Cuarteto Quiroga
—Concert del 20è aniversari
Palau Cambra
Dimecres, 17 d'abril de 2024 – 20 h
Sala de Concerts
Compromís amb el medi ambient
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Cuarteto Quiroga:
Aitor Hevia, violí
Carole Petitdemange, violí*
Josep Puchades, viola
Helena Poggio, violoncelI
Franz Joseph Haydn (1732-1809)
Quartet per a cordes en Re major, op. 42 Hob: IIIAndante ed innocentemente
Menuetto
Adagio e cantabile
Finale: PrestoBela Bartók (1881-1945)
Quartet per a cordes núm. 3, Sz. 85Prima Parte: Moderato
Seconda Parte: Allegro
Recapitulazione della prima parte. Moderato
Coda. Allegro MoltoII
Raquel García-Tomás (1984)
à plein (Obra encàrrec del Palau de la Música Catalana i el Cuarteto Quiroga)Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Quartet per a cordes núm. 1, op. 18Allegro con brio
Adagio affettuoso ed appassionato
Scherzo allegro molto
AllegroDurada del concert:
Primera part, 40 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 45 minuts.
La durada del concert és aproximada.Concert enregistrat per Catalunya Música
*En aquest concert Carole Petitdemange substitueix Cibrán Sierra per motius personals.
#cambra #estrenes #gradajove
Poema
per què hem desaprès
l’escorça del somni
la baia delitosa
que s’ocultava al bosc
envescada de prodigis?Laia Llobera
Llibre de revelacions (2020)Comentari
La tradició del quartet de corda és una de les més poderoses de la música de cambra i el programa que avui se’ns proposa la recorre àmpliament, tot començant pel compositor que ostenta la paternitat del gènere, Franz Joseph Haydn. Obra singular en la seva producció, el Quartet per a cordes, en Re major, op. 42, Hob. III és, possiblement, un dels Quartets “molt petits” que Haydn va escriure el 1785 per satisfer un encàrrec espanyol i dels quals no es té cap rastre. Es creu que per la seva brevetat –uns quinze minuts– podria tractar-se d’una d’aquestes composicions perdudes, a la qual l’autor hauria afegit un quart moviment. Impregnat d’una serena melangia, pròpia de la seva tonalitat, aquest Quartet esdevé un veritable model de concisió carregada de poderosa energia.
Tres lustres després Ludwig van Beethoven es va apropar per primera vegada a un gènere al qual acabaria donant setze obres que formen un dels cims de la història de la música. Els sis primers Quartets, catalogats com a opus 18, van ser escrits entre el 1798 i el 1800 i dedicats al príncep Lobkowitz, un dels seus principals mecenes. El Quartet per a cordes núm. 1 fou, en realitat, el segon que va escriure i va ser idea del violinista Ignaz Schuppanzigh que encapçalés la sèrie, pel fet de ser el més llarg i brillant del conjunt. Encara sota la influència de Haydn i Mozart, l’obra es divideix en quatre moviments, el segon dels quals, un “Adagio” melancòlic, està inspirat en l’escena de la tomba de Romeu i Julieta de Shakespeare.
Com el gran llegat beethovenià, els sis Quartets de Béla Bartók també van constituir una fita de renovació per al seu temps. El Quartet per a cordes núm. 3, Sz. 85, premiat al concurs de música de cambra de la Musical Fund Society de Filadèlfia, va ser estrenat a Londres el 19 de febrer de 1929 pel Waldbauer-Kerpely Quartet. La partitura, que explora tècniques instrumentals esteses, es divideix en quatre parts que es toquen sense pauses. El caràcter ombrívol de la primera contrasta amb l’animació de la segona, inspirada pel folklore hongarès. La tercera és una recapitulació de la primera part, i la coda final, encara que no marcada com a tal, ho és de la segona.
El vigor actual del gènere s’evidencia en l’estrena absoluta de Raquel García-Tomás. Obra encàrrec del Palau de la Música Catalana i del Cuarteto Quiroga, al qual està dedicada, À plein vol ressaltar la gran cohesió i energia d’aquesta formació. El títol certifica l’afany de l’autora per aconseguir una sonoritat plena a través de masses sonores gruixudes aconseguides mitjançant l’ús de dobles cordes –obertes i tancades–, fet que incrementa tant decibels com harmònics i ressonàncies. Al mateix temps, l’obra explora la sincronia del quartet com un sol organisme, amb motius a tutti que s’acceleren i desacceleren repetidament i que permeten als músics fluir i explorar la seva pròpia energia i gestualitat.
Ana María Dávila, periodista musical
Biografies
Biografies
©IGOR STUDIO
©IGOR STUDIO
Cuarteto Quiroga
Aitor Hevia i Cibrán Sierra, violins; Josep Puchades, viola; Helena Poggio, violoncel
Format el 2003, el Cuarteto Quiroga pren el nom del violinista gallec Manuel Quiroga, un dels instrumentistes de corda més importants de la història musical peninsular. Els membres del Cuarteto Quiroga van estudiar amb Rainer Schmidt a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid, amb Walter Levin a la Musikakademie de Basilea i amb Hatto Beyerle a l’European Chamber Music Academy. També han rebut el mestratge i la influència de Johannes Meissl, György Kurtág, András Keller, Eberhard Feltz i Ferenc Rados.
Lloat per «The New York Times» per les seves “interpretacions exquisides i fresques” i descrit com a “revolucionari” per «The Guardian», el Cuarteto Quiroga s’ha consolidat com un dels quartes més dinàmics i singulars de la seva generació, aclamat internacionalment per crítica i públic per la seva personalitat única, com també per un enfocament audaç i original a l’hora d’afrontar el repertori per a quartet de corda.
Ha guanyat el Premio Nacional de Música 2018, el Premio Ojo Crítico de RNE i ha estat guardonat als principals concursos internacionals per a quartet: Bordeus, Paolo Borciani, Ginebra, Pequín, Fnapec-París, El Primer Palau. El 2013 el Cuarteto Quiroga va esdevenir el primer conjunt amb residència artística al Palacio Real de Madrid, responsable del quartet de Stradivarius decorats de la Col·lecció Palatina.
El Quiroga és actualment conjunt resident del Museo Cerralbo de Madrid i habitual de les sales més prestigioses del panorama internacional, com la Pierre Boulez Saal, Konzerthaus i Philharmonie de Berlín, Wigmore Hall de Londres, The Frick Collection i Lincoln Center de Nova York, DaCamera de Los Angeles, National Gallery of Art de Washington DC, Concertgebouw d’Amsterdam, Tonhalle de Zúric, Philharmonie de Colònia, Laieszhalle d’Hamburg, Les Invalides de París, La Pergola de Florència, Martinů Hall de Praga, Konserthuset d’Estocolm, Auditorio Nacional de Madrid, Stadtcasino de Basilea, Mozarteum de Salzburg, i als festivals Heidelberger Frühling, Schwetzinger Festspiele, Kuhmo Kamarimusiikki i Biennal de Quartets de Corda d’Amsterdam.
Comparteix escenari habitualment amb músics de la categoria de Martha Argerich, Jörg Widmann, Javier Perianes, Veronika Hagen, Clemens Hagen, Valentin Erben, Richard Lester, David Kadouch, Jonathan Brown, Cappella Amsterdam i els quartets de corda Doric, Meta4 i Ardeo.
Defensor apassionat del repertori contemporani, el Cuarteto Quiroga col·labora de manera habitual amb compositors actuals, i tot presentant i enregistrant composicions noves estableix un diàleg constant entre tradició i música d’avui. Així, ha estrenat obres de compositors destacats, com Peter Eötvös, Cristóbal Halffter, José María Sánchez-Verdú, Antón García Abril, Jesús Villa-Rojo, Marisa Manchado, Narine Khachatryan i Cecilia Díaz, i ha interpretat la integral de l’obra de György Kurtág per a quartet, i amb motiu de celebrar el seu vintè aniversari, el Cuarteto Quiroga té previst d’estrenar obres de Jörg Widmann, Raquel García-Tomás, Konstantia Gouri, Jonathan Dove i José Luis Turina.
