Javier Perianes presenta demà al Palau de la Música Catalana un programa inspirat en les ciutats de Viena i Granada
Demà dimarts, 28 de març (20.30 h, Sala de Concerts), en la programació dedicada aquesta temporada als grans pianistes, el Palau de la Música Catalana rep la visita de Javier Perianes, un dels pianistes espanyols més internacionals i Premio Nacional de Música 2012. Destacat per la subtilitat, el matís i el caràcter amb què impregna les seves interpretacions, el pianista andalús interpretarà obres de Franz Schubert al costat d’una galeria d’exemples de música impressionista basada en la dansa, de Manuel de Falla, Claude Dedussy i Isaac Albéniz. Obres que situaran el contrast entre Viena i Granada, dues ciutats que inspiren i conviuen amb naturalitat en l’univers pianístic de Javier Perianes.
La primera part, dedicada a Schubert, inclourà la Sonata per a piano núm. 13, en La major, D. 664, peça important del seu catàleg, i Tres peces per a piano, D. 946. La primera obra, que irradia bellesa, lirisme i vitalitat, va ser escrita l’estiu del 1819 durant un dels moments més feliços de la vida del compositor. La segona, del 1828, conté una escriptura subtil, rica en contrastos, des de la malenconia a la febre romàntica, que mostra el Schubert més íntim i visionari.
Perianes iniciarà la segona part amb Manuel de Falla i el seu Homenaje, pour ‘Le tombeau’ de Debussy, la seva primera obra datada a Granada, escrita originalment per a guitarra, però arranjada per a piano pel mateix compositor en record del francès Claude Debussy, a qui admirava profundament. A continuació, Perianes seguirà una escriptura sàvia i precisa de Falla en què evoca i cita amb subtilesa a la part final quatre compassos de “La soirée dans Grenade” (d’Estampes) i un disseny melòdic procedent de “La sérénade interrompue” (núm. 9 del Primer llibre de Preludis) de Debussy. Peces que Javier Perianes interpretarà al costat de la “La puerta del vino” (núm. 3 del Segon llibre de Preludis), també del compositor francès.
Tancarà l’atmosfera màgica de Granada amb “El Albaicín”, de la suite Iberia d’Isaac Albéniz, cim del piano del segle XX, i la suite per a piano d’El amor brujo de Falla, obra que conserva les essències del cante jondo i que captiva pel seu poder evocador, el vigor rítmic i un virtuosisme irresistible.
Javier Perianes (Nerva, Huelva, 1978) ha actuat als principals auditoris i festivals del món, amb les orquestres més importants i en recital, i sota les ordres dels grans directors internacionals. Aquest any debuta amb la Philharmonia Orchestra, la Münchner Philharmoniker i les simfòniques de Mont-real, Hamburg, de la Ràdio de Berlín, i les de la Ràdio Finlandesa i Sueca. Artista exclusiu d’Harmonia Mundi, la seva àmplia discografia abasta de Beethoven, Schubert, Debussy, Chopin i Mendelssohn a Turina, Granados, Mompou, Falla i Blasco de Nebra. El seu àlbum en directe amb el Concert de Grieg i una selecció de peces líriques va ser lloat per tota la crítica, i considerat “una nova referència” per la revista «Classica», que li atorgà un Choc; també ha merescut l’Editor’s Choice de «Gramophone» i el Maestro de «Pianiste». En estudi enregistrarà les Sonates D. 960 i D. 664 de Schubert, i en directe el Concert núm. 3 de Bartók, amb la Münchner Philharmoniker i Pablo Heras-Casado.