El baríton Konstantin Krimmel protagonitza dos concerts al Petit Palau que proposen un repertori de música romàntica i contemporània, amb una estrena a l’Estat de Ferran Cruixent
Els propers dimecres 1 i dijous 2 de febrer, el baríton germanoromanès Konstantin Krimmel, una de les grans veus de la nova generació de cantants lírics, oferirà dos recitals al Petit Palau (20 h). En el primer concert, acompanyat pel Mandelring Quartett, oferirà un repertori que inclou obres de Ferran Cruixent, Franz Liszt i Ludwig van Beethoven. En el segon concert, acompanyat pel pianista Ammiel Bushakevitz, interpretarà obres de Robert Schumann i d’Hugo Wolf, en un concert que s’emmarca també a la Schubertíada de Barcelona. La veu de Krimmel esdevindrà l’eix de tots dos recitals, corresponents al cicle Petit Palau Cambra.
Krimmel & Mandelring Quartett (1 de febrer)
El concert de dimecres s’obrirà amb l’obra Post lucem de Ferran Cruixent, compositor convidat d’aquesta temporada del Palau, amb la qual ha volgut retre homenatge a Beethoven i que va ser escrita per encàrrec del mateix Mandelring Quartett durant el confinament. La periodista musical Ana María Dávila explica al programa de mà del concert que es tracta d’una obra que parla “de la necessitat de trobar la pròpia llum i esperança” i que es divideix “en dos moviments contrastats: Libera me i Ignis Fatuus”. El concert continuarà amb el Quartet de corda núm. 11, en Fa menor, Op. 95, “Quartetto Serioso” de Beethoven, “escrit en un període de gran tensió emocional”; per prosseguir just després amb els arranjaments d’Aribert Reimann per a quartet de corda i veu dels Sieben Lieder de Franz Liszt. El concert acabarà de forma circular, tornant a l’obra de Cruixent amb Metaverse I, que s’estrena ara a l’Estat espanyol. La peça està basada en un text del mateix autor “que expressa la fascinació i dependència dels nous mons virtuals”. Cal destacar que el 9 d’octubre passat el Cor de Cambra del Palau va estrenar la segona part d’aquesta obra al Petit Palau, Metavers II, encarregada pel mateix Palau de la Música Catalana, en un concert que va incloure obres de Caroline Shaw. El Mandelring Quartett és considerat una de les millors formacions de corda del món per la seva “expressivitat, so homogeni i transparent, i la voluntat de recerca de l'essència de la música”. Fundat l'any 1983, el quartet ha guanyat nombrosos premis i actua habitualment a les principals sales de concerts d’arreu.
Konstantin Krimmel & Ammiel Bushakevitz (2 de febrer)
El concert de dijous, coproduït amb el Centro Nacional de Difusión Musical i l'Associació Franz Schubert de Barcelona, s’obrirà amb els Cinc lieder per a veu i piano, Op. 40 de Robert Schumann, obra que va compondre prenent com a referència poemes d'Adalbert von Chamisso i de Hans Christian Andersen. Aquesta obra inclou dos lieder d'amor, que emmarquen tres cançons inquietants “que podrien ser el pitjor malson dels seus protagonistes”, explica la divulgadora musical Sílvia Pujalte Piñán al programa de mà del concert. El concert prosseguirà amb una selecció de sis lieder d’Hugo Wolf, que inclou dues obres de joventut i quatre de maduresa, que evidencien de forma transversal ”l'originalitat i implicació minuciosa amb el text” i destaquen “per la tendresa i la capacitat de transmetre sentiments profunds”. El concert finalitzarà amb el cicle Liederkreis, Op. 39 de Schumann, una obra que el mateix compositor considerava la peça més romàntica que havia escrit. Ammiel Bushakevitz, és reconegut internacionalment com un dels millors pianistes acompanyants de la seva generació; l’intèrpret també ha guanyat nombrosos concursos, com el de Wigmore Hall, a Londres, o el de la Hugo-Wolf-Akademie, a Stuttgart.
Sobre Konstantin Krimmel
Konstantin Krimmel va rebre la primera formació musical amb el Cor de Nens de St Georg a Ulm. Mentre encara era estudiant, va desenvolupar un especial amor pel concert i el repertori de lied; des de llavors ha guanyat nombrosos concursos, incloent-hi el 1r premi al Concurs Internacional de Lied Helmut Deutsch el 2019 i el 2n premi al Concurs Internacional de Cant “Das Lied” a Heidelberg. Ha fet recitals a la Philharmonie de Colònia, a la Deutsche Oper i la Konzerthaus de Berlín, a l'Òpera de Frankfurt, a la Heidelberger Frühling, a la Schubertíada i a la Schubertiade Schwarzenberg, a la Fundación March, al Wigmore Hall i a l'Oxford Lieder. És membre de l'Òpera de Baviera, on ha actuat a Così fan tutte (Guglielmo), Die Zauberflöte (Papageno), Ariadne auf Naxos (Harlekin), Peter Grimes (Ned Keene), Thomas (Matthias) i Hanjo (Yoshio).
(fotografia de Konstantin Krimmel ©Daniela Reske)