Des del 2012 el Cuarteto Quiroga s’ha endinsat en un viatge ambiciós per bastir un catàleg discogràfic inspirat i únic amb el segell independent holandès Cobra Records. La tardor del 2023 va presentar el que és de moment el darrer disc, ATOMOƩ, un homenatge a l’art de la concentració musical i al nucli del gènere de quartet de corda, amb obres de Haydn, Bartók i Beethoven, així com també el primer enregistrament mundial de Seceta de G. Kurtág. Aquest àlbum ja ha rebut reconeixements i guardons de la «BBC Music Magazine», «Scherzo», Deutsche Schallplattenkritik, «The Guardian, «El Cultural», etc. El seu disc immediatament anterior, Und Es Ward Licht. Haydn & Mozart: el naixement d’una nova era, en Do major, enregistrat amb la prestigiosa violista Veronika Hagen i dedicat al naixement i esclat de la música de cambra i al quartet de corda com a gèneres fills de la Il·lustració, també va ser lloat internacionalment. El seu CD Heritage mostra una antologia eloqüent del panorama musical del quartet de corda al Madrid de l’època de Goya; publicat el 2019, aquest “àlbum necessari” (com el catalogava la revista «Scherzo») està interpretat amb cordes de tripa i inclou dos enregistraments en primícia mundial de Boccherini i Bruneti. El seu primer àlbum, que fa maridar Haydn i Webern amb Sollima, va guanyar el premi CD de l’Any 2012 atorgat per la Unió de Productors Independents (UFI). En els enregistraments anteriors per a Cobra, igualment lloats per la crítica, hi ha àlbums de música primerenca de Schönberg, Webern i Alban Berg; els Quartets op. 51 de Brahms, i obres de Bartók, Ginastera i Halffter. El 2016, en col·laboració amb Javier Perianes van publicar per al segell Harmonia Mundi una sèrie de rareses per a quintet de piano de Granados i Turina.
Profundament implicats en l’ensenyament de la música de cambra, els membres del Cuarteto Quiroga són professors al Conservatorio Superior de Música de Saragossa, Universität Mozarteum de Salzburg, Musikene de Sant Sebastià i Real Conservatorio Superior de Música de Madrid. A més a més, són convidats periòdicament a oferir classes magistrals a universitats i conservatoris de música de tot Europa, els Estats Units i l’Amèrica Llatina.
El Cuarteto Quiroga i Cibrán Sierra volen manifestar el seu agraïment als hereus de Paola Modiano per la cessió generosa del violí Nicola Amati “Arnold Rosé” (Cremona, 1682).
Biografies
Carole Petitdemange, violí
Atreta especialment per la música de cambra, actualment treballa amb diverses formacions i solistes instrumentals de renom internacional, a més de dur a terme projectes com a concertino directora.
És membre fundadora del Quatuor Ardeo i després d’haver obtingut premis en concursos internacionals, com el Concours International de Quatour à Cordes de Bordeus o el Concorso Internazionale per Quartetto d’Archi Paolo Borciani, desenvolupa una carrera puixant.
La seva agenda recent i futura inclou concerts a la Kontzarthaus de Viena, Philharmonie de Colònia, Concertgebouw d’Amsterdam, Radialsystem de Berlín, Cité de la Musique de París, Festival de Lockenhaus, Musikfestival de Schleswig-Holstein, Palais des Beaux Arts de Brussel·les, Townhall de Birmingham, Konzerthaus de Dortmund, Laeiszhalle d’Hamburg, Konserthuset d’Estocolm, Megaron d’Atenes, Auditori de Barcelona, Casa da Musica de Porto, Museu Calouste Gulbenkian de Lisboa, Palace of Arts de Budapest…
Carole Petitdemange ha estat solista i concertino directora de l’Orquestra del Kremlin a Moscou, de la Davos Festival Chamber Orchestra, Orchestre del Llenguadoc-Rosselló, Orchestra National des Pays de la Loire, Orchestra de Poche de París, Orchestre de l’Illa de França, Joven Orquesta de Canàries, Orquesta de la Comunidad de Madrid...
El seu darrer disc amb el Quatuor Ardeo és XIII, projecte al voltant de Black angels de Crumb, que va publicar el segell Klarthe la tardor del 2020.
El 2023 es va incorporar com a catedràtica de violí al Real Conservatorio Superior de Música de Madrid.
També et pot interessar...
Palau Cambra
Dimarts, 04.06.24 – 20 h
Sala de Concerts—Octets de Widmann i Schubert
Cosmos Quartet:
Helena Satué, violí
Bernat Prat, violí
Lara Fernández, viola
Oriol Prat, violoncel
José Vicente Castelló, trompa
Miquel Ramos, clarinet
Dag Jensen, fagot
Joaquín Arrabal, contrabaixJ. Widmann: Octet
F. Schubert: Octet en Fa major, D. 803
Preu: 25 eurosCol·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Cuarteto Quiroga
—Concert del 20è aniversari
Palau Cambra
Dimecres, 17 d'abril de 2024 – 20 h
Sala de Concerts
Compromís amb el medi ambient
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Cuarteto Quiroga:
Aitor Hevia, violí
Carole Petitdemange, violí*
Josep Puchades, viola
Helena Poggio, violoncelI
Franz Joseph Haydn (1732-1809)
Quartet per a cordes en Re major, op. 42 Hob: IIIAndante ed innocentemente
Menuetto
Adagio e cantabile
Finale: PrestoBela Bartók (1881-1945)
Quartet per a cordes núm. 3, Sz. 85Prima Parte: Moderato
Seconda Parte: Allegro
Recapitulazione della prima parte. Moderato
Coda. Allegro MoltoII
Raquel García-Tomás (1984)
à plein (Obra encàrrec del Palau de la Música Catalana i el Cuarteto Quiroga)Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Quartet per a cordes núm. 1, op. 18Allegro con brio
Adagio affettuoso ed appassionato
Scherzo allegro molto
AllegroDurada del concert:
Primera part, 40 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 45 minuts.
La durada del concert és aproximada.Concert enregistrat per Catalunya Música
*En aquest concert Carole Petitdemange substitueix Cibrán Sierra per motius personals.
#cambra #estrenes #gradajove
Poema
per què hem desaprès
l’escorça del somni
la baia delitosa
que s’ocultava al bosc
envescada de prodigis?Laia Llobera
Llibre de revelacions (2020)Comentari
La tradició del quartet de corda és una de les més poderoses de la música de cambra i el programa que avui se’ns proposa la recorre àmpliament, tot començant pel compositor que ostenta la paternitat del gènere, Franz Joseph Haydn. Obra singular en la seva producció, el Quartet per a cordes, en Re major, op. 42, Hob. III és, possiblement, un dels Quartets “molt petits” que Haydn va escriure el 1785 per satisfer un encàrrec espanyol i dels quals no es té cap rastre. Es creu que per la seva brevetat –uns quinze minuts– podria tractar-se d’una d’aquestes composicions perdudes, a la qual l’autor hauria afegit un quart moviment. Impregnat d’una serena melangia, pròpia de la seva tonalitat, aquest Quartet esdevé un veritable model de concisió carregada de poderosa energia.
Tres lustres després Ludwig van Beethoven es va apropar per primera vegada a un gènere al qual acabaria donant setze obres que formen un dels cims de la història de la música. Els sis primers Quartets, catalogats com a opus 18, van ser escrits entre el 1798 i el 1800 i dedicats al príncep Lobkowitz, un dels seus principals mecenes. El Quartet per a cordes núm. 1 fou, en realitat, el segon que va escriure i va ser idea del violinista Ignaz Schuppanzigh que encapçalés la sèrie, pel fet de ser el més llarg i brillant del conjunt. Encara sota la influència de Haydn i Mozart, l’obra es divideix en quatre moviments, el segon dels quals, un “Adagio” melancòlic, està inspirat en l’escena de la tomba de Romeu i Julieta de Shakespeare.
Com el gran llegat beethovenià, els sis Quartets de Béla Bartók també van constituir una fita de renovació per al seu temps. El Quartet per a cordes núm. 3, Sz. 85, premiat al concurs de música de cambra de la Musical Fund Society de Filadèlfia, va ser estrenat a Londres el 19 de febrer de 1929 pel Waldbauer-Kerpely Quartet. La partitura, que explora tècniques instrumentals esteses, es divideix en quatre parts que es toquen sense pauses. El caràcter ombrívol de la primera contrasta amb l’animació de la segona, inspirada pel folklore hongarès. La tercera és una recapitulació de la primera part, i la coda final, encara que no marcada com a tal, ho és de la segona.
El vigor actual del gènere s’evidencia en l’estrena absoluta de Raquel García-Tomás. Obra encàrrec del Palau de la Música Catalana i del Cuarteto Quiroga, al qual està dedicada, À plein vol ressaltar la gran cohesió i energia d’aquesta formació. El títol certifica l’afany de l’autora per aconseguir una sonoritat plena a través de masses sonores gruixudes aconseguides mitjançant l’ús de dobles cordes –obertes i tancades–, fet que incrementa tant decibels com harmònics i ressonàncies. Al mateix temps, l’obra explora la sincronia del quartet com un sol organisme, amb motius a tutti que s’acceleren i desacceleren repetidament i que permeten als músics fluir i explorar la seva pròpia energia i gestualitat.
