chandos Anthem n.9 “O praise the Lord with one consent”

    I. Cor
    II. Alto
    III. Tenor
    IV. Baix
    V. Cor
    VI. Soprano
    VII. Cor
    VIII. Cor


    Johann Sebastian Bach
    Cantata “Ich freue mich in dir”, BWV 133 

    I. Cor
    II. Ària (contralt)
    III. Recitatiu (tenor)
    IV. Ària (soprano)
    V. Recitatiu (baix)
    VI. Coral

    Aquest concert té una durada de 80 minuts, sense pausa.
    La durada del concert és aproximada.

    #antiga #jovestalents

  • Fundació Salvat - Desktop
  • Bones festes!

    Pessebre de tot l’any

    Volíem ‘nar a Betlem, però el camí
    no és net ni franc. Ara el pessebre ens mostra
    els pastorets de fang, tocats de molsa,
    i el rierol de plata enriolat.

    Tot aplegant les noves més amargues
    arriben, junts, els Reis de l’Orient.
    Deixen la mirra, l’or i un xic d’encens
    a prop del nen que riu, bressat per l’àngel.

    Voldríem l’alegria del poblet,
    l’estel que guia els pelegrins de l’alba
    i el càntic de l’heroi que ajup la calma.
    Pro som humans. I ens fatiga l’oreig.

    El suro imita els cims, l’humil estable.
    I els llums fan pampallugues de colors.
    Un flaix: blau, groc. Brilla l’infant, xamós.
    I al cor hi neix, divina, l’esperança.

     

    Lluís Calvo

  • Comentari

    Les dues Cantates de Bach que escoltarem en aquest concert compliran, aquest Nadal, tres-cents anys exactes. Tres segles més tard de l’estrena, el missatge del Kantor de Leipzig ens arriba en un temps en què el Nadal ha esdevingut una voràgine de compres, retrobaments i llums de colors. Si obrim les nostres oïdes a aquesta música, i també a la de Händel (gairebé una dècada més antiga), podrem trobar el testimoni d’un altre Nadal que encara és possible dins cadascú de nosaltres.

    La Cantata BWV 123, Liebster Immanuel, Herzog der Frommen va ser concebuda per al dia de l’Epifania (els nostres Reis) del 1725. Les lectures de la missa d’aquell dia fan referència als Reis que, vinguts de l’altre extrem del món, adoraran el Nascut. Per a l’ocasió, Bach obre la cantata, com és habitual, amb el corresponent coral, del qual el compositor subratlla l’aire de dansa: acaba convertint-lo en una courante en què el ritornello instrumental té tant de paper com la melodia luterana.

    Passat aquest inici, però, Bach va omplint de matisos la partitura per configurar un missatge teològic molt propi de la seva sensibilitat. La primera ària, que parla de la duresa del camí cap a la creu, inclou dissonàncies en la paraula “harte” (dur) que contrasten amb l’amabilitat del ball que havia obert l’obra. El curiós joc entre la música i la fonètica de “Schreckt mich nicht” fa que en tot moment percebem alguna tensió. Aquesta incomoditat queda resolta en la segona ària, per a tenor amb acompanyament de traverso: la senzillesa i la tranquil·litat s’apoderen de la partitura per dibuixar una fuga mundi en tota regla: “Deixa’m, món, amb la meva solitud”, diu el cantant amb unes notes que es fan cada vegada més llargues. En pocs minuts, Bach ens porta del ball a la reflexió i a la mirada interior.

    Si la Cantata 123 està pensada per al final del que avui és el nostre cicle nadalenc, la Cantata 133, Ich freue mich in dir correspon a una data més propera al Naixement, el dia 27 de desembre. Potser per això hi trobem un to general més festiu, amb una ària per a contralt acompanyada d’oboè i una altra per a soprano amb violí. En aquest cas, el lligam amb les lectures de la missa del dia és més difús. Malgrat que els textos bíblics del dia se centren en la saviesa que emana de la Fe, Bach opta per recrear-se encara en el nounat, amb uns versos que fan referència al nom de Jesús i la promesa de la salvació.

    Els anthems que Händel va compondre entre el 1717 i el 1718 per al duc de Chandos són unes veritables joies del seu llegat, que han tingut la mala fortuna de quedar eclipsats per les òperes i els oratoris. El britànic nascut a Alemanya va escriure menys música sacra, però la seva producció en aquest àmbit és tan excel·lent com la resta. En l’anthem titulat O praise the Lord with one consent, Händel posa música a tres salms que tenen el denominador comú de convidar a la lloança a Deu. Encara que no sigui una temàtica estrictament nadalenca, és perfectament aplicable a aquestes dates.

    Intentant fer un elogi d’aquests anthems, el premi Nobel de literatura Romain Rolland va afirmar que són uns esbossos excel·lents de les seves obres més monumentals (amb referència als oratoris que escriuria dècades més tard). Jutjar-los d’aquesta manera és cometre una absoluta injustícia envers unes obres que, com comprovaran, tenen entitat pròpia i creen un univers que mereix ser valorat per se, i no en comparació amb cap altra obra.

     

    Pep Gorgori, musicòleg i periodista

  • 20241030 Anunci Nadal al Palau DESKTOP
  • Biografies

    Elen Lloyd Roberts, soprano

    Originària del nord-oest de Gal·les, actualment viu a Londres. Després d’estudiar un grau en música a la Universitat de Durham, va acabar un màster d’interpretació vocal a la Royal Academy of Music de Londres.

    En la seva variada carrera com a solista i cantant de conjunt, se sent igual de còmoda a l’escena operística que en concert. Els seus papers operístics inclouen Susanna de Le nozze di Figaro, Despina de Così fan tutte, Zerlina de Don Giovanni, Marzelline de Fidelio, Gretel de Hänsel und Gretel i Drusilla de L’incoronazione di Poppea. L’any 2022 va estrenar el paper d’Y Ffŵl (el bufó) a la nova òpera gal·lesa infantil de Mared Emlyn, titulada Cyfrinach y Brenin (El secret del rei), amb l’OPRA Cymru. La primavera del 2024 va participar amb la Mid Wales Opera en una superproducció de Macbeth de Verdi, on va cantar el paper d’una de les bruixes.

    El 2023 es va unir al cor i orquestra de nova creació Utopia, sota la batuta de Teodor Currentzis, per interpretar la Missa en Do menor de Mozart i la producció de Peter Sellars de La reina índia de Purcell al Salzburger Festspiele. Té previst tornar a cantar amb Utopia a primers del 2025, amb l’òpera Castor et Pollux de Rameau a l’Opéra Garnier de París, novament sota la direcció de Currentzis i Sellar.

    Cantant apassionada de la música barroca, s’enorgulleix d’haver estat seleccionada com a soprano solista per a la Salvat Beca Bach 2025.

  • Justina Vaitkuté, contralt

    Va néixer i créixer a Roma, filla d’una família de músics clàssics lituans. Va completar el seu màster de cant amb menció honorífica a la Universitat de Música i Arts Escèniques de Graz (Àustria), amb la professora Elena Pankratova. Actualment estudia cant de concert amb el professor Holger Falk a Graz. L’any 2023 va formar part de l’Accademia Rodolfo Celletti a Martina Franca, dirigida per Sebastian Schwarz i Fabio Luisi, i des d’aleshores ha rebut formació de Sherman Lowe i Vivica Genaux. Ha assistit a classes magistrals amb Hedwige Fassbender, Cheryl Studer i Andreas Scholl. L’octubre del 2024 va guanyar el premi a la millor interpretació d’ària alemanya en oratori al Concurs de San Colombano de Piacenza (Itàlia). Actua habitualment com a solista amb diversos conjunts i festivals barrocs: Musikfest Stuttgart, Händel-Festspiele (Karlsruhe), Styriarte (Graz), Bachwoche Stuttgart, NODO (Ostrava), Festival della Valle d’Itria (Martina Franca) i treballa amb els directors Hans-Christoph Rademann, Walter Kobera, Marcus Merkel, Gerrit Prießnitz, Gary Graden i Jirí Rozen.

    El seu repertori inclou: Bradamante (Alcina) i Disinganno (Il trionfo del Tempo e del Disinganno) de Händel, Angelo (La decollazione di Giovanni Battista) de Bononcini, Olga (Oneguin) de Txaikovski, Arsacia (Semiramide) de Rossini i nombroses obres de Johann Sebastian Bach. La seva afinitat amb la música contemporània també l’ha portat a actuar al Festival de Bayreuth, Oper Graz o NODO, entre d’altres, i l’octubre del 2024 va debutar a la Neue Oper de Viena.

  • Héctor Ruiz, tenor

    Héctor Ruiz, tenor

    El jove tenor Héctor Ruiz Vilches (València, 2001) comença els estudis musicals a l'Escolania de València, on és un dels solistes principals tenint l’oportunitat de debutar el rol de Trujamán de Manuel de Falla amb 12 anys al Palau de les Arts.

    Després es forma vocalment amb Emília Onrubia i obté el Premi Extraordinari de la Generalitat valenciana pel seu brillant expedient en el  Conservatori Profesional de Música de València. El 2024 finalitza els seus estudis al conservatori del Liceu de Barcelona amb Joan Martín-Royo com a professor de tècnica vocal, Soojeong Joo com a repertorista i obté amb Siena Ensemble el Premi Extraordinari de fi de grau en l’especialitat de música de cambra. Al llarg d'aquests anys al conservatori ha representat els rols mozartians de Don Basilio, Don Curzio (CSMV, 2021), Ferrando (Conservatori Liceu, 2022) i ha estat solista en molts altres projectes del conservatori. 

    A més a més, la temporada 23-24 va cantar com a solista el Rèquiem de Mozart al Palau de la Música Catalana sota la direcció de Xavier Puig i el Messies de Händel amb l'Orquestra Jove de Cerdanyola del Vallès. També va participar en el festival Bachcelona amb el Cor Bachcelona Akademie, dirigit per Lluís Vilamajó, en el festival Early Music Morella, amb l'Acadèmia Vocal de Capella de Ministrers, dirigida per Marco García de Paz i en el festival francés Nuits Musicales d’Armagnac com a solista becat rebent classes del baríton Didier Laclau-Barrère.

    La present temporada ha cantat en el festival Life  Victoria en l’apartat de Life new artists i ha estat guardonat amb la Salvat Beca Bach 2025. Actualment completa la seva formació cursant el màster de lied “Victoria de los Ángeles” a l’ESMUC i col·labora asiduament amb els cors més importants de Catalunya com ara bé, el Cor de Gran Teatre del Liceu, Cor de Cambra del Palau o Capella Reial de Catalunya. 

  • Franco Oportus, baix

    Nascut a Santiago de Xile, va estudiar música a la Universidad Alberto Hurtado de la seva ciutat, i durant aquest període va participar en diverses produccions professionals, com el cicle de concerts de música de cambra de la pròpia universitat, el cicle de Cantates de Bach de la Universidad Católica de Xile i òperes als escenaris més importants del país interpretant el rol de Dancaïre (Carmen), Marullo (Rigoletto) i segon pastor (L’Orfeo). Entre el 2020 i el 2022 va participar al primer programa de joves artistes del país de la Fundación Ibáñez Atkinson, on es va formar amb mestres de prestigi, com ara John Norris, Bradley Moore i Eytan Pessen.

    Des del 2022 està establert a Alemanya, on ha participat a l’Opernstudio del Landestheater Detmold i la Hoschschule für Musik Detmold, i ha debutat en els rols de Lämmemeier (Frau Luna), Masetto (Don Giovanni), Ping (Turandot), Robert (Das Feuerwerk) i Falke (Die Fledermaus). Alhora, el seu interès pel repertori alemany el va menar a estudiar lied, i ha participat als concursos de Schubert i Schumann a Zwickau en duo al costat de Yinxuan Li.

  • Bach Collegium Barcelona

    Bach Collegium Barcelona

    Fundat l’any 2018 i dirigit per Pau Jorquera i Adriana Alcaide (concertino), és un cor i orquestra professionals especialitzats en la interpretació de la música antiga.

