• Cantata Palau Vincles 2023
    El barret prodigiós i la barraca de monstres

    La Casa dels Cants

    Diumenge, 5 de març de 2023 – 12 h

    Sala de Concerts

  • Amb el suport de:

    • Logotip Fundació La Caixa
    • logos-x-web-F-Gandara

    Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml

    Fundació Caixa d’Enginyers col·labora amb el Cor Juvenil Palau Vincles

  • Programa

    Cors Palau Vincles* i cors adscrits**
    Anna Niebla, soprano – nena
    Mª del Mar Albacete, del Cor Juvenil Palau Vincles – cavaller
    Mª Ángela Doctolero, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 1
    Kristel Lyka Tabisaura, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 2
    Noor Laarbi El Habboudi, del Cor Infantil Palau Vincles – dama 3
    Sohana Haque, del Cor Juvenil Palau Vincles – maga

    Grup de cambra de l'Orquestra Simfònica del Vallès:
    Emma Campas guitarra espanyola
    Joan Cantallops, contrabaix
    Dioni Chico, acordió
    Anna Fernández, piano
    Toni Galán, clarinet
    Francisco José Sánchez, percussió

    Xavier Sans, compositor
    Ariadna Pastor, dramatúrgia 
    Dani Coma, direcció escènica
    Guifré Canadell, direcció musical

    *Directors/ores de cors de Palau Vincles: Alba Millán, Blanca Martí, Borja Grèbol, Cèlia Buscà, Glòria Fernàndez, Guifré Canadell, Guillem Ponsí, Mariona Fernàndez i Quima Farré.

    **Directors/ores de cors adscrits: Anna Jordana, Ariadna Malats, Cristina Ruiz, Daniel Martí, Gabriel Lucas, Jonaina Salvador, Judit Caballeria i Sònia Ramos.


    Xavier Sans (1962) i Ariadna Pastor (1989)
    El barret prodigiós i la barraca de monstres (estrena absoluta)
    Sobre el conte homònim de Pere Calders (1912-1994)

    1. Donaria deu mil cases de nines
    2. L’expedició nocturna
    3. L’esternut del grill
    4. El cavaller de paper
    5. Camino sense cames
    6. Un monstre anomenat ciutat
    7. Cançó de la força
    8. Pòquer al bosc
    9. Si és que una carta es pot enamorar
    10. Gran circ
    11. Cançó de la maga
    12. El màgic barret de copa
    13. Baralla completa
    14. Allò que es perd, on va a parar?
    15. El món del bridge
    16. Un as a la butxaca

    Durada aproximada del concert: 70 minuts, sense pausa.

    #coral #estrenes #nousformats #social 

  • Poema

    carrer major

    en desmuntar la fira,
    al poble hi van quedar les cases
    i la línia de l’horitzó.
    van anar a dormir.
    a partir de llavors
    s’entretindrien
    deixant passar el vent
    tot a través de les cases
    i dels cossos: escrivint

    Eduard Escoffet
    El terra i el cel (LaBreu edicions, 2013)

  • Comentari

    Una història màgica de dames i cavallers

    ¿Qui no s’ha sentit atrapat, almenys alguna vegada, per la màgia dels contes infantils? Històries fabuloses que han omplert els nostres cors d’il·lusió i fantasia amb tanta intensitat, que aquests sentiments han continuat ben vius malgrat el pas del temps. Avui el projecte Palau Vincles ha mirat cap a un d’aquests relats per crear, a partir d’ell, una obra nova enriquida per la força i el poder de la música.

    El barret prodigiós i la barraca de monstres, primer conte infantil d’un dels escriptors catalans més notables del segle XX, Pere Calders (1912-1994), arriba ara a nosaltres transformat en una cantata plena de joia i entusiasme, sorgit de la mà del compositor i  director coral Xavier Sanz i de l’escriptora i dramaturga Ariadna Pastor.

    Com a tots els contes, la història parteix d’un miracle. O millor dit, de dos. Els que protagonitzen dos naips, un cavaller d’espases de la baralla espanyola i dues dames de cors, siameses, del joc francès, quan prenen vida de manera inexplicable i abandonen les cartes respectives per viatjar pel món. L’origen d’aquest fet extraordinari –però no per això menys possible, com mana la literatura– ha estat el desig innocent d’una nena petita que es deleix per tocar el timbal del seu germà, al qual té prohibit apropar-se. Una nit, quan tothom dorm, la nena entra furtivament a la cambra de jocs per fer sonar l’instrument. Però el seu petit cop, cautelós i esmorteït, tindrà unes conseqüències del tot imprevisibles, perquè farà que els protagonistes d’aquesta aventura es posin en moviment. Els naips, procedents de llocs ben distants entre si, acabaran trobant-se, i junts, cavaller d’espases i dames de cors, protagonitzaran un viatge màgic que els conduirà finalment a un circ, on els espera un destí d’allò més sorprenent i desconcertant.

    Sobre la base d’aquesta deliciosa història, el compositor ha concebut una cantata estructurada en setze cançons –tretze a càrrec dels cors i tres en la veu dels solistes– que tenen com a fil conductor la narració de la nena petita, inductora del miracle, paper a càrrec d’una soprano. Amb un llenguatge adaptat a l’edat dels cantaires que la interpreten, la música vol reflectir tots els prodigis del relat i transmetre alhora un missatge d’optimisme que no defuig l’atmosfera de màgia i surrealisme que amara la narració. L’acompanyament instrumental es confia a un sextet de cambra integrat per clarinet, contrabaix, piano, guitarra, acordió i percussió. Una selecció també inusual per a una obra del tot extraordinària.

    Ana María Dávila, periodista musical

  • 20230210 Anunci Generic DESKTOP
  • Biografies

    Cors Palau Vincles

    Cors Palau Vincles

    Palau Vincles és el projecte d’intervenció sociomusical a través del cant coral (nascut el 2011 i impulsat per la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música) i d’altres disciplines artístiques que s’adreça a infants i joves que resideixen en zones d’alta complexitat socioeconòmica. Es tracta d’una iniciativa socioeducativa que, a partir de la pràctica coral, té com a objectiu fomentar la inclusió social i la millora del benestar emocional d’infants i joves. Apropa la música a aquest col·lectiu aprofitant les eines que aquesta ofereix per al creixement personal, tot incidint favorablement en l’educació en valors socials i culturals i en el desenvolupament de les capacitats psicosocials i pedagògiques; tot amb la voluntat d’oferir oportunitats, des de les nostres possibilitats. La igualtat, la vitalitat, la il·lusió, l’esperança, les oportunitats, el compromís, la solidaritat, el respecte per la diferència són valors vinculats a Palau Vincles.

  • Anna Niebla, soprano

    Nascuda a Barcelona, començà els estudis musicals a l’Escola Municipal de Música i Dansa d’Esparreguera i finalitzà el grau professional de cant i piano al Conservatori del Liceu. Es graduà al mateix Conservatori amb la professora Carmen Bustamante l’any 2017 guanyant el premi extraordinari de música de cambra amb el seu company Eric Ledesma. L’any 2022 es graduà, novament al Conservatori del Liceu, després de cursar el Màster en Interpretació d’Òpera amb la beca de la Fundació Ferrer-Salat.

    L’any 2016 fou seleccionada per interpretar el rol de Donna Elvira de Don Giovanni de Mozart a l’Escola d’Òpera de Sabadell. El 2017 guanyà dos premis extraordinaris a la primera edició del Sonora International Opera Competition Francisco Araiza i participà al Young Artists Programme de Les Azuriales Opera. Encara el 2017 participà en l’enregistrament de Gaziel i Picarol, dos drames modernistes d’E. Granados, amb l’Orquestra de Cadaqués. El 2022 guanyà el premi extraordinari que ofereix la Fundació de Música Ferrer-Salat a la 59a edició del Concurs Francesc Viñas i guanyà el segon premi del 18è Concurs Internacional de Música de les Corts.

