- Carles Viarnès & Alba G. Corral—Temps perdut per a un art inútil
Palau Fronteres
Dissabte, 27 de març de 2021 – 20 h
Petit Palau
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Carles Viarnès, piano i electrònica
Alba G. Corral, artista visual(1975)
Va / Mira Gestorum
III
Fides / Continuum
Kirchlein / Quarks
Ars longa
La leyenda del tiempo / Iris
(versió de la cançó de José Monje Cruz –Camarón de la Isla–, 1950-1992)Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa
#nousformats #nousreferents
Comentari
Aquest és un concert en què es combina piano, electrònica i visuals, i que convida a reflexionar sobre la relativitat del temps en relació amb el canvi d’hora. Inspirats en Oscar Wilde i el seu Retrat de Dorian Gray, el pianista Carles Viarnès i la visualista Alba G. Corral, artista convidada aquesta temporada del Palau, exploren la bellesa de la inutilitat de l’art, la contemplació que es perd, el temps que s’escapa sense remei. Un entotsolament amb el temps que també és narcisista, que lluita per la seva joventut i gràcia. És el desig incontrolable de demanar una hora més a la nit. Però el temps és, tanmateix, implacable. La lluita entre allò que s’esvaeix i allò que es grava ben endins. Viarnès i Corral produeixen bellesa i una brega contra la seva pròpia fragilitat en un concert, concebut originalment per a la matinada del canvi d’hora de tardor, que la pandèmia ha acabat traslladant d’època i horari, posant més de manifest encara aquesta fragilitat humana que ens exposa a mercè de les agulles del rellotge.
Biografies
Biografies
Carles Viarnès, piano i electrònica
El compositor i pianista Carles Viarnès va estudiar música clàssica a l’Escolania de Montserrat i al Conservatori de Música de Barcelona. Ha estat reconegut amb diversos títols de piano, fagot, teoria musical, harmonia, contrapunt, composició musical, anàlisi musical i orquestració. S’ha especialitzat en la música popular contemporània des de la segona meitat del segle XX fins al dia d’avui.
A nivell creatiu, la seva discografia consta de quatre àlbums: Urban Tactus (Repetidor, 2012), El Llibre vermell de Montserrat (Repetidor, 2013), Schematismus (Repetidor-1631 Recordings, 2016) i Nun (Bankrobber, 2019), a més dels EP Ecos (Bankrobber, 2020) i, pròximament, IAM (Bankrobber, 2021).
En les seves creacions, les textures musicals i la improvisació neixen des de l’emoció, amb la finalitat d’abastar nivells altíssims de consciència. L’experiència d’aquesta música no és sempre hedonista o còmoda, ja que planteja un enfrontament i un diàleg creat a partir de les bases de la grandesa i l’angoixa. La seva obra està influïda per grans músics, com J. S. Bach, Arvo Pärt, Miles Davis, Charlie Haden, Esbjörn Svensson o Camarón de la Isla, entre molts d’altres.
La música de Carles Viarnès ha sonat en pel·lícules, produccions escèniques, sèries de televisió i altres produccions audiovisuals. També ha col·laborat estretament amb artistes diversos, des de creadors visuals fins a poetes. Destaca especialment el concert immersiu estrenat al Sónar+D 2020 amb l’artista visual Alba G. Corral, amb qui segueix treballant i ha preparat un nou espectacle que s’estrena ara al Palau de la Música Catalana.
Actualment combina la seva carrera artística amb la feina de professor de música a l’Escolania de Montserrat i al Conservatori de Música d’Igualada.
Biografies
©Claudia Murall
©Claudia Murall
Alba G. Corral, artista visual & música electrònica
Nascuda a Madrid el 1977 i amb base a Catalunya (La Ràpita), confessa que va trigar molt de temps a considerar-se artista. La precarietat massa associada a les arts digitals i el fet afegit de ser dona, la feien dues voltes rebel.
És una artista visual, desenvolupadora de codi i docent. Amb formació en enginyeria informàtica, Corral ha estat creant art utilitzant el programari durant la darrera dècada. La seva pràctica s'estén a través del viu, el vídeo, els mitjans digitals i la instal·lació. A través de diverses pràctiques artístiques explora narratives abstractes.
El seu nom s'ha donat a conèixer mitjançant les actuacions audiovisuals en viu on integra la codificació i l'elaboració, en col·laboració amb músics en temps real. Composició i programació. Organicitat natural i tecnificació urbana. Matemàtica i art. Binomis que Alba G. Corral ha posat al servei, principalment, de la música electrònica i electroacústica, però també, en el cas del concert d'avui, del llenguatge de la clàssica.
En el marc de la docència ensenya programació visual enfocada a dissenyadors i artistes a diferents espais tant en xerrades, tallers i workshops. Dedicats al codi creatiu amb eines de programari Obert (processing) .
També et pot interessar...
Palau Fronteres
Mari Samuelsen, violí
—De Bach a RichterMari Samuelsen, violí
J.S. Bach: “Xacona” de la Partita núm. 2, BWV 1004
M. Richter: Fragments
P. Glass: Metamorphosis II
A. Pärt: Fratres
S. Prokófiev: Sonata núm. 2 en Re major
M. Richter: MercyDilluns, 31.05.21 – 20.00 h
Sala de Concerts
Preus: de 20 a 50 €Dipòsit legal: B 4463-2021
- Carles Viarnès & Alba G. Corral—Temps perdut per a un art inútil
Palau Fronteres
Dissabte, 27 de març de 2021 – 20 h
Petit Palau
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Carles Viarnès, piano i electrònica
Alba G. Corral, artista visual(1975)
Va / Mira Gestorum
III
Fides / Continuum
Kirchlein / Quarks
Ars longa
La leyenda del tiempo / Iris
(versió de la cançó de José Monje Cruz –Camarón de la Isla–, 1950-1992)Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa
#nousformats #nousreferents
Comentari
Aquest és un concert en què es combina piano, electrònica i visuals, i que convida a reflexionar sobre la relativitat del temps en relació amb el canvi d’hora. Inspirats en Oscar Wilde i el seu Retrat de Dorian Gray, el pianista Carles Viarnès i la visualista Alba G. Corral, artista convidada aquesta temporada del Palau, exploren la bellesa de la inutilitat de l’art, la contemplació que es perd, el temps que s’escapa sense remei. Un entotsolament amb el temps que també és narcisista, que lluita per la seva joventut i gràcia. És el desig incontrolable de demanar una hora més a la nit. Però el temps és, tanmateix, implacable. La lluita entre allò que s’esvaeix i allò que es grava ben endins. Viarnès i Corral produeixen bellesa i una brega contra la seva pròpia fragilitat en un concert, concebut originalment per a la matinada del canvi d’hora de tardor, que la pandèmia ha acabat traslladant d’època i horari, posant més de manifest encara aquesta fragilitat humana que ens exposa a mercè de les agulles del rellotge.
Biografies
Carles Viarnès, piano i electrònica
El compositor i pianista Carles Viarnès va estudiar música clàssica a l’Escolania de Montserrat i al Conservatori de Música de Barcelona. Ha estat reconegut amb diversos títols de piano, fagot, teoria musical, harmonia, contrapunt, composició musical, anàlisi musical i orquestració. S’ha especialitzat en la música popular contemporània des de la segona meitat del segle XX fins al dia d’avui.
A nivell creatiu, la seva discografia consta de quatre àlbums: Urban Tactus (Repetidor, 2012), El Llibre vermell de Montserrat (Repetidor, 2013), Schematismus (Repetidor-1631 Recordings, 2016) i Nun (Bankrobber, 2019), a més dels EP Ecos (Bankrobber, 2020) i, pròximament, IAM (Bankrobber, 2021).
En les seves creacions, les textures musicals i la improvisació neixen des de l’emoció, amb la finalitat d’abastar nivells altíssims de consciència. L’experiència d’aquesta música no és sempre hedonista o còmoda, ja que planteja un enfrontament i un diàleg creat a partir de les bases de la grandesa i l’angoixa. La seva obra està influïda per grans músics, com J. S. Bach, Arvo Pärt, Miles Davis, Charlie Haden, Esbjörn Svensson o Camarón de la Isla, entre molts d’altres.
La música de Carles Viarnès ha sonat en pel·lícules, produccions escèniques, sèries de televisió i altres produccions audiovisuals. També ha col·laborat estretament amb artistes diversos, des de creadors visuals fins a poetes. Destaca especialment el concert immersiu estrenat al Sónar+D 2020 amb l’artista visual Alba G. Corral, amb qui segueix treballant i ha preparat un nou espectacle que s’estrena ara al Palau de la Música Catalana.
Actualment combina la seva carrera artística amb la feina de professor de música a l’Escolania de Montserrat i al Conservatori de Música d’Igualada.
Alba G. Corral, artista visual & música electrònica
©Claudia Murall
Nascuda a Madrid el 1977 i amb base a Catalunya (La Ràpita), confessa que va trigar molt de temps a considerar-se artista. La precarietat massa associada a les arts digitals i el fet afegit de ser dona, la feien dues voltes rebel.
És una artista visual, desenvolupadora de codi i docent. Amb formació en enginyeria informàtica, Corral ha estat creant art utilitzant el programari durant la darrera dècada. La seva pràctica s'estén a través del viu, el vídeo, els mitjans digitals i la instal·lació. A través de diverses pràctiques artístiques explora narratives abstractes.
El seu nom s'ha donat a conèixer mitjançant les actuacions audiovisuals en viu on integra la codificació i l'elaboració, en col·laboració amb músics en temps real. Composició i programació. Organicitat natural i tecnificació urbana. Matemàtica i art. Binomis que Alba G. Corral ha posat al servei, principalment, de la música electrònica i electroacústica, però també, en el cas del concert d'avui, del llenguatge de la clàssica.
En el marc de la docència ensenya programació visual enfocada a dissenyadors i artistes a diferents espais tant en xerrades, tallers i workshops. Dedicats al codi creatiu amb eines de programari Obert (processing) .
També et pot interessar...
Palau Fronteres
Mari Samuelsen, violí
—De Bach a RichterMari Samuelsen, violí
J.S. Bach: “Xacona” de la Partita núm. 2, BWV 1004
M. Richter: Fragments
P. Glass: Metamorphosis II
A. Pärt: Fratres
S. Prokófiev: Sonata núm. 2 en Re major
M. Richter: MercyDilluns, 31.05.21 – 20.00 h
Sala de Concerts
Preus: de 20 a 50 €Dipòsit legal: B 4463-2021