Philippe Jaroussky i Emőke Barath ens acosten les figures d’Orfeu i Eurídice a través de cançons i àries de Monteverdi, Rossi i Sartorio
El concert tindrà lloc el proper diumenge en una doble sessió, a les 18.00 i a les 20.30 h
El proper diumenge, 27 de juny, el cicle Palau Grans Veus ens acosta les figures d’Orfeu i Eurídice a través de cançons i àries de Monteverdi, Rossi i Sartorio. La sessió és una proposta del contratenor Philippe Jaroussky, que materialitza el seu somni “llargament enyorat” de retratar des de diferents angles i perspectives la història d’Orfeu. Jaroussky, artista molt estimat pel públic del Palau, tornarà a la sala modernista acompanyat en aquesta ocasió per la soprano Emőke Barath i també de l’Ensemble Artaserse.
Es tracta d’una oportunitat immillorable per gaudir de Jaroussky, contratenor molt valorat no només per la seva veu, sinó també per l’expressivitat i capacitat comunicativa, i que juntament amb Barath constitueixen dues veus imprescindibles del panorama líric internacional, que ara oferiran una selecció de L’Orfeo monteverdià (1607), l’Orfeo de Rossi (1647) i el de Sartorio (1672).
“El repte del cantant en el mite d’Orfeu és especial, perquè és un semideu i en el cant cal transmetre aquesta màgia, aquest color irreal, per això Orfeu ha de ser diferent”, explica el contratenor francès, que professa una gran passió per la música del segle XVII i especialment pel Barroc italià primerenc, “formalment tan lliure i al mateix temps tan sensible al text”.
De la relació de peces que s’interpreten diumenge, el musicòleg Manel Cereijo destaca al programa de mà del concert “«Rosa del Ciel», un autèntic himne al sol, figura emblemàtica a l’humanisme neoplatònic; o «Vi ricorda o boschi ombrose», que desprèn un deliciós estil juganer; sens dubte el punt culminant és l’ària «Possente spirto», fusió de totes les tècniques desenvolupades per l’escola florentina destinada a representar el cant d’un semideu amb un estil vocal florit caracteritzat per un ornament virtuós. De la versió de Rossi, de profunda versatilitat estilística i de gran melodisme, sobresurten l’ària d’Euridice «Mio ben, teco il tormento» o «Che dolcezza è la certezza», el duet d’amor del festiu primer acte”. Per la seva banda de Sartorio destaca l’escena d’entrada dels dos amants en el duet “Cara e amabile catena”.
Recordem que la temporada 2021-22 Jaroussky i Barath tornaran a l’escenari barceloní, gràcies al cicle Palau Òpera, amb el Radamisto de Händel, actuació a la qual Jaroussky sumarà una segona aparició, al costat del guitarrista Thibaut García.