    Des de la seva fundació, el Bach Collegium Barcelona ha debutat amb gran èxit a la BachFest de Leizipg 2022, festival que l’ha convidat de nou en l'edició del 2024. Ha fet diversos concerts arreu del territori en festivals com Espurnes Barroques (del qual va fer el concert d'obertura el passat 2023) al Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP). En les passades temporades ha tingut l’oportunitat de sortir de les nostres fronteres i fer concerts en festivals Eslovènia i Alemanya.

    El juliol de l’any 2018 va enregistrar el primer disc per cor a cappella, Bach ist meine Freude! (Edicions Anacrusa), amb motets de compositors de la família Bach, com a resultat i resum de la tasca dels anys previs amb el projecte BZM. 

    Les darreres temporades ha protagonitzat la interpretació del Dixit Dominus i Messiah de G. F. Händel i les 6 cantates del WeihnachtsOratorium de J.S.Bach al Palau de la Música Catalana, les Cantates BWV 182 i 106 de J. S. Bach i el Ein deutsches Requiem de J. Brahms a la basílica del Monestir de Montserrat, així com d’altres obres d’aquests compositors a l’Auditori Enric Granados de Lleida.

    Paral·lelament, el BCB impulsa el Mitsingen Bach Collegium, una iniciativa coral iniciada el 2011, en el marc de la qual ha interpretat més d’una cinquantena de Cantates de J. S. Bach en format participatiu. Aquesta proposta participativa i pedagògica ofereix la possibilitat que cantaires amateurs amb formació musical i experiència coral puguin col·laborar conjuntament amb músics i cantants professionals del Bach Collegium Barcelona. 

    En aquesta temporada el BCB, a més de ser l’única formació de música antiga d’Espanya convidada a la BachFest 2024, va ser la formació anfitriona del concert del Xè aniversari de la Salvat Beca Bach. 

    Formarà part, també aquest 2025, del primer concert de l’Schola Cantorum de l’Escolania de Montserrat, interpretant la Missa Alma Redemptoris Mater d’Anselm Viola. La primavera de 2025 protagonitzarà el Concert Participatiu de Primavera a l’Auditori organitzat per l’associació Messies Participatiu. 

  • Laurence Cummings, director convidat

    Laurence Cummings, director

    Com a director d’orquestra i clavecinista, és un dels exponents britànics més emocionants i versàtils de la interpretació històrica. Autoritat destacada en Händel, «The Guardian» ha escrit sobre ell que “actualment és considerat un dels millors intèrprets del compositor del món.

    Director discret al podi, fidel sobretot a la partitura, combina l’energia i la invenció de Händel amb un lirisme, una generositat i una dignitat inconfusibles”.

    És director musical de l’Academy of Ancient Music i de l’Orquestra Barroca Casa da Música de Porto, i anteriorment va ocupar els càrrecs de director artístic de l’Internationale Händel-Festpiele Göttingen (2011-2021) i director musical del London Handel Festival (1999-2024).

    Ha estat elogiat sovint per les seves actuacions elegants i atractives, i la seva carrera l’ha portat arreu d’Europa per dirigir noves produccions: Royal Opera House Covent Garden, Glyndebourne Festival Opera, English National Opera, Opernhaus de Zúric, Oper de Frankfurt, Theater an der Wien, Göteborg Opera, Theater Basel, Théâtre du Châtelet de París i Opéra de Lió. Ha col·laborat amb els directors d’escena Barrie Koskie, David McVicar, Christoph Marthaler, Deborah Warner, Adele Thomas, Claus Guth, Oliver Mears, Sebastian Baumgarten, John Caird, Graham Vick i Peter Sellars. La seva capacitat per sentir-se igual de còmode en concert li ha valgut invitacions per dirigir orquestres amb instruments d’època i moderns arreu del món. Les últimes temporades ha treballat amb l’Orquestra de Cambra de Zúric, Simfònica de la Ràdio de Frankfurt, Netherlands Bach Society, Orchestra of the Age of Enlightenment, Royal Scottish National Orchestra, St Paul Chamber Orchestra de Minneapolis, St Louis Symphony i Handel & Haydn Society de Boston.

    Els seus enregistraments inclouen àlbums per als segells BIS, Sony BMG, Harmonia Mundi i Chandos, així com una sèrie d’òpera en directe i concerts enregistrats al Festival Internacional Händel de Göttingen publicats per Accent.

    La temporada 2024-25 la seva agenda inclou noves produccions d’Idomeneo per a De Nationale Opera i Agrippina al Festival Händel de Halle, així com els debuts amb Music of the Baroque de Chicago, National Symphony Orchestra d’Irlanda i Tonnkunstler Orchester de Graffeneg.

  • Formació

    Bach Collegium Barcelona

    Orquestra:
    Violins
    Adriana Alcaide, Isabel Soteras, Berta Ares, José Manuel Navarro, Meritxell Tiana, Sonia Benavent

    Viola
    Marta Sampere

    Violoncel
    Guillermo Turina

    Contrabaix
    Oriol Casadevall

    Orgue
    Eva del Campo

    Oboès
    Rodrigo Gutiérrez, Katy Elkin

    Fagot
    Guillermo Salcedo

    Traversos
    Marina Durany, Martí Santacana


    Cor:
    Sopranos
    Maëlys Robinne, Núria Sayós, Fernanda Sánchez

    Contralts
    Aurora Miró, Marcel Jorquera, Helena Tajadura

    Tenors
    Ferran Passola, Álvaro Soto, Marc Majó
    Baixos
    Lluís Vergés, Pol Requesens, Ahmed Gómez
  • anunci programa digital fes-te soci largo DESKTOP v2
  • Textos

    Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Cantata “Liebster Immanuel, Herzog der Frommen”, BWV 123

    I. Cor

    Liebster Immanuel, Herzog der Frommen,
    Du, meiner Seele Heil, komm, komm nur bald!
    Du hast mir, höchster Schatz, mein Herz genommen,
    So ganz vor Liebe brennt und nach dir wallt.
    Nichts kann auf Erden
    Mir liebers werden,
    Als wenn ich meinen Jesum stets behalt.

     

    Estimat Immanuel, Príncep dels creients,
    Tu, Salvació de la meva Ànima, vine, afanya’t!
    Tu, Tresor suprem, m’has pres el cor
    que es consumeix d’amor i sospira ardentment per Tu.
    Res pot en aquest món
    fer-me més preuat
    que retenir Jesús, per sempre, al meu costat.

    II. Recitatiu (contralt)

    Die Himmelssüßigkeit, der Auserwählten Lust
    Erfüllt auf Erden schon mein Herz und Brust,
    Wenn ich den Jesusnamen nenne
    Und sein verborgnes Manna kenne:
    Gleichwie der Tau ein dürres Land erquickt,
    So ist mein Herz
    Auch bei Gefahr und Schmerz
    In Freudigkeit durch Jesu Kraft entzückt.

    La dolçor celestial, la joia dels escollits
    m’omplen ja en aquest món el cor i el pit
    quan pronuncio el nom de Jesús
    i reconec les obres del seu sibil·lí mannà.
    Així com la rosada esponja la terra àrida,
    el meu cor és també,
    en el perill i el dolor,
    menat cap al consol pel poder de Jesús.

    III. Ària (tenor)

    Auch die harte Kreuzesreise
    Und der Tränen bittre Speise
    Schreckt mich nicht.
    Wenn die Ungewitter toben,
    Sendet Jesus mir von oben
    Heil und Licht.

    Ni el dur camí de la Creu
    ni l’amarg aliment de les llàgrimes
    aconseguiran espantar-me.
    Quan esclatin les tempestes
    Jesús em cobrirà
    de Salvació i Llum.

    IV. Recitatiu (baix)

    Kein Höllenfeind kann mich verschlingen,
    Das schreiende Gewissen schweigt.
    Was sollte mich der Feinde Zahl umringen?
    Der Tod hat selbsten keine Macht,
    Mir aber ist der Sieg schon zugedacht,
    Weil sich mein Helfer mir, mein Jesus, zeigt.

    Cap enemic infernal podrà devorar-me,
    la consciència acusadora restarà muda.
    Per què m’hauria d’encerclar la multitud enemiga?
    La Mort resta impotent,
    la victòria m’és destinada
    car ha aparegut Jesús, el meu Salvador.

    V. Ària (baix)

    Laß, o Welt, mich aus Verachtung
    In betrübter Einsamkeit!
    Jesus, der ins Fleisch gekommen
    Und mein Opfer angenommen,
    Bleibet bei mir allezeit.

    Deixa’m, Món, per despit
    en una solitud desolada.
    Jesús, encarnat,
    accepta el meu sacrifici
    i resta amb mi en tot moment.

    VI. Coral

    Drum fahrt nur immer hin, ihr Eitelkeiten,
    Du, Jesu, du bist mein, und ich bin dein;
    Ich will mich von der Welt zu dir bereiten;
    Du sollst in meinem Herz und Munde sein.
    Mein ganzes Leben
    Sei dir ergeben,
    Bis man mich einsten legt ins Grab hinein.

    Passeu doncs de llarg, vanitats.
    Tu, Jesús, Tu ets meu i jo sóc Teu.
    Vull apartar-me del Món i establir-me en Tu,
    que ets al meu cor i als meus llavis.
    Que la meva vida sencera
    et sigui consagrada
    fins al dia que davalli a la tomba.


    Georg Friedrich Händel (1685-1759)
    Chandos Anthem n.9 "O praise the Lord with one consent"

    I. Cor

    O praise the Lord with one consent
    and magnify his name!
    Let all the servants of the Lord,
    his worthy praise proclaim!

    Lloeu el Senyor amb un sol cor
    i enaltiu el seu nom!
    Que tots els servents del Senyor
    proclamin la seva digna lloança!

    II. Contralt

    Praise him, all ye that in his house
    attend with constant care,
    with those that to his utmost courts
    with humble zeal repair.

    Lloeu-lo, tots els qui a casa seva
    serviu amb constància i zel,
    i aquells que als seus atris us acosteu
    amb humilitat i reverència.

    III. Tenor

    For this our truest int'rest is
    glad hymns of praise to sing,
    and with loud songs to bless his name,
    a most delightful thing.

    Perquè aquest és el nostre interès més veritable,
    cantar himnes alegres d’alabança,
    i amb cançons ressonants beneir el seu nom,
    el més encantador.

    IV. Baix

    That God is great we often have
    by glad experience found;
    and seen how he with wondrous power
    above all Gods is crowned

    Reconeixem la grandesa del Senyor
    per la nostra feliç experiència;
    hem vist com el seu poder meravellós
    ha estat coronat per sobre de tots els déus.

    V. Cor

    With cheerful notes let all the earth
    to heaven their voices raise!
    Let all, inspired with godly mirth,
    sing solemn hymns with praise.

    Amb notes d’alegria, que tota la terra
    elevi les seves veus al cel!
    Que tots, inspirats per una alegria divina,
    cantin himnes solemnes amb lloança

    VI. Soprano

    God's tender mercy knows no bounds,
    his truth shall ne'er decay.
    Then let the willings nations round
    their grateful tribute pay.

    La tendra misericòrdia de Déu no té límits,
    la seva veritat no defallirà.
    Que les nacions de voluntat agraïda
    paguin el seu tribut amb gratitud.

    VII. Cor

    Ye boundless realms of joy
    exalt your Maker's fame;
    his praise your song employ
    above the starry frame.

    Vosaltres, reialmes infinits de joia,
    exalteu la fama del vostre Creador;
    feu servir el vostre cant per lloar-lo
    per sobre del marc estelat.

    VIII. Cor

    Your voices raise,
    ye Cherubim and Seraphim,
    to sing his praise!
    Alleluja.

    Alceu les vostres veus,
    vosaltres, querubins i serafins,
    per cantar la seva lloança!
    Al·leluia.


    Johann Sebastian Bach 
    Cantata “Ich freue mich in dir”, BWV 133 

    I. Cor

    Ich freue mich in dir
    Und heiße dich willkommen,
    Mein liebes Jesulein!
    Du hast dir vorgenommen,
    Mein Brüderlein zu sein.
    Ach, wie ein süßer Ton!
    Wie freundlich sieht er aus,
    Der große Gottessohn!

    Soc joiós en Tu
    i et dono la benvinguda
    mon estimat Jesuset!
    T’has compromès
    a ser el meu germanet:
    ah, dolça proclama!
    Amb quina amabilitat es presenta
    el gran Fill de Déu!

    II. Ària (contralt)

    Getrost! es fasst ein heilger Leib
    Des Höchsten unbegreiflichs Wesen.
    Ich habe Gott - wie wohl ist mir geschehen! -
    Von Angesicht zu Angesicht gesehen.
    Ach! meine Seele muss genesen.

    Confieu! Un cos sagrat
    conté l’inabastable essència de l’Altíssim.
    He vist Déu –per a gran joia meva!–
    cara a cara.
    Ah! La meva ànima ha de guarir.

    III. Recitatiu (tenor)

    Ein Adam mag sich voller Schrecken
    Vor Gottes Angesicht
    Im Paradies verstecken!
    Der allerhöchste Gott kehrt selber bei uns ein:
    Und so entsetzet sich mein Herze nicht;
    Es kennet sein erbarmendes Gemüte.
    Aus unermessner Güte
    Wird er ein kleines Kind
    Und heißt mein Jesulein.

    Un Adam pogué tremolar temorós
    davant la vista de Déu, al Paradís!
    El Déu omnipotent ha descendit entre nosaltres
    i el meu cor no se n’espanta
    car coneix la seva misericòrdia:
    en la seva immensa bondat
    Déu s’ha convertit en infant
    amb el nom de Jesús.

    IV. Ària (soprano)

    Wie lieblich klingt es in den Ohren,
    Dies Wort: mein Jesus ist geboren,
    Wie dringt es in das Herz hinein!
    Wer Jesu Namen nicht versteht
    Und wem es nicht durchs Herze geht,
    Der muss ein harter Felsen sein.

    Com en són de dolces a les orelles
    aquestes paraules: mon Jesús és nat!
    Com arriben fins al cor!
    Aquell qui no conegui el nom de Jesús,
    aquell qui no senti afecció al cor,
    no és res més que dura pedra.

    V. Recitatiu (baix)

    Wohlan, so will ich mich
    An dich, o Jesu, halten,
    Und sollte gleich die Welt
    In tausend Stücken spalten.
    O Jesu, dir, nur dir,
    Dir leb ich ganz allein;
    Auf dich, allein auf dich,
    Mein Jesu, schlaf ich ein.

    Vinga, reconfortat cor meu:
    oblida la pena i el dolor de la mort!
    Ell, que ha baixat del Cel a la Terra,
    se’n recordarà de mi, quan sigui a la tomba.
    Aquell qui accepta Jesús
    no mor quan mor
    si pronuncia el nom de Jesús.

    VI. Coral

    Wohlan, so will ich mich
    An dich, o Jesu, halten,
    Und sollte gleich die Welt
    In tausend Stücken spalten.
    O Jesu, dir, nur dir,
    Dir leb ich ganz allein;
    Auf dich, allein auf dich,
    Mein Jesu, schlaf ich ein.

    Així doncs, desitjo
    restar al teu costat, oh Jesús.
    El món pot esclatar en mil bocins!
    Oh, Jesús! És per Tu,
    solament per Tu, que visc.
    En Tu, i solament en Tu,
    mon Jesús, dormiré.

  • 20241204 Regala Palau DESKTOP
  • També et pot interessar...

    Nadal al Palau
    Dissabte, 14.12.24– 18.30 h
    Sala de Concerts

    La nit de Nadal de Joan Lamote de Grignon

    Elionor Martínez, soprano
    Ferran Albrich, baríton
    Cor Infantil de l’Orfeó Català (Glòria Coma i Pedrals, directora)
    Orfeó Català (Pablo Larraz, director)
    Orquestra Simfònica del Vallès
    Salvador Brotons, director

    J. Serra: Puigsoliu
    J. Lamote de Grignon: La Nit de Nadal
    S. Brotons: Nadales catalanes

    Preu: de 25 a 58 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mitjans Col·laboradors

    Mecenes col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex