El pianista Javier Perianes torna demà al Palau amb Beethoven, Chopin, Granados i Liszt amb el programa “L’amor i la mort”
Demà dijous, 15 d’abril, a les 20 h, Javier Perianes, pianista molt estimat pel públic del Palau i vinculat a la institució des que va ser guardonat al cicle El Primer Palau l’any 1998, oferirà el programa “L’amor i la mort”, amb Beethoven, Chopin, Granados i Liszt com a protagonistes. El pianista, amb una destacada carrera internacional que l’ha portat a actuar a les sales de concerts més prestigioses del món i amb les principals orquestres, parteix del “binomi amor i mort per anar a l’essència del Romanticisme i dels pianistes virtuosos d’aquell període”, tal com explica la periodista Monica Pagès en el programa demà del concert.
El recital, emmarcat en el cicle Palau Piano, començarà amb la Sonata núm. 12 de Ludwig van Beethoven, composta entre el 1800 i el 1801, moment en què comença l’estil romàntic d’aquest. La va dedicar al príncep Karl von Lichnowsky, el primer mecenes de Beethoven quan va arribar a Viena el 1792. Tot seguit s’oferirà la Sonata núm. 2 de Frédéric Chopin, composta entre el 1837 i el 1839, i que inclou un marxa fúnebre al tercer moviment, una peça que Chopin va compondre dos anys abans que la resta de la Sonata. “Es tracta de la música d’un amor impossible que només la mort pot sadollar”, com el que Granados va expressar pianísticament a la seva suite Goyescas, composta entre els anys 1910 i 1911. Cal destacar que l’11 de març d’aquell any, en aquest mateix escenari del Palau de la Música Catalana va estrenar el primer quadern d’aquesta obra mestra; Perianes n’interpretarà la primera peça, “Los requiebros”, i “El amor y la muerte”, que és la primera peça del segon quadern que completa aquesta suite.
Tancarà el programa “Funérailles”, que forma part de Harmonies poètiques i religioses de Franz Liszt, també anomenada “Octubre 1849”, perquè va ser escrita per la mort de Frédéric Chopin, esdevingut el 17 d’octubre de 1849, que Liszt rememora en les octaves de la mà esquerra al·ludint a la Polonesa en La bemoll major, op. 53, “Heroica”.