El Palau de la Música Catalana ofereix cinc dies de grans concerts, amb el Quartet Casals, una òpera de Monteverdi, la Passió segons sant Joan per Jordi Savall, Israel a Egipte amb el Monteverdi Choir i el debut d’Andrè Schuen
Els concerts s’inscriuen en el programa del Barcelona Obertura Spring Festival que busca situar la Ciutat Comtal com a destinació musical internacional
Cinc dies d’alta intensitat concertística és el que es viurà al Palau de la Música Catalana des d’avui dijous, 14 de març, fins al proper dimarts, 19 de març. En menys d’una setmana l’escenari modernista acollirà cinc de les grans propostes de la temporada al Palau, uns concerts que s’integren al circuit Barcelona Obertura Spring Festival, que promou la capital catalana com a destinació musical a nivell internacional.
Avui dijous, 14 de març (Sala de Concerts, 20 h) hi actuarà el prestigiós Quartet Casals, que interpretarà L’art de la fuga de Johann Sebastian Bach, Reflections on the theme B-A-C-H de Sofia Gubaidulina i el Quartet de corda núm. 9, en Do major, op. 59 núm. 3, “Razumowsky”, un dels que Ludwig van Beethoven va compondre per a l’ambaixador rus a Viena, el comte Andrei Razumovsky. El concert del Quartet Casals, format per Vera Martínez Mehner i Abel Tomàs (violins), Jonathan Brown (viola) i Arnau Tomàs (violoncel), s’inscriu en el cicle Palau Cambra, que cerca la conversa musical i la connexió emocional i s’adreça, especialment, al públic més melòman.
De música de cambra al cicle Palau Òpera, la cita següent serà dissabte, 16 de març (Sala de Concerts, 20 h), en què s’oferirà l’última òpera de Claudio Monteverdi, L’incoronazione di Poppea, amb The English Concert, una de les orquestres europees més prestigioses en l’àmbit de la interpretació amb criteris històrics, dirigida per Harry Bicket, internacionalment reconegut per la seva interpretació del repertori barroc i clàssic. Els acompanyarà el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana (Xavier Puig, director), amb la soprano Jeanine De Bique, una de les més sol·licitades del moment i lloada per una veu brillant i molt expressiva, encapçalant l’elenc de solistes. Es tracta del segon títol d’aquesta temporada del cicle Palau Òpera.
L’endemà diumenge, 17 de març (Sala de Concerts, 20 h), Jordi Savall, referent indiscutible en la interpretació i difusió de la música antiga, s’estrenarà en la direcció de la Passió segons sant Joan de Johann Sebastian Bach acompanyat per les seves formacions La Capella Reial de Catalunya i Le Concerts des Nations, especialitzades en la interpretació històricament informada de músiques del Renaixement, Barroc i Romanticisme. Una estrena en un any assenyalat, ja que es compleixen tres-cents anys de l’estrena de l’obra. Aquesta serà la primera de les tres Passions bachianes que es representaran a la sala modernista en aquestes dates, a les portes de Setmana Santa, totes integrades al cicle Palau Bach.
Els dos dies següents el Palau acollirà dos concerts del cicle Palau 100, el cicle estrella del Palau, que ofereix les millors orquestres, intèrprets i directors del panorama internacional. El 18 de març (Sala de Concerts, 20 h), actuaran dos de les formacions més admirades i valorades en l’àmbit internacional per la seva excel·lència i interpretació històricament informada. Es tracta del Monteverdi Choir i l’English Baroque Soloist, formacions fundades per John Eliot Gardiner, una de les figures cabdals de l’actualitat al món de la música clàssica. En aquesta ocasió seran dirigides per Peter Whelan interpretant Israel a Egipte, l’oratori bíblic de Georg Friedrich Händel. L’obra, que té el cor com a màxim protagonista, està basada en textos de l’Èxode i el Llibre dels Salms de la Bíblia i és un dels concerts destacats d’aquesta temporada al Palau.
Finalment, l’endemà, 19 de març (Sala de Concerts, 20 h), el Palau acollirà un dels referents de la nova generació de liederistes, l’italià Andrè Schuen. El baríton debutarà a la sala modernista amb un programa que té com a centre els lieder orquestrats Des Knaben Wunderhorn (El corn màgic de la joventut) de Gustav Mahler, en una reducció instrumental de Klaus Simon, i també s’hi interpretarà l’Idil·li de Siegfried de Richard Wagner. Aquest concert compta amb la col·laboració de l’Ensemble de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, dirigida per Anna Sułkowska-Migoń, guanyadora del concurs de directores d’orquestra La Maestra 2022, promogut per la Philharmonie de París.
Aquests cinc concerts s’integren al Barcelona Obertura Spring Festival, una iniciativa en què el Palau de la Música Catalana participa per cinquè any consecutiu, i dins del qual va oferir la setmana passada dos concerts més: el dia 5 de març amb la soprano Erika Baikoff i el pianista Soohong Park, amb repertori de Schubert, Wolf, Zemlinsky, Schönberg i Korngold, i el dia 6 de març amb la pianistaAnna Vinnitskaya, amb un programa amb obres de Franck, Skriabin, Widmann i Schumann.
(fotografia d’Andrè Schuen ©Guido Werner)