    Formà part del Cor Jove de l’Orfeó Català i de l’Orfeó Català. Actualment, i des del 2014, és la pianista acompanyant dels cors Infantil i Juvenil de Palau Vincles, projecte d’intervenció sociomusical del Palau de la Música Catalana.

  • Grup de cambra de l’Orquestra Simfònica del Vallès

    L’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) és una realitat que porta la música al cor de les persones des del 1987. Les emocions són el nostre fort, i per transmetre-les procurem cada vegada més fer participar el públic, innovar en els formats i en les maneres de fer música i aprofundir en el compromís de valor amb la nostra comunitat. Som l’única orquestra professional estable privada del país, en què els músics i l’equip de gestió són alhora empleats i accionistes. 

    La nostra intensa activitat –més d’un centenar d’actuacions l’any– es centra, per un costat, al Palau de la Música Catalana, on ja sumem la vint-i-setena temporada de Simfònics al Palau, amb catorze concerts, que oferim en coproducció amb el nostre soci principal, el Palau de la Música Catalana, i, per un altre, a la ciutat de Sabadell, on duem a terme la temporada de concerts simfònics. A més, des de la nostra fundació som l’orquestra titular del circuit Òpera a Catalunya. Han estat els nostres directors titulars: Albert Argudo (1988-1992), Jordi Mora (1993-1997), Salvador Brotons (1997-2002), Edmon Colomer (2002-2005), David Giménez Carreras (2006-2009), Rubén Gimeno (2009-2016) i James Ross (2017-2018). Des del setembre del 2018, n’és el director titular Xavier Puig. 

    Més enllà de la temporada de concerts simfònics, des de l’OSV impulsem també concerts de cambra i petit format adaptats a les necessitats artístiques de cada ocasió. Col·laborem habitualment amb Palau Vincles, diverses seccions de Joventuts Musicals i amb entitats i auditoris d’arreu de Catalunya.

    Som l’orquestra espanyola amb més presencia a les xarxes socials, amb més de 22.500 seguidors a Twitter, 18.900 a Facebook, i juntament amb el Banc Sabadell vam fer el flashmob Som Sabadell, amb més de 90 milions de visites a Youtube, és a dir, el vídeo d’una orquestra simfònica més vist arreu del planeta.

  • Xavier Sans, compositor

    Xavier Sans

    Ha estudiat direcció coral amb Josep Prats, Laszlo Heltay, Johann Duijck i Pierre Cao, anàlisi i composició amb Benet Casablancas i Josep Soler, i cant amb Dolors Aldea, Jerzy Artysz i Carmen Bustamante.

    Ha estat director del Jove Cor de Tarragona, Cor Voxalba i Coral Sant Jordi, director convidat del Cor de Cambra del Conservatori de Girona i del Cor de Noies de l’Orfeó Català, i assistent de direcció del Cor de Cambra del Palau de la Música, Cor Ciutat de Tarragona i Cor Sant Esteve de Vila-seca. Des del 2010 dirigeix el Fòrum Vocal. En l’àmbit docent, ha estat professor de direcció coral als cursos de la FCEC durant vint-i-cinc anys; actualment és professor de cant de l’Orfeó Català.

    Ha cantat en grups professionals, com el Cor de Cambra del Palau, Barcelona Ars Nova, Cor Francesc Valls, Les Éléments, Accentus, Arsys Bourgogne o La Capella Reial de Catalunya.

    Compositor de música coral, ha escrit per formacions com ara el Cor Madrigal o Cor Lieder Càmera, entre d’altres. Les seves obres han estat interpretades –i algunes enregistrades– pels cors ja esmentats i també per l’Orfeó Català, Cor de Noies de l’Orfeó Català, Coral Sant Jordi, Orpheus Vokalensemble, Voxalba o Fòrum Vocal. Ha publicat a Clivis, Dinsic, La Mà de Guido, Ficta i Carus Verlag.

  • Ariadna Pastor, dramatúrgia

    És una directora, guionista i actriu nascuda a Barcelona. Té estudis de direcció de cinema a LCDC de Barcelona, un Màster en Creació de Guió Audiovisual per la UNIR i una llicenciatura d’art dramàtic per l’Institut del Teatre.

    Tornar a casa és el seu primer curtmetratge, que actualment compta amb la distribució de Freak i més de vint seleccions en festivals nacionals i internacionals, així com sis premis, entre els quals destaca el premi SGAE Nova Autoria 2022 pel seu guió i direcció.

    Actualment es dedica a la direcció i fa d’ajudant de direcció en produccions audiovisuals, tant de ficció com de publicitat.

    Com a guionista, es dedica al guió i a la dramatúrgia, tant per al món audiovisual com per al teatre i l’òpera; és autora de Filles del món, una microòpera que s’estrenarà al Liceu el juny del 2023.

  • Dani Coma, direcció escènica

    Dani Coma

    ©lafotogràfica

    Combina la direcció escènica amb les classes d’interpretació. Actualment és el cap de l’Àrea de Teatre de l’Escola Coco Comin i és mestre a l’Escola Billie Elliot, on formà els intèrprets que havien d’intervenir al musical Billy Elliot al Teatre Victòria. També ha estat director d’actors del musical Fama que aterrà a Barcelona al Teatre Apolo. A més, és mestre d’interpretació i escena al Conservatori del Liceu, així com del Conservatori de Tarragona, mestre de l’Aula de Musical de l’EMM Conservatori de Terrassa i mestre de l’Acadèmia del Sol del Teatre del Sol de Sabadell.

    És director habitual de la productora Viu el Teatre, amb diversos espectacles en gira per l’Estat espanyol; així mateix, és director artístic de Nada es imposible d’El Mago Pop i de NESI Brodway Edition, versió que s’estrena a Madrid aquest octubre i que viatjarà a Brodway l’estiu següent. Ha estat director escènic del Concert de Sant Esteve del Palau de la Musica els anys 2017, 2018 i 2019, així com de múltiples espectacles amb el Cor Infantil i el Cor de Noies de l’Orfeó català, el Cor Geriona i el cor Lutiana.

    Creador i compositor del grup juvenil Macedònia, ha publicat un grapat de cantates infantils amb Discmedi i de contes amb l’editorial Bellaterra Musica. Actualment és un dels artistes que forma part del programa Flipart de la Diputació de Barcelona.

  • Sinopsi i textos

    SINOPSI

    “Una vegada, en el món van ocórrer dos miracles”… D’aquesta manera comença la nostra cantata i el primer “conte infantil” escrit per un dels autors més exquisits del segle XX: Pere Calders. Quantes coses pot amagar el so d’un timbal? Una història de dames i cavallers, malabaristes i prestidigitadors, una història d’amor i èpica amb tota la màgia explicada per una nena, la protagonista de la nostra cantata…

    “... Deixeu que decideixi les joguines,
    no vull que m’imposeu allò que em cal.
    Us dono més de mil cases de nines
    si puc fer repicar fort el timbal...”

    1. Donaria deu mil cases de nines

    NENA
    He jubilat la cuina de joguina
    i un vestit de princesa de castell.
    Un unicorn tot ple de purpurina,
    i una nina amb trenetes i serrell.

    COR
    Rum rum rum: vull jugar amb excavadores.
    Clic cluc clac: construir una gran ciutat.
    Paf paf paf: i si som exploradores?
    Nyam nyam nyam: un dinosaure afamat!

    NENA I COR
    Deixeu que decideixi les joguines,
    no vull que m’imposeu allò que em cal.
    Us dono més de mil cases de nines
    si puc fer repicar fort el timbal.

    COR
    Zep zep zep: vull trobar altres universos.
    Xip xip i xap: i nedar amb tots els taurons.
    Flas flas flas: ser escriptora i rimar versos.
    Pip pip pip: aparcar tots els camions.

    NENA I COR
    Deixeu que decideixi les joguines,
    no vull que m’imposeu allò que em cal.
    Us dono més de mil cases de nines
    si puc fer repicar fort el timbal.

    2. L’expedició nocturna

    COR
    Clong, clong!

    NENA
    Ja toca les dotze el rellotge del menjador!

    COR
    És de l’antigor,
    és de l’antigor!

    NENA
    No trobo monstres ni bruixes però topo amb el gat!

    COR
    Meeeeu!
    Ai m’he entrebancat,
    ai m’he entrebancat!

    NENA I COR
    M’he armat d’un gran coratge
    i m’he esquitllat del llit.
    Comença el meu viatge
    soc filla de la nit!

    NENA
    Grinyola la fusta de tots els mobles vintage!

    COR
    Nyeeeec
    Ai quin daltabaix,
    ai quin daltabaix!

    NENA
    Els grills amb insomni entonen una cançó!

    COR
    Criiic criiic.
    Ja no tinc cap por,
    ja no tinc cap por!

    NENA I COR
    M’he armat d’un gran coratge
    i m’he esquitllat del llit.
    Comença el meu viatge,
    soc filla de la nit!

    NENA
    Hi ha una ombra espantosa recolzada en un calaix!

    COR
    És el contrabaix,
    és el contrabaix!

    NENA
    Darrere de l’heura la lluna ja treu el cap!

    COR
    Auuuu!
    Ai m’he emocionat,
    ai m’he emocionat!

    NENA I COR
    M’he armat d’un gran coratge
    i m’he esquitllat del llit.
    Comença el meu viatge,
    soc filla de la nit!

    3. L’esternut del grill

    NENA
    Els roncs del meu gos estirat a la catifa,
    el fregadís dels llençols estesos al sol,
    els esbufecs del meu germà quan juga al Fifa
    i es mossega la llengua per no cridar gol!

    COR
    Gairebé imperceptibles com un gra de mill,
    tots els sons que passegen discrets, de puntetes,
    són del tot invisibles com l’esternut del grill.

    NENA
    El cruixit del grèvol en fer brotar les branques,
    l’escarbotar del cuc traçant camins al sòl,
    el borbolleig del lluç que alena per les brànquies,
    l’ofec callat d’ennuegar-se amb un pinyol.

    COR
    Gairebé imperceptibles com un gra de mill,
    tots els sons que passegen discrets, de puntetes,
    són del tot invisibles com l’esternut del grill.

    NENA
    El rau-rau dels budells quan s’apropa el migdia,
    el xerric dels planetes solcant l’univers,
    l’alè d’un infant arribant nou a la vida,
    el sospir del poeta en acabar un nou vers.

    4. El cavaller de paper

    COR
    Amb olor de naftalina
    i un cert aire de raper,
    de paper un gran cavaller,
    i un cavall de cartolina.

    NENA
    Un cavall d’espases
    de les cartes espanyoles,
    repicant les castanyoles,
    desperta totes les cases.

    NENA I COR
    Cobrant vida del cartró,
    retallant-se del fons blanc,
    li esperona fort el flanc,
    un cavaller amb gipó.

    COR
    Amb olor de naftalina
    i un cert aire de raper,
    de paper un gran cavaller,
    i un cavall de cartolina.

    NENA
    I tal curiosa figura,
    de tan rígida, entumida,
    d’una carta cobra vida:
    ja es perfila una aventura!

    NENA I COR
    Cobrant vida del cartró,
    retallant-se del fons blanc,
    li esperona fort el flanc,
    un cavaller amb gipó.

    COR
    Amb olor de naftalina
    i un cert aire de raper,
    de paper un gran cavaller,
    i un cavall de cartolina.

    5. Camino sense cames

    COR
    Camino sense cames,
    respiro sense olfacte,
    i sense els ulls et miro,
    t’estimo sense cor.

    NENA
    T’abraço sense braços,
    et toco sense tacte,
    i sense gust et tasto,
    avanço sense por.

    COR
    Escolto sense orelles,
    passejo sense passos.
    Potser no tinc empremtes,
    però deixo rastre al món.

    NENA
    Encara que soc muda,
    la meva veu s’enlaira,
    encara que no em sentis,
    escolta amb atenció.

    COR
    Camino sense cames,
    respiro sense olfacte,
    i sense els ulls et miro,
    t’estimo sense cor.

    6. Un monstre anomenat ciutat

    COR
    Irromp com un ser indestructible,
    dos llargs gratacels li fan d’ullals.
    per ulls porta dos fanals fungibles,
    i als peus calça dues catedrals.

    NENA
    Respira amb alè de claveguera,
    goteja oceans residuals.
    I duu per corbata una escullera,
    per braços té dos ponts medievals.

    COR I NENA
    Pel nas treu un raig de gasolina,
    llueix dalt del cap un gros teulat.
    En lloc d’un melic té una botzina,
    un monstre temible és la ciutat.

    NENA
    Si fos un pedaç de cartolina

    COR
    veloç fugiria cap al prat.

    NENA
    Per res patiria l’agonia

    COR
    de ser devorat per la ciutat.

    7. Cançó de la força

    NENA, DAMES I CAVALLER
    La força de vegades ve de dins,
    no té a veure amb els bíceps,
    ni amb l’alçada ni amb el puny.
    A dintre teu se sent un fort retruny,
    i esclaten les entranyes a bocins.

    El més menut s’amplia
    i es fa gran allò petit.

    La força de vegades ve de dins,
    no té a veure amb els bíceps,
    ni amb l’alçada ni amb el puny.

    Se senten grans fiblades al melic.
    Deu mil tambors ressonen
    i fan màgia a dintre el pit.

    El més menut s’amplia
    i es fa gran allò petit.

    La força de vegades ve de dins,
    no té a veure amb els bíceps,
    ni amb l’alçada ni amb el puny.

    8. Pòquer al bosc

    COR
    Les cartes es varen trobar,
    com si un crupier repartís la baralla,
    un clar de bosc entre trossos de palla,
    un pòquer enmig del boscà.

    COR I NENA
    Les dames alçaren la flor;
    ràpid l’abella s’hi llançà de cara,
    i el cavaller desembeinà l’espasa,
    l’abella mostrà el seu fibló.
    Poruc el genet s’amagà,
    àgil la dama li agafà l’espasa,
    l’altra senyora l’estirà de l’ala,
    l’abella espantada marxà!

    COR I NENA
    Les cartes es varen trobar,
    com si el crupier repartís la baralla,
    un clar de bosc entre trossos de palla,
    un pòquer enmig del boscà.

    9. Si és que una carta es pot enamorar

    NENA
    Bastos i reis, cavalls, asos i sotes,
    dames i patges, les “cus” i les “jotes”,
    trèvols, espases, ors, piques, la “ca”:
    pot una carta pintada estimar?

    COR
    Que cadascú s’ho imagini com pugui,
    i que ningú d’estranyesa remugui.
    Fem que el paper també pugui estimar,
    si és que una carta es pot enamorar.

    NENA
    Pot ser que us sembli un cor de cartolina
    però ara batega ple d’adrenalina.
    Per més que el cor sigui sols un dibuix,
    ara palpita com per art d’embruix.

    COR
    Que cadascú s’ho imagini com pugui,
    i que ningú d’estranyesa remugui.
    Fem que el paper també pugui estimar,
    si és que una carta es pot enamorar.

    10. Gran circ

    COR
    Gran circ!
    Sobre la terra la closca de lona,
    el pregoner l’espectacle pregona,
    un saltimbanqui veloç saltirona.

    Gran circ!
    Malabaristes i serps encantades,
    éssers fantàstics de conte de fades,
    dagues rabents solquen l’aire afilades.

    Gran circ!
    llança el faquir per la boca una flama
    mentre la gent amb deliri l’aclama,
    alça l’acròbata ben alt la cama.

    Gran circ!
    passin i vegin uns éssers radiants,
    nimfes i nans, clowns i monstres gegants,
    i si els fa el pes piquin ben fort de mans.
    Gran circ!

    11. Cançó de la maga

    MAGA
    La màgia de la maga més experta,
    l’encís d’un encanteri fascinant,
    la ciència més oculta i nigromant,
    ull viu i que tothom estigui alerta.

    MAGA, NENA, DAMES I CAVALLER
    Soc maga, avui us vinc a enlluernar,
    a fer-vos veure allò més impensable,
    a fer desaparèixer allò palpable,
    i allò que ja existeix fer-ho esfumar.

    MAGA
    La màgia de la maga més experta,
    l’encís d’un encanteri fascinant,
    la ciència més oculta i nigromant,
    ull viu i que tothom estigui alerta.

    12. El màgic barret de copa

    COR
    Quatre cartes diminutes
    agafades del bracet,
    s’encaminen poc astutes,
    cap al fons del gran barret.

    COR I NENA
    Un, dos, tres.
    Quatre nobles a cavall
    copa, espasa, bastos i or,
    dirigint-se cap avall,
    fan un salt amb gran valor.

    I amb un suau cop de vareta,
    quatre cartes han marxat,
    si mireu d’esquerra a dreta,
    els senyors s’han esfumat.

    Tres, dos, un.
    Ni al davant ni per darrere,
    no són pas dins del capell,
    una màgia de primera,
    és un circ amb gran nivell!

    13. Baralla completa

    COR
    Si et tinc a prop em sento créixer,
    la vida amb tu vull surfejar.
    Si un mag t’ha fet desaparèixer,
    et vinc volant a rescatar.

    Som cartes dins d’una baralla
    però no ens volem pas barallar.
    Si en falta una el joc no qualla
    hi hem de ser totes per jugar.

    Si ets en perill jo ja m’exalto,
    començo fort a tremolar.
    Si saltes tu també jo salto
    i premo fort la teva mà.

    Som cartes dins d’una baralla
    però no ens volem pas barallar.
    Si en falta una el joc no qualla
    hi hem de ser totes per jugar.

    14. Allò que es perd, on va a parar?

    COR
    Les claus, deu cèntims, i una pinta,
    un boli que ja no té tinta,
    un llibre en préstec per tornar,
    allò que es perd, on va a parar?

    NENA
    Aquell mitjó mig foradat,
    un nen perdut al mig d’un parc
    que ben distret no sap tornar,
    allò que es perd, on va a parar?

    COR
    No tinc paciència, l’he perduda,
    estem perduts, volem ajuda,
    perdem el temps i també el cap,
    i de perduts, al riu de cap!

    L’encenedor i una revista,
    i les ulleres de la vista,
    la ganiveta d’afaitar,
    allò que es perd, on va a parar?

    NENA
    Aquell mitjó mig foradat,
    un nen perdut al mig d’un parc
    que ben distret no sap tornar,
    allò que es perd, on va a parar?

    COR
    No tinc paciència, l’he perduda,
    estem perduts, volem ajuda,
    perdem el temps i també el cap,
    i de perduts, al riu de cap!

    15. El món del bridge

    NENA
    I així va ser com el cavaller va desaparèixer, però no per sempre,
    perquè cada nit la prestidigitadora el feia aparèixer
    en el seu famós número del barret de copa.

    CAVALLER
    El món del bridge està sobreestimat:
    remigio, pòquer, brisca o el blackjack.
    El món del xou m’ha visibilitzat,
    soc tan famós com un cantant de rap!

    NENA, DAMES I CAVALLER
    Si estàs perduda i no saps què has de fer,
    escapça la baralla, gran crupier!
    Fes tu les regles del teu propi joc,
    i deixa a tots els jugadors en xoc.

    NENA
    I les germanes de cors siameses
    van decidir quedar-se al circ
    i patentar un nou número:
    les germanes siameses més petites del món!

    DAMES
    El món del joc ja no ens fa pas el pes:
    el burro, el tuti, el mus, no valen res.
    Hem fet de zero el nostre propi xou,
    i ja tenim més públic que al Camp Nou.

    NENA, DAMES I CAVALLER
    Si estàs perduda i no saps què has de fer,
    escapça la baralla, gran crupier!
    Fes tu les regles del teu propi joc,
    i deixa a tots els jugadors en xoc.

    NENA
    I el meu germà… el meu germà es va assabentar que li havia agafat
    el timbal i es va enfadar molt! Però, per sort, els vaig saber explicar
    als meus pares que estava farta de les nines i pel meu aniversari
    em van regalar un timbal per a mi! I si voleu saber com els vaig convèncer,
    només us diré que vaig saber jugar molt bé les meves cartes!

    Si tu vols un timbal i et donen nines,
    que quedi clar: tu tries les joguines.
    No et faci gens de por dir el que et cal,
    que en aquest món dement no tot s’hi val!

    CAVALLER, DAMES I NENA
    Que en aquest món dement no tot s’hi val!

    16. Un as a la butxaca

    COR
    Escarteja la baralla,
    reparteix el joc de naips,
    a l’esquerra n’hi ha un que talla
    i a la dreta un que badalla.

    Que la timba ja comença
    i cal allisar el tapet.
    I si parles, ben fluixet;
    que a la taula tothom pensa.

    Posa en ordre cada carta,
    i prepara’t per catxar.
    I si et cal, potser descarta,
    alguna carta per guanyar.

    Que la timba ja comença
    i cal allisar el tapet.
    I si parles, ben fluixet;
    que a la taula tothom pensa.

    NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA
    Si ets siamesa ets benvinguda,
    si ets de carn o de paper,
    reparteix bé la baralla
    i que guanyi el més canalla.

    COR
    Has vingut a prendre part,
    a jugar aquesta partida,
    tant se val la teva mida,
    et volem ben decidida.

    Prepareu la vostra mà,
    som aquí per arriscar,
    i si no guanyem avui,
    guanyarem potser demà.

    NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA
    Guarda un as a la butxaca,
    mai és tard per fer un repòquer
    i guanyar-li a la vida
    finalment una partida.

    COR
    Has vingut a prendre part,
    a jugar aquesta partida,
    tant se val la teva mida,
    et volem ben decidida.

    Prepareu la vostra mà,
    som aquí per arriscar,
    i si no guanyem avui,
    guanyarem potser demà.

    COR, NENA, CAVALLER, DAMES I MAGA
    Prepareu la vostra mà,
    som aquí per arriscar,
    i si no guanyem avui,
    guanyarem potser demà.

  • També et pot interessar...

    La Casa dels Cants
    Dissabte, 25.03.23 – 19 h
    Petit Palau

    De la nit al dia

    Ernest Martínez, percussions
    Joan Besalduch, clarinet i saxo
    Laia Armengol i Pau Casan, piano
    Cor Infantil de l’Orfeó Català
    Cor Petits de l’Orfeó Català
    Mercè Pi i Glòria Coma i Pedrals, directores
    Dani Coma, direcció escènica

    Obres de Brahms, Rutter, Pastrana i Luboff, entre d’altres

    Preu: 15 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mitjans Col·laboradors

    Mecenes col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex