Alice Sara Ott
–Beethoven i Field
Palau Piano
Dimecres, 12 de febrer de 2025 – 20 h
Sala de Concerts
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Alice Sara Ott, piano
I part
John Field (1782-1837)
Nocturn núm. 17, en Do majorLudwig van Beethoven (1770 - 1827)
Sonata per a piano núm. 19, en Sol menor, op. 49 núm. 1John Field
Nocturn núm. 1, en Mi bemoll major
Nocturn núm. 2, en Do menor
Nocturn núm. 4, en La major
Nocturn núm. 10, en Mi majorLudwig van Beethoven
Sonata per a piano núm. 30, en Mi major, op. 109
II partJohn Field
Nocturn núm. 14, en Sol major
Nocturn núm. 16, en Do major
Nocturn núm. 9, en Mi menor
Nocturn núm. 12, en Mi majorLudwig van Beethoven
Sonata per piano núm. 14, en Do sostingut menor, op. 27 núm. 2, “Clar de Lluna”Durada del concert:
Primera part, 50 minuts | Pausa de 20 minuts | Segona part, 35 minuts.
La durada del concert és aproximada.#piano #músicauniversal
Poema
Remoreig
El dia escampa benagràcies
en regne d’ànima i cançó
bruit sense alè,
parla callada
que ens frega amb veus
que no entenem,
que ens toca amb dits
de llum antiga,
que llisca i s’alça i parla i crida.I broda el cel quan diu l’etern.
Lluís Calvo
Del llibre L’espai profund.
Barcelona: Edicions Proa, 2020.Comentari
El compositor irlandès John Field (1782-1837) juga un paper rellevant dins la història del piano. A Londres es convertirà en un dels alumnes predilectes de Clementi i inclús serà col·laborador de la fàbrica de pianos que el compositor italià va fundar el 1798, tot coincidint amb un moment en què la revolució industrial permetia uns avenços tecnològics que repercutirien també en l’instrument. Anys després Field emprendrà una gira per diferents ciutats europees com a concertista i demostrador de pianos. A la ciutat de Sant Petersburg, on residirà a partir del 1810, durà a terme una tasca pedagògica encomiable. Mestre de Dubuque i Villoing, aquest llinatge serà seguit per Anton i Nikolai Rubinstein, i Nikolai Zverev, que va ser professor de Rakhmàninov, Skriabin i Siloti.
La prolífica producció pianística de Field, en la qual figuren set Concerts per a piano, és coneguda per haver creat el gènere del nocturn romàntic, que excel·lirà amb la figura de Chopin. D’un caràcter nostàlgic i amb la possibilitat expressiva que oferien les noves evolucions mecàniques del piano, escriu divuit Nocturns on els acompanyaments ondulants amb la mà esquerra atorguen el protagonisme al melodisme de la mà dreta, plena de figuracions i cromatismes suggeridors. Pel fet que Field no va assignar números als seus Nocturns, escrits a partir del 1812, Liszt –gran admirador d’aquestes obres– en realitzaria una edició l’any 1859 que va ser publicada per J. Schuberth & Co. i que és la que empra Sara Ott per al seu recital, en detriment de l’elaborada posteriorment per Cecil Hopkinson.
Sara Ott ens submergirà en nou d’aquestes peces d’un romanticisme evocador alternades amb tres Sonates de Beethoven. La Sonata en Sol menor, op. 49 escrita per a pianoforte, consta de dos moviments que evoquen l’aire galant clàssic. Un “Andante” en forma sonata precedeix un “Rondó” amb ressons haydnians. La sublim Sonata núm. 30 s’inicia amb un pertorbador “Vivace ma non troppo”, d’una gran càrrega poètica i que precedirà un vehement i enèrgic “Prestissimo”. La quinta essència de Beethoven s’assoleix amb el darrer “Tema i variacions” que clou la Sonata. Una melodia onírica servirà com a base per a unes variacions que exploren totes les possibilitats sonores que ofereix l’instrument. La complexíssima cinquena variació amb les sextes i terceres exposades al registre agut del piano precedeix una darrera variació caracteritzada per un passatge trinat suggeridor que ens retornarà finalment a la serenitat inicial. El recital clourà amb la Sonata núm. 14, “quasi una Fantasia”. Escrita l’any 1801 i dedicada a la comtessa Giulietta Guicciardi, el seu sobrenom Clar de Lluna és atribuït al poeta Ludwig Rallstab. El celebèrrim primer moviment ens imbueix d’una profunda melangia, seguit d’un breu “Allegro” en Re bemoll que ens introduirà a l’apassionat “Presto agitato”. Iniciat amb uns impetusosos arpegis a la mà dreta, comencen un moviment abassegador. Sobre una forma sonata, la llibertat creativa justifica, com ja havia succeït amb la precedent Sonata núm. 13, l’esment “quasi una Fantasia”.
Lluís Trullén, crític musical de la «Revista Musical Catalana»
Biografia
Biografia
Alice Sara Ott, piano
És una intèrpret de música clàssica formidable i amb visió de futur, gràcies a uns projectes artístics visionaris, així com àlbums d’èxit mundial i col·laboracions amb les principals orquestres i directors del món. Captiva el públic d’arreu amb unes actuacions úniques de gran brillantor tècnica. Enregistra per a Deutsche Grammophon fa més de quinze anys i ha generat més de cinc-cents milions de reproduccions dels seus àlbums. Mentrestant, les gires pioneres de Sara Ott en recital van redefinir la música clàssica de l’actualitat, tot convertint-la en una de les artístes més influents de la seva generació.
La seva agenda aquesta temporada 2024-25 inclou actuacions amb la London Symphony Orchestra i Gianandrea Noseda, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks i Karina Canellakis, i l’estrena del Concert per a piano de Bryce Dessner (que li va dedicar) a França, Alemanya, Bèlgica i Holanda, després de fer-ho a la Tonhalle de Zúric amb Kent Nagano i després amb la London Philharmonic amb Elim Chan l’any 2024. La temporada passada Sara Ott va oferir un molt esperat debut amb la New York Philharmonic i va tornar als Estats Units amb actuacions amb les simfòniques de Baltimore i Minnesota, com també amb la Pittsburgh Symphony Orchestra, dirigida per Manfred Honeck.
És artista resident a la Tivoli Vredenburg d’Utrecht la temporada 2024-25, fet que li permetrà dur als Països Baixos els seus versàtils projectes artístics. Així dona continuïtat a les exitoses residències artístiques al Southbank Centre de Londres i a Radio France a París del 2023-24.
Aquesta temporada publicarà dos nous àlbums per a Deutsche Grammophon. El primer presenta la integral dels Nocturns de John Field. Aquest àlbum ofereix una nova perspectiva sobre aquestes peces atemporals que s’escolten poques vegades. Després del llançament aquest mes de febrer, n’oferirà una important gira de concerts per tot Europa, en què visitarà disset ciutats abans d’anar al Japó. Així, al final de la temporada tornarà al Japó amb aquest programa i actuarà també amb l’Orquestra Metropolitana de Tòquio, sota la batuta de Karina Canellakis. El seu segon àlbum del 2025 va ser enregistrat a Islàndia i ofereix les evocadores obres per a piano de Jóhann Jóhannson.
Alice Sara Ott és, a més, una il·lustradora i dissenyadora talentosa; va crear una línia exclusiva de bosses per a JOST, una de les marques de moda prèmium alemanya. A més de la seva col·laboració amb Apple Music, també ha estat ambaixadora mundial de la marca Technics i va col·laborar amb la marca francesa de joieria de luxe Chaumet, que forma part del grup LVMH, i amb la marca alemanya de joieria de luxe Wempe.
També et pot interessar...
Palau Piano
Dijous, 20.02.25 – 20 h
Sala de ConcertsGrigory Sokolov, piano
W. Byrd:John come kiss me now, T478, BK81, FVB10
The first pavan. The galliard to the first pavan, T487, BK29a, 29b FVB167, 168
Fantasia, T455, BK63, FVB8
Alman, T436, BK11, FVB163
Pavan: The Earl of Salisbury. Galliard. Second galliard, T503, BK15a, 15b, 15c
Callino casturame, T441, BK35, FVB158J. Brahms:
Quatre balades, op. 10
Dues rapsòdies, op.79Preus: 32 a 70 €
Col·laboradors
AENA – Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Joan Oller i Cuartero – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Alice Sara Ott
–Beethoven i Field
Palau Piano
Dimecres, 12 de febrer de 2025 – 20 h
Sala de Concerts
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Alice Sara Ott, piano
I part
John Field (1782-1837)
Nocturn núm. 17, en Do majorLudwig van Beethoven (1770 - 1827)
Sonata per a piano núm. 19, en Sol menor, op. 49 núm. 1John Field
Nocturn núm. 1, en Mi bemoll major
Nocturn núm. 2, en Do menor
Nocturn núm. 4, en La major
Nocturn núm. 10, en Mi majorLudwig van Beethoven
Sonata per a piano núm. 30, en Mi major, op. 109
II partJohn Field
Nocturn núm. 14, en Sol major
Nocturn núm. 16, en Do major
Nocturn núm. 9, en Mi menor
Nocturn núm. 12, en Mi majorLudwig van Beethoven
Sonata per piano núm. 14, en Do sostingut menor, op. 27 núm. 2, “Clar de Lluna”Durada del concert:
Primera part, 50 minuts | Pausa de 20 minuts | Segona part, 35 minuts.
La durada del concert és aproximada.#piano #músicauniversal
Poema
Remoreig
El dia escampa benagràcies
en regne d’ànima i cançó
bruit sense alè,
parla callada
que ens frega amb veus
que no entenem,
que ens toca amb dits
de llum antiga,
que llisca i s’alça i parla i crida.I broda el cel quan diu l’etern.
Lluís Calvo
Del llibre L’espai profund.
Barcelona: Edicions Proa, 2020.Comentari
El compositor irlandès John Field (1782-1837) juga un paper rellevant dins la història del piano. A Londres es convertirà en un dels alumnes predilectes de Clementi i inclús serà col·laborador de la fàbrica de pianos que el compositor italià va fundar el 1798, tot coincidint amb un moment en què la revolució industrial permetia uns avenços tecnològics que repercutirien també en l’instrument. Anys després Field emprendrà una gira per diferents ciutats europees com a concertista i demostrador de pianos. A la ciutat de Sant Petersburg, on residirà a partir del 1810, durà a terme una tasca pedagògica encomiable. Mestre de Dubuque i Villoing, aquest llinatge serà seguit per Anton i Nikolai Rubinstein, i Nikolai Zverev, que va ser professor de Rakhmàninov, Skriabin i Siloti.
La prolífica producció pianística de Field, en la qual figuren set Concerts per a piano, és coneguda per haver creat el gènere del nocturn romàntic, que excel·lirà amb la figura de Chopin. D’un caràcter nostàlgic i amb la possibilitat expressiva que oferien les noves evolucions mecàniques del piano, escriu divuit Nocturns on els acompanyaments ondulants amb la mà esquerra atorguen el protagonisme al melodisme de la mà dreta, plena de figuracions i cromatismes suggeridors. Pel fet que Field no va assignar números als seus Nocturns, escrits a partir del 1812, Liszt –gran admirador d’aquestes obres– en realitzaria una edició l’any 1859 que va ser publicada per J. Schuberth & Co. i que és la que empra Sara Ott per al seu recital, en detriment de l’elaborada posteriorment per Cecil Hopkinson.
Sara Ott ens submergirà en nou d’aquestes peces d’un romanticisme evocador alternades amb tres Sonates de Beethoven. La Sonata en Sol menor, op. 49 escrita per a pianoforte, consta de dos moviments que evoquen l’aire galant clàssic. Un “Andante” en forma sonata precedeix un “Rondó” amb ressons haydnians. La sublim Sonata núm. 30 s’inicia amb un pertorbador “Vivace ma non troppo”, d’una gran càrrega poètica i que precedirà un vehement i enèrgic “Prestissimo”. La quinta essència de Beethoven s’assoleix amb el darrer “Tema i variacions” que clou la Sonata. Una melodia onírica servirà com a base per a unes variacions que exploren totes les possibilitats sonores que ofereix l’instrument. La complexíssima cinquena variació amb les sextes i terceres exposades al registre agut del piano precedeix una darrera variació caracteritzada per un passatge trinat suggeridor que ens retornarà finalment a la serenitat inicial. El recital clourà amb la Sonata núm. 14, “quasi una Fantasia”. Escrita l’any 1801 i dedicada a la comtessa Giulietta Guicciardi, el seu sobrenom Clar de Lluna és atribuït al poeta Ludwig Rallstab. El celebèrrim primer moviment ens imbueix d’una profunda melangia, seguit d’un breu “Allegro” en Re bemoll que ens introduirà a l’apassionat “Presto agitato”. Iniciat amb uns impetusosos arpegis a la mà dreta, comencen un moviment abassegador. Sobre una forma sonata, la llibertat creativa justifica, com ja havia succeït amb la precedent Sonata núm. 13, l’esment “quasi una Fantasia”.
Lluís Trullén, crític musical de la «Revista Musical Catalana»
Biografia
Alice Sara Ott, piano
És una intèrpret de música clàssica formidable i amb visió de futur, gràcies a uns projectes artístics visionaris, així com àlbums d’èxit mundial i col·laboracions amb les principals orquestres i directors del món. Captiva el públic d’arreu amb unes actuacions úniques de gran brillantor tècnica. Enregistra per a Deutsche Grammophon fa més de quinze anys i ha generat més de cinc-cents milions de reproduccions dels seus àlbums. Mentrestant, les gires pioneres de Sara Ott en recital van redefinir la música clàssica de l’actualitat, tot convertint-la en una de les artístes més influents de la seva generació.
La seva agenda aquesta temporada 2024-25 inclou actuacions amb la London Symphony Orchestra i Gianandrea Noseda, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks i Karina Canellakis, i l’estrena del Concert per a piano de Bryce Dessner (que li va dedicar) a França, Alemanya, Bèlgica i Holanda, després de fer-ho a la Tonhalle de Zúric amb Kent Nagano i després amb la London Philharmonic amb Elim Chan l’any 2024. La temporada passada Sara Ott va oferir un molt esperat debut amb la New York Philharmonic i va tornar als Estats Units amb actuacions amb les simfòniques de Baltimore i Minnesota, com també amb la Pittsburgh Symphony Orchestra, dirigida per Manfred Honeck.
És artista resident a la Tivoli Vredenburg d’Utrecht la temporada 2024-25, fet que li permetrà dur als Països Baixos els seus versàtils projectes artístics. Així dona continuïtat a les exitoses residències artístiques al Southbank Centre de Londres i a Radio France a París del 2023-24.
Aquesta temporada publicarà dos nous àlbums per a Deutsche Grammophon. El primer presenta la integral dels Nocturns de John Field. Aquest àlbum ofereix una nova perspectiva sobre aquestes peces atemporals que s’escolten poques vegades. Després del llançament aquest mes de febrer, n’oferirà una important gira de concerts per tot Europa, en què visitarà disset ciutats abans d’anar al Japó. Així, al final de la temporada tornarà al Japó amb aquest programa i actuarà també amb l’Orquestra Metropolitana de Tòquio, sota la batuta de Karina Canellakis. El seu segon àlbum del 2025 va ser enregistrat a Islàndia i ofereix les evocadores obres per a piano de Jóhann Jóhannson.
Alice Sara Ott és, a més, una il·lustradora i dissenyadora talentosa; va crear una línia exclusiva de bosses per a JOST, una de les marques de moda prèmium alemanya. A més de la seva col·laboració amb Apple Music, també ha estat ambaixadora mundial de la marca Technics i va col·laborar amb la marca francesa de joieria de luxe Chaumet, que forma part del grup LVMH, i amb la marca alemanya de joieria de luxe Wempe.
També et pot interessar...
Palau Piano
Dijous, 20.02.25 – 20 h
Sala de ConcertsGrigory Sokolov, piano
W. Byrd:John come kiss me now, T478, BK81, FVB10
The first pavan. The galliard to the first pavan, T487, BK29a, 29b FVB167, 168
Fantasia, T455, BK63, FVB8
Alman, T436, BK11, FVB163
Pavan: The Earl of Salisbury. Galliard. Second galliard, T503, BK15a, 15b, 15c
Callino casturame, T441, BK35, FVB158J. Brahms:
Quatre balades, op. 10
Dues rapsòdies, op.79Preus: 32 a 70 €
Col·laboradors
AENA – Armand Basi – Ascensors Jordà – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Caixa Enginyers – Calaf Grup – CECOT – Colonial – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – M. Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Viure – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Eusebio Pujol Chimeno – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Jordi Capdevila i Pons – David Carrasco Chiva – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Joan Oller i Cuartero – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Elina Selin – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –