La soprano Marta Mathéu i el pianista Francisco Poyato interpreten demà al Petit Palau obres de Schumann, Toldrà i Montsalvatge
Demà dimecres, 1 de juny, la soprano Marta Mathéu i el pianista Francisco Poyato oferiran al Petit Palau (20 h) un concert en coproducció amb l’Associació Franz Schubert i el Centro Nacional de Difusión Musical amb obres de Schumann, Toldrà i Montsalvatge. Una oportunitat que permetrà a la cantant, que es troba en un moment vocal esplèndid, mostrar l’enorme versatilitat del seu instrument.
El concert començarà amb la interpretació de la meitat dels lieder del cicle Myrten de Robert Schumann. Entre ells el primer, el cèlebre “Widmung” i l’últim, “Zum Schluss“, els també cèlebres “Der Nussbaum” o “Die Lotosblume” i d’altres menys coneguts, com el preciós “Aus dem hebräischen Gesangen”.
Tot seguit, s’oferiran cinc cançons d’Eduard Toldrà: Els obercocs i les petites collidores i Festeig, que són pràcticament les primeres, compostes als vint anys; Abril i Maig que formen una mena de díptic, essent la primera alegre i espurnejant, mentre que la segona es caracteritza per un temps lent i melancòlic, i finalment la cançó d’amor Camins de fada.
El concert es clourà amb Cinco canciones negras de Xavier Montsalvatge, la seva obra més coneguda. Una obra característica del que es coneix com antillanisme: “l’ús d’elements, ritmes i temes originaris de les illes del Carib”, segons el que explica la divulgadora musical Sílvia Pujalte al programa de mà del concert. “Des de les primeres notes de “Cuba dentro de un piano” ens endinsem en aquest món; els ritmes antillans subratllen uns poemes als quals no manca el surrealisme, la ironia o la tendresa”.
(fotografia de Marta Mathéu ©Michal Novak)