Anne-Sophie Mutter torna al Palau de la Música Catalana amb Les quatre estacions de Vivaldi
Aquest divendres, 1 d’abril (20.30 h), el cicle Palau 100 Constel·lació acull l’actuació d’Anne-Sophie Mutter, reconeguda com una de les millors violinistes del món. Al Palau de la Música Catalana interpretarà una de les obres més celebrades d’Antonio Vivaldi: Les quatre estacions. Mutter dirigirà des del violí The Mutter Virtuosi, el grup de solistes de corda format per músics becats per la Fundació Anne-Sophie Mutter, així com altres joves músics d’arreu del món. Mutter torna al Palau després de la seva darrera i aclamada actuació el setembre de 2014 com a solista convidada de l’Orquesta Nacional de España, en què la crítica va valorar la seva bellesa de so, tècnica i generosa expressivitat.
El concert començarà amb l’estrena a l’Estat espanyol del Nonet per a dos quartets de corda i contrabaix d’André Previn, obra escrita l’any 2014 per encàrrec i dedicada a Anne-Sophie Mutter, estrenada el 26 d’agost de 2015 a Edimburg. D’una durada de setze minuts, el Nonet esdevé una obra dialogant entre dos quartets moderats pel contrabaix, tot apropant-nos a una música molt descriptiva i suggeridora. El programa continuarà amb el Concert per a dos violins en Re menor de J. S. Bach, que serà interpretat per diferents músics en el rol de solistes. L’obra adopta l’estructura vivaldiana de tres moviments ràpid-lent-ràpid, en què els dos violins establiran un diàleg delicadíssim cap a l’“Allegro final”.
Ja a la segona part, Mutter i l’orquestra abordaran Les quatre estacions d’Antonio Vivaldi, una de les obres més conegudes d’Il Petre Rosso, que va escriure en tornar a Venècia el 1725 i que va dedicar al comte Morzin. La música descriptiva de Les quatre estacions esdevé paradigma de la música programàtica basada en escenes de la natura i la vida quotidiana.
Aquest any 2016 Mutter celebra el 40è aniversari del seu debut al Festival de Lucerna, esdevingut als tretze anys. A aquell debut, va seguir una memorable actuació a Salzburg sota la batuta de Herbert von Karajan, director que es va convertir en el mentor de la seva carrera. En aquestes quatre dècades Mutter ha esdevingut una de les grans figures del virtuosisme violinístic dels nostres dies.