Endesa i el Palau de la Música Catalana amplien la seva oferta d’accions i continguts per acostar la cultura a tots els públics
La col·laboració d’Endesa se centra, un any més, en l’impuls del Palau Digital, la plataforma online del Palau de la Música Catalana que ofereix de manera oberta i gratuïta concerts i continguts relacionats amb l’activitat cultural
Amb l’objectiu d’acostar la cultura a tots els públics, es proposaran al llarg de l’any experiències úniques a través de promocions, difusió de continguts així com altres accions que es dinamitzaran des de les xarxes socials amb l’etiqueta #LaEnergíadelaCultura
Endesa, amb el seu compromís amb el patrocini cultural, fa anys que dóna suport al Palau de la Música Catalana en qualitat de mecenes
Aquest matí s’ha signat la renovació del conveni de col·laboració d’Endesa amb el Palau de la Música Catalana en un acte en què han participat la presidenta de la Fundació Orfeó Català – Palau de la Música Catalana, Mariona Carulla i la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa. La col·laboració se centrarà, un any més, en donar impuls al Palau Digital, la plataforma online del Palau de la Música Catalana, que posa a l’abast de tothom de manera gratuïta concerts i altres continguts culturals. L’objectiu de Palau Digital enllaça de ple amb l’objectiu del patrocini cultural de la Companyia que és acostar la cultura a tots els públics. Per això, al llarg de l’any es proposaran experiències úniques a través de promocions, difusió de continguts així com altres accions que es dinamitzaran des de les xarxes socials amb l’etiqueta #LaEnergíadelaCultura.
Palau Digital va néixer fa dos anys amb l’objectiu de fer arribar la cultura a totes les llars, una iniciativa que va ser pionera en tot l’estat espanyol en el seu moment. Va ser, des del seu inici, un projecte que va comptar amb el suport d’Endesa. Poc es podia pensar quan es va estrenar que aquesta vocació agafaria un paper tan rellevant com ho va fer des del mes del març de l’any passar arran de la declaració de l’estat d’alarma i amb el confinament de la població a les seves llars. Aleshores, la via telemàtica va ser l’única possibilitat per poder gaudir de la cultura. En el darrer any, Palau Digital ha incrementat fins a 100.000 les visualitzacions en tots els seus continguts (concerts, conferències, blog) entre els quals hi ha 10 streamings que han comptat amb una mitjana de 5.000 espectadors per concert.
Amb la signatura del conveni d’avui, es dóna un nou impuls a la col·laboració d’Endesa amb el Palau de la Música Catalana i al seu objectiu de que tothom pugui gaudir de la cultura. És per això que al llarg de l’any estan previstes diferents iniciatives, totes elles experiencials, per a poder gaudir de l’oferta cultural de la institució en primera persona a través de la vivència. Assistir a assajos o compartir uns minuts amb els artistes abans del concert, són alguns dels exemples que es promouran a través dels perfils de xarxes socials d’Endesa. Així mateix, es difondran continguts relacionats amb l’activitat cultural.
La renovació d’aquest conveni és una mostra més de l’aposta d’Endesa per la cultura, un compromís que des de fa anys es reflecteix en la seva política de patrocinis i que ara, en un moment en què el sector està patint especialment, la Companyia vol reforçar de manera molt especial. Així, Endesa col·labora amb equipaments com ymas, Fundación Amigos del Prado y Teatro Real. Amb tots ells, la seva col·laboració té la voluntat de fer accessible la riquesa de la cultura a totes les persones, obrint nous espais per la seva creació i fent-la arribar a nous públics a través de diferents iniciatives.