Gianandrea Noseda dirigeix l’Orquestra de Cadaqués i l’Orfeó Català a Palau 100 el proper dimarts
El programa inclou obres de Schubert, Schumann i Mendelssohn
El proper dimarts, 24 de març (20.30 h), la Sala de Concerts del Palau de la Música Catalana acull un nou concert del cicle Palau 100, protagonitzat per l’Orquestra de Cadaqués i l’Orfeó Català, dirigits per Gianandrea Noseda, un dels directors de més prestigi de la seva generació, conegut per l’energia que aporta a les interpretacions. Noseda, italià de naixement, reparteix el temps, després del seu pas pel Teatre Mariinski al costat del gran Valery Gergiev, entre el Met de Nova York, el Teatro Reggio de Torí, la BBC Philharmonic, l’Orquestra Filharmònica d’Israel i la formació empordanesa.
En la cita de dimarts, corresponent al cicle estrella de la Fundació Orfeó-Català Palau de la Música Catalana, les dues formacions catalanes interpretaran Die erste Walpurgisnacht de Felix Mendelssohn. Una cantata per a quatres solistes vocals, cor simfònic i orquestra que està inspirada en un estudi preliminar de la primera escena de Faust de Goethe.
Per preparar aquest projecte, l’Orfeó Català, que dirigeix Josep Vila i Casañas, va convidar a final de gener el director de la Wiener Singakademie, Heinz Ferlesch, amb el qual es va aprofundir intensivament en el llenguatge, l’expressivitat i la dicció germàniques. Una manera de treballar innovadora que de ben segur donarà els seus fruits amb una formació especialment preparada per a l’ocasió. L’obra es va estrenar a Berlín el 1832 i va ser revisada el 1843 pel mateix Mendelssohn a Leipzig, on el seu amic Berlioz, en escoltar-la, va considerar-la “una veritable obra mestra”.
El concert, que s’obrirà amb l’Obertura Rosamunde de Franz Schubert, es clourà amb la Simfonia núm. 3, en Mi bemoll major, op. 97, “Renana” de Robert Schumann. Una obra que Schumann va compondre en un moment de gran productivitat després d’haver estat nomenat director musical de la ciutat de Düsseldorf l’any 1850. Estructurada en cinc moviments, reflecteix l’estat d’ànim del compositor, amb una música lluminosa i plena d’energia.