Ana María Dávila, periodista musical
Biografies
Cuarteto Quiroga
©IGOR STUDIO
Aitor Hevia i Cibrán Sierra, violins; Josep Puchades, viola; Helena Poggio, violoncel
Format el 2003, el Cuarteto Quiroga pren el nom del violinista gallec Manuel Quiroga, un dels instrumentistes de corda més importants de la història musical peninsular. Els membres del Cuarteto Quiroga van estudiar amb Rainer Schmidt a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid, amb Walter Levin a la Musikakademie de Basilea i amb Hatto Beyerle a l’European Chamber Music Academy. També han rebut el mestratge i la influència de Johannes Meissl, György Kurtág, András Keller, Eberhard Feltz i Ferenc Rados.
Lloat per «The New York Times» per les seves “interpretacions exquisides i fresques” i descrit com a “revolucionari” per «The Guardian», el Cuarteto Quiroga s’ha consolidat com un dels quartes més dinàmics i singulars de la seva generació, aclamat internacionalment per crítica i públic per la seva personalitat única, com també per un enfocament audaç i original a l’hora d’afrontar el repertori per a quartet de corda.
Ha guanyat el Premio Nacional de Música 2018, el Premio Ojo Crítico de RNE i ha estat guardonat als principals concursos internacionals per a quartet: Bordeus, Paolo Borciani, Ginebra, Pequín, Fnapec-París, El Primer Palau. El 2013 el Cuarteto Quiroga va esdevenir el primer conjunt amb residència artística al Palacio Real de Madrid, responsable del quartet de Stradivarius decorats de la Col·lecció Palatina.
El Quiroga és actualment conjunt resident del Museo Cerralbo de Madrid i habitual de les sales més prestigioses del panorama internacional, com la Pierre Boulez Saal, Konzerthaus i Philharmonie de Berlín, Wigmore Hall de Londres, The Frick Collection i Lincoln Center de Nova York, DaCamera de Los Angeles, National Gallery of Art de Washington DC, Concertgebouw d’Amsterdam, Tonhalle de Zúric, Philharmonie de Colònia, Laieszhalle d’Hamburg, Les Invalides de París, La Pergola de Florència, Martinů Hall de Praga, Konserthuset d’Estocolm, Auditorio Nacional de Madrid, Stadtcasino de Basilea, Mozarteum de Salzburg, i als festivals Heidelberger Frühling, Schwetzinger Festspiele, Kuhmo Kamarimusiikki i Biennal de Quartets de Corda d’Amsterdam.
Comparteix escenari habitualment amb músics de la categoria de Martha Argerich, Jörg Widmann, Javier Perianes, Veronika Hagen, Clemens Hagen, Valentin Erben, Richard Lester, David Kadouch, Jonathan Brown, Cappella Amsterdam i els quartets de corda Doric, Meta4 i Ardeo.
Defensor apassionat del repertori contemporani, el Cuarteto Quiroga col·labora de manera habitual amb compositors actuals, i tot presentant i enregistrant composicions noves estableix un diàleg constant entre tradició i música d’avui. Així, ha estrenat obres de compositors destacats, com Peter Eötvös, Cristóbal Halffter, José María Sánchez-Verdú, Antón García Abril, Jesús Villa-Rojo, Marisa Manchado, Narine Khachatryan i Cecilia Díaz, i ha interpretat la integral de l’obra de György Kurtág per a quartet, i amb motiu de celebrar el seu vintè aniversari, el Cuarteto Quiroga té previst d’estrenar obres de Jörg Widmann, Raquel García-Tomás, Konstantia Gouri, Jonathan Dove i José Luis Turina.
Des del 2012 el Cuarteto Quiroga s’ha endinsat en un viatge ambiciós per bastir un catàleg discogràfic inspirat i únic amb el segell independent holandès Cobra Records. La tardor del 2023 va presentar el que és de moment el darrer disc, ATOMOƩ, un homenatge a l’art de la concentració musical i al nucli del gènere de quartet de corda, amb obres de Haydn, Bartók i Beethoven, així com també el primer enregistrament mundial de Seceta de G. Kurtág. Aquest àlbum ja ha rebut reconeixements i guardons de la «BBC Music Magazine», «Scherzo», Deutsche Schallplattenkritik, «The Guardian, «El Cultural», etc. El seu disc immediatament anterior, Und Es Ward Licht. Haydn & Mozart: el naixement d’una nova era, en Do major, enregistrat amb la prestigiosa violista Veronika Hagen i dedicat al naixement i esclat de la música de cambra i al quartet de corda com a gèneres fills de la Il·lustració, també va ser lloat internacionalment. El seu CD Heritage mostra una antologia eloqüent del panorama musical del quartet de corda al Madrid de l’època de Goya; publicat el 2019, aquest “àlbum necessari” (com el catalogava la revista «Scherzo») està interpretat amb cordes de tripa i inclou dos enregistraments en primícia mundial de Boccherini i Bruneti. El seu primer àlbum, que fa maridar Haydn i Webern amb Sollima, va guanyar el premi CD de l’Any 2012 atorgat per la Unió de Productors Independents (UFI). En els enregistraments anteriors per a Cobra, igualment lloats per la crítica, hi ha àlbums de música primerenca de Schönberg, Webern i Alban Berg; els Quartets op. 51 de Brahms, i obres de Bartók, Ginastera i Halffter. El 2016, en col·laboració amb Javier Perianes van publicar per al segell Harmonia Mundi una sèrie de rareses per a quintet de piano de Granados i Turina.
Profundament implicats en l’ensenyament de la música de cambra, els membres del Cuarteto Quiroga són professors al Conservatorio Superior de Música de Saragossa, Universität Mozarteum de Salzburg, Musikene de Sant Sebastià i Real Conservatorio Superior de Música de Madrid. A més a més, són convidats periòdicament a oferir classes magistrals a universitats i conservatoris de música de tot Europa, els Estats Units i l’Amèrica Llatina.
El Cuarteto Quiroga i Cibrán Sierra volen manifestar el seu agraïment als hereus de Paola Modiano per la cessió generosa del violí Nicola Amati “Arnold Rosé” (Cremona, 1682).
Carole Petitdemange, violí
Atreta especialment per la música de cambra, actualment treballa amb diverses formacions i solistes instrumentals de renom internacional, a més de dur a terme projectes com a concertino directora.
És membre fundadora del Quatuor Ardeo i després d’haver obtingut premis en concursos internacionals, com el Concours International de Quatour à Cordes de Bordeus o el Concorso Internazionale per Quartetto d’Archi Paolo Borciani, desenvolupa una carrera puixant.
La seva agenda recent i futura inclou concerts a la Kontzarthaus de Viena, Philharmonie de Colònia, Concertgebouw d’Amsterdam, Radialsystem de Berlín, Cité de la Musique de París, Festival de Lockenhaus, Musikfestival de Schleswig-Holstein, Palais des Beaux Arts de Brussel·les, Townhall de Birmingham, Konzerthaus de Dortmund, Laeiszhalle d’Hamburg, Konserthuset d’Estocolm, Megaron d’Atenes, Auditori de Barcelona, Casa da Musica de Porto, Museu Calouste Gulbenkian de Lisboa, Palace of Arts de Budapest…
Carole Petitdemange ha estat solista i concertino directora de l’Orquestra del Kremlin a Moscou, de la Davos Festival Chamber Orchestra, Orchestre del Llenguadoc-Rosselló, Orchestra National des Pays de la Loire, Orchestra de Poche de París, Orchestre de l’Illa de França, Joven Orquesta de Canàries, Orquesta de la Comunidad de Madrid...
El seu darrer disc amb el Quatuor Ardeo és XIII, projecte al voltant de Black angels de Crumb, que va publicar el segell Klarthe la tardor del 2020.
El 2023 es va incorporar com a catedràtica de violí al Real Conservatorio Superior de Música de Madrid.
També et pot interessar...
Palau Cambra
Dimarts, 04.06.24 – 20 h
Sala de Concerts—Octets de Widmann i Schubert
Cosmos Quartet:
Helena Satué, violí
Bernat Prat, violí
Lara Fernández, viola
Oriol Prat, violoncel
José Vicente Castelló, trompa
Miquel Ramos, clarinet
Dag Jensen, fagot
Joaquín Arrabal, contrabaixJ. Widmann: Octet
F. Schubert: Octet en Fa major, D. 803
Preu: 25 eurosCol·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –