El Primer Palau 2024:
Concert de cloenda
—Claudia AliajEl Primer Palau
Dimecres, 27 de novembre de 2024 – 20 h
Sala de Concerts
El cicle El Primer Palau rep el suport de:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
El Primer Palau 2024
Intèrprets premiats
Guillem Gràcia, violoncel
Premi El Primer Palau 2024
Premi Catalunya Música
Premi de la críticaRaquel Areal, violí
1r accèssit El Primer Palau 2024Álvaro Fernández-Bravo, piano
2n accèssit El Primer Palau 2024Gerard Flotats, violoncel
Premi Joventuts Musicals de CatalunyaQuartet Vivancos
Premi Juventudes Musicales de EspañaMembres del jurat
El jurat ha estat format pels membres següents:Jurat oficial:
Joaquín Arrabal, contrabaixista. Solista de l'Orquestra del Gran Teatre del Liceu i de l'Orquestra de la Radio Sueca. Professor al Conservatori Superior de Música del Liceu.
Raimon Colomer, guitarrista. Realitzador de programes de Catalunya Música.
Joan Magrané, compositor. President de Joventuts Musicals de Catalunya.
Helena Satué, violinista. Membre del Cosmos quartet i professora a l'Escola Superior de Música de Catalunya.
Alba Ventura, pianista. Concertista i professora al Conservatori Superior de Música del Liceu.
Premi de la Crítica:
Toni Colomer, «Platea Magazine»
Pep Gorgori, «ABC»
Alba Nogueras, «Núvol»
Albert Torrens, «Revista Musical Catalana»
Lluís Trullén, «Scherzo»
Programa
Proclamació del veredicte i lliurament de premis
Presentació: Albert Torrens(pausa tècnica de 5 minuts)
20.30 h – Concert
Claudia Aliaj, clarinet
(Guanyadora del premi El Primer Palau 2023)Mariko Furukawa, piano
Carl Maria von Weber (1786-1826)
Gran duo concertant, op. 48I. Allegro con fuoco
II. Andante con moto
III. Rondo. AllegroWitold Lutosławski (1913-1994)
Dance PreludesI. Allegro molto
II. Andantino
III. Allegro giocoso
IV. Andante
V. Allegro moltoJörg Widmann (1973)
Fantasia per a clarinet solSerguei Rakhmàninov (1873-1943)
(Arranjament de C. Aliaj)
Zdes’ khorosho, op. 21, núm. 7Manuel de Falla (1876-1946)
(Adaptació per a clarinet de C. Aliaj sobre l’arranjament de F. Kreisler)
"Danza española núm.1" de La vida breveDurada de l'acte: Lliurament de premis, 20 minuts | Pausa tècnica de 5 minuts | Concert, 50 minuts
La durada de l'acte és aproximada
Concert emès en directe per Catalunya Música
#jovestalents #contemporània
Poema
Parla
Com a l’alzinar,
allí on el caçador
atrapa el llapí
amb la llacera,
així l’encalç del mot
que es desdiu del silenci.
L’alenda del món,
el tímid remoreig,
la lesura de no saber-se
al costat de les coses
quan es trenca el caos
i arriba el balbuceig.Si algú no se’ns adreça,
en allò que viu i és,
com el coneixerem?Compartir pa i taula
és estimar els noms,
la conversa, el so
fugaç d’un aleteig
rere el turó feréstec.Perquè l’amor és una escolta.
I tot ressona i canta.Som perquè algú
ha parlat.Lluís Calvo
Del llibre Talismà.
Barcelona: LaBreu Edicions, 2017.Comentari
Des de la seva invenció, cap a final del segle XVII, molts han estat els compositors que han dedicat al clarinet pàgines extraordinàries de música de cambra, tant en solitari com en diàleg amb el piano. El programa d’avui, que abasta des del Romanticisme alemany fins a la creació contemporània, n’és una mostra ben representativa, alhora que ens permet gaudir del gran virtuosisme instrumental i de la maduresa interpretativa de la joveníssima guanyadora d’El Primer Palau.
Obre aquesta selecció un dels monuments del repertori i, possiblement, l’obra de cambra més interessant del seu autor, el Gran duo concertant, op. 48, per a clarinet i piano, de Carl Maria von Weber (1786-1826). L’autor, que havia començat a escriure per a aquest instrument a partir de la coneixença del virtuós clarinetista Heinrich Bärmann, completà l’obra el 1816 i l’estrena tingué lloc a Dresden el 1823. Estructurada en tres moviments, és una peça de gran virtuosisme per als dos instruments, que estableixen un diàleg fecund i paritari al llarg de tota la partitura, la qual ha arribat a ser descrita com un “doble concert sense orquestra”.
També originals per a clarinet i piano són les Dance Preludes, que la gran figura de la música polonesa del segle XX, Witold Lutoslawski (1913-1994), va compondre el 1953. Es tracta de cinc peces basades en danses populars del nord del seu país, en què la vivacitat alegre del primer, tercer i cinquè moviments contrasten àmpliament amb el caràcter més evocatiu dels altres dos.
A l’equador del programa ens arriba la partitura més actual, la Fantasia per a clarinet sol, del compositor i clarinetista alemany Jörg Widmann (1973), artista convidat del Palau de la Música Catalana en temporades anteriors. Escrita el 1993, Widmann la considera la seva “primera peça real per al meu propi instrument” i hi recull l’herència del Romanticisme, tot dotant-la d’un esperit alegre i irònic, no exempt de virtuosisme, a més de referències a la música dance, al klezmer i al jazz.
Per finalitzar, dues peces que, tot i no haver estat escrites en origen per a clarinet, ens donen fe de la versatilitat d’aquest instrument. La primera és un arranjament per a clarinet i piano d’un dels Dotze Romances, op. 21, per a veu i piano, del rus Serguei Rakhmàninov (1873-1943). Concretament, es tracta del número set, Zdes’ khorosho –que es pot traduir com a Que bell és aquest lloc o, també, Aquí s’està bé–, basat en un poema de l’escriptora russa Glafira Galina (1870-1942), que evoca la bellesa de la naturalesa. Tanca l’audició una altra transcripció –com l’anterior, obra del compositor i pedagog César Aliaj–, la qual ens permet gaudir, en la veu apassionada del clarinet, del ritme encomanadís i màgic de la “Dansa espanyola núm. 1” de l’òpera La vida breve de Manuel de Falla (1876-1946).
Ana María Dávila, periodista musical.
Biografies
Biografies
Claudia Aliaj, clarinet
Nascuda a Salamanca (2005), ha tocat en solitari a sales de gran prestigi, com la Philharmonie de Berlín, Palais Ehrbar Saal, Mozarthaus i Musikverein de Viena, Palau de la Música Catalana, Carnegie Hall de Nova York, Auditorio Nacional i Teatro Monumental de Madrid, Wienersaal del Mozarteum de Salzburg o Auditorio Miguel Delibes de Valladolid.
Als quinze anys va ser admesa a la universitat Mozarteum de Salzburg, on va estudiar clarinet a la classe de Wenzel Fuchs, prestigiós primer clarinet de la Berliner Philharmoniker. Alhora hi va estudiar piano amb la professora Cordelia Höfer-Teutsch. Des del curs 2021-22 rep la Beca Ch de Estudis que li permet continuar amb la seva educació musical.
Segueix la seva formació des del 2023-24 amb la reconeguda clarinetista Sharon Kam a la Hochschule für Musik, Theater und Medien de Hannover.
El 2023 va guanyar el concurs El Primer Palau, i també el Premi Catalunya Música al mateix certamen, i com a participant més jove, amb només disset anys.
Com a solista ha actuat amb diverses orquestres, com ara l’Orquesta Sinfónica de Radio Televisión Española (RTVE), Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó, Norddeutsche Philharmonie Rostock (Alemanya), Wienerstadtorchester o Orquesta Vigo 430, sota la batuta dels directors Marcus Bosch, Julio García Vico, Evgeni Chevkenov, Vicente Alberola o Luis Miguel Méndez.
Ha estat guardonada en nombrosos concursos internacionals: primer premi i premi d’honor al France Music Competition 2020 i 2022, primer premi al Vienna New Year’s Concert International Competition 2022, primer premi al Viena International Music Competition 2023, primer premi Rising Stars de Berlín 2022, segon premi del concurs Jugend Wurlizter Klarineten 2020, medalla d’or amb distinció al 5th Manhattan Competition 2020, gran premi del 5th International Young Competition of Classical Solo Performing Nota Bene de Sant Petersburg, primer premi del III International Music Competition (Music Prospect) de Moscou, i primer premi i premi especial com a jove talent a l’Internacional Salzburg Music Competition, entre d’altres.
Biografies
Mariko Furukawa, piano
La pianista japonesa Mariko Furukawa ha guanyat prestigiosos premis, com ara el Concurs Internacional de Piano de Porto (Portugal), el Gran Premi del Conservatori Americà de Fontainebleau (França), el primer premi del Concurs Dorothey MacKenzie (Estats Units), el primer premi del Concurs Nacional de Piano del Japó, el primer premi del Concurs de Concerts de Mannes, que li va comportar una actuació al Lincoln Center, el tercer premi del Concurs Chopin a l’Àsia i el tercer premi del Concurs de Piano Chopin del Japó. Durant la quinzena edició del Concurs Internacional Chopin, la seva interpretació de la Balada núm. 4 va ser seleccionada per la Ràdio Nacional de Polònia i va ser emesa repetidament en diverses ocasions.
En música de cambra també és molt activa i ha col·laborat amb músics i formacions de renom, com l’Orion String Quartet, Charles Neidich, Anthony McGill i Jasmine Choi. El 2012 va rebre un premi especial al Concurs Nacional de Música del Japó per la seva destacada actuació com a pianista col·laboradora. Ha estat pianista oficial en diversos festivals i concursos, com el Festival de Música d’Aspen, Perlman Music Program, Festival de Música de Kita Karuizawa i Concurs Internacional de Clarinets Jacques Lancelot.
Mariko Furukawa va obtenir un màster a la Juilliard School i és graduada pel Mannes College of Music. El 2019 es va traslladar a Hèlsinki, on es va incorporar a l’Acadèmia Sibelius de la Universitat de les Arts d’Hèlsinki, com a membre del cos docent a temps complet.
També et pot interessar
Palau Fronteres
Dimarts, 25.03.24 - 20 h
Sala de ConcertsBach in the jungle
Leticia Moreno, violí
Claudio Constantini, bandoneó
Uxia Martínez Botana, contrabaix
Matan Porat, pianoJ. S. Bach: Sonata núm. 4, BWV 1017 (bandoneó i violí)
H. Villa-Lobos: Bachianas brasileiras núm. 5
J. S. Bach: L’art de la fuga (selecció)
J. S. Bach: Xacona
A. Piazzolla: Las cuatro estacionesPreu: 25 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
El Primer Palau 2024:
Concert de cloenda
—Claudia AliajEl Primer Palau
Dimecres, 27 de novembre de 2024 – 20 h
Sala de Concerts
El cicle El Primer Palau rep el suport de:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
El Primer Palau 2024
Intèrprets premiats
Guillem Gràcia, violoncel
Premi El Primer Palau 2024
Premi Catalunya Música
Premi de la críticaRaquel Areal, violí
1r accèssit El Primer Palau 2024Álvaro Fernández-Bravo, piano
2n accèssit El Primer Palau 2024Gerard Flotats, violoncel
Premi Joventuts Musicals de CatalunyaQuartet Vivancos
Premi Juventudes Musicales de EspañaMembres del jurat
El jurat ha estat format pels membres següents:Jurat oficial:
Joaquín Arrabal, contrabaixista. Solista de l'Orquestra del Gran Teatre del Liceu i de l'Orquestra de la Radio Sueca. Professor al Conservatori Superior de Música del Liceu.
Raimon Colomer, guitarrista. Realitzador de programes de Catalunya Música.
Joan Magrané, compositor. President de Joventuts Musicals de Catalunya.
Helena Satué, violinista. Membre del Cosmos quartet i professora a l'Escola Superior de Música de Catalunya.
Alba Ventura, pianista. Concertista i professora al Conservatori Superior de Música del Liceu.
Premi de la Crítica:
Toni Colomer, «Platea Magazine»
Pep Gorgori, «ABC»
Alba Nogueras, «Núvol»
Albert Torrens, «Revista Musical Catalana»
Lluís Trullén, «Scherzo»
Programa
Proclamació del veredicte i lliurament de premis
Presentació: Albert Torrens(pausa tècnica de 5 minuts)
20.30 h – Concert
Claudia Aliaj, clarinet
(Guanyadora del premi El Primer Palau 2023)Mariko Furukawa, piano
Carl Maria von Weber (1786-1826)
Gran duo concertant, op. 48I. Allegro con fuoco
II. Andante con moto
III. Rondo. AllegroWitold Lutosławski (1913-1994)
Dance PreludesI. Allegro molto
II. Andantino
III. Allegro giocoso
IV. Andante
V. Allegro moltoJörg Widmann (1973)
Fantasia per a clarinet solSerguei Rakhmàninov (1873-1943)
(Arranjament de C. Aliaj)
Zdes’ khorosho, op. 21, núm. 7Manuel de Falla (1876-1946)
(Adaptació per a clarinet de C. Aliaj sobre l’arranjament de F. Kreisler)
"Danza española núm.1" de La vida breveDurada de l'acte: Lliurament de premis, 20 minuts | Pausa tècnica de 5 minuts | Concert, 50 minuts
La durada de l'acte és aproximada
Concert emès en directe per Catalunya Música
#jovestalents #contemporània
Poema
Parla
Com a l’alzinar,
allí on el caçador
atrapa el llapí
amb la llacera,
així l’encalç del mot
que es desdiu del silenci.
L’alenda del món,
el tímid remoreig,
la lesura de no saber-se
al costat de les coses
quan es trenca el caos
i arriba el balbuceig.Si algú no se’ns adreça,
en allò que viu i és,
com el coneixerem?Compartir pa i taula
és estimar els noms,
la conversa, el so
fugaç d’un aleteig
rere el turó feréstec.Perquè l’amor és una escolta.
I tot ressona i canta.Som perquè algú
ha parlat.Lluís Calvo
Del llibre Talismà.
Barcelona: LaBreu Edicions, 2017.Comentari
Des de la seva invenció, cap a final del segle XVII, molts han estat els compositors que han dedicat al clarinet pàgines extraordinàries de música de cambra, tant en solitari com en diàleg amb el piano. El programa d’avui, que abasta des del Romanticisme alemany fins a la creació contemporània, n’és una mostra ben representativa, alhora que ens permet gaudir del gran virtuosisme instrumental i de la maduresa interpretativa de la joveníssima guanyadora d’El Primer Palau.
Obre aquesta selecció un dels monuments del repertori i, possiblement, l’obra de cambra més interessant del seu autor, el Gran duo concertant, op. 48, per a clarinet i piano, de Carl Maria von Weber (1786-1826). L’autor, que havia començat a escriure per a aquest instrument a partir de la coneixença del virtuós clarinetista Heinrich Bärmann, completà l’obra el 1816 i l’estrena tingué lloc a Dresden el 1823. Estructurada en tres moviments, és una peça de gran virtuosisme per als dos instruments, que estableixen un diàleg fecund i paritari al llarg de tota la partitura, la qual ha arribat a ser descrita com un “doble concert sense orquestra”.
També originals per a clarinet i piano són les Dance Preludes, que la gran figura de la música polonesa del segle XX, Witold Lutoslawski (1913-1994), va compondre el 1953. Es tracta de cinc peces basades en danses populars del nord del seu país, en què la vivacitat alegre del primer, tercer i cinquè moviments contrasten àmpliament amb el caràcter més evocatiu dels altres dos.
A l’equador del programa ens arriba la partitura més actual, la Fantasia per a clarinet sol, del compositor i clarinetista alemany Jörg Widmann (1973), artista convidat del Palau de la Música Catalana en temporades anteriors. Escrita el 1993, Widmann la considera la seva “primera peça real per al meu propi instrument” i hi recull l’herència del Romanticisme, tot dotant-la d’un esperit alegre i irònic, no exempt de virtuosisme, a més de referències a la música dance, al klezmer i al jazz.
Per finalitzar, dues peces que, tot i no haver estat escrites en origen per a clarinet, ens donen fe de la versatilitat d’aquest instrument. La primera és un arranjament per a clarinet i piano d’un dels Dotze Romances, op. 21, per a veu i piano, del rus Serguei Rakhmàninov (1873-1943). Concretament, es tracta del número set, Zdes’ khorosho –que es pot traduir com a Que bell és aquest lloc o, també, Aquí s’està bé–, basat en un poema de l’escriptora russa Glafira Galina (1870-1942), que evoca la bellesa de la naturalesa. Tanca l’audició una altra transcripció –com l’anterior, obra del compositor i pedagog César Aliaj–, la qual ens permet gaudir, en la veu apassionada del clarinet, del ritme encomanadís i màgic de la “Dansa espanyola núm. 1” de l’òpera La vida breve de Manuel de Falla (1876-1946).
Ana María Dávila, periodista musical.
Biografies
Claudia Aliaj, clarinet
Nascuda a Salamanca (2005), ha tocat en solitari a sales de gran prestigi, com la Philharmonie de Berlín, Palais Ehrbar Saal, Mozarthaus i Musikverein de Viena, Palau de la Música Catalana, Carnegie Hall de Nova York, Auditorio Nacional i Teatro Monumental de Madrid, Wienersaal del Mozarteum de Salzburg o Auditorio Miguel Delibes de Valladolid.
Als quinze anys va ser admesa a la universitat Mozarteum de Salzburg, on va estudiar clarinet a la classe de Wenzel Fuchs, prestigiós primer clarinet de la Berliner Philharmoniker. Alhora hi va estudiar piano amb la professora Cordelia Höfer-Teutsch. Des del curs 2021-22 rep la Beca Ch de Estudis que li permet continuar amb la seva educació musical.
Segueix la seva formació des del 2023-24 amb la reconeguda clarinetista Sharon Kam a la Hochschule für Musik, Theater und Medien de Hannover.
El 2023 va guanyar el concurs El Primer Palau, i també el Premi Catalunya Música al mateix certamen, i com a participant més jove, amb només disset anys.
Com a solista ha actuat amb diverses orquestres, com ara l’Orquesta Sinfónica de Radio Televisión Española (RTVE), Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó, Norddeutsche Philharmonie Rostock (Alemanya), Wienerstadtorchester o Orquesta Vigo 430, sota la batuta dels directors Marcus Bosch, Julio García Vico, Evgeni Chevkenov, Vicente Alberola o Luis Miguel Méndez.
Ha estat guardonada en nombrosos concursos internacionals: primer premi i premi d’honor al France Music Competition 2020 i 2022, primer premi al Vienna New Year’s Concert International Competition 2022, primer premi al Viena International Music Competition 2023, primer premi Rising Stars de Berlín 2022, segon premi del concurs Jugend Wurlizter Klarineten 2020, medalla d’or amb distinció al 5th Manhattan Competition 2020, gran premi del 5th International Young Competition of Classical Solo Performing Nota Bene de Sant Petersburg, primer premi del III International Music Competition (Music Prospect) de Moscou, i primer premi i premi especial com a jove talent a l’Internacional Salzburg Music Competition, entre d’altres.
Mariko Furukawa, piano
La pianista japonesa Mariko Furukawa ha guanyat prestigiosos premis, com ara el Concurs Internacional de Piano de Porto (Portugal), el Gran Premi del Conservatori Americà de Fontainebleau (França), el primer premi del Concurs Dorothey MacKenzie (Estats Units), el primer premi del Concurs Nacional de Piano del Japó, el primer premi del Concurs de Concerts de Mannes, que li va comportar una actuació al Lincoln Center, el tercer premi del Concurs Chopin a l’Àsia i el tercer premi del Concurs de Piano Chopin del Japó. Durant la quinzena edició del Concurs Internacional Chopin, la seva interpretació de la Balada núm. 4 va ser seleccionada per la Ràdio Nacional de Polònia i va ser emesa repetidament en diverses ocasions.
En música de cambra també és molt activa i ha col·laborat amb músics i formacions de renom, com l’Orion String Quartet, Charles Neidich, Anthony McGill i Jasmine Choi. El 2012 va rebre un premi especial al Concurs Nacional de Música del Japó per la seva destacada actuació com a pianista col·laboradora. Ha estat pianista oficial en diversos festivals i concursos, com el Festival de Música d’Aspen, Perlman Music Program, Festival de Música de Kita Karuizawa i Concurs Internacional de Clarinets Jacques Lancelot.
Mariko Furukawa va obtenir un màster a la Juilliard School i és graduada pel Mannes College of Music. El 2019 es va traslladar a Hèlsinki, on es va incorporar a l’Acadèmia Sibelius de la Universitat de les Arts d’Hèlsinki, com a membre del cos docent a temps complet.
També et pot interessar
Palau Fronteres
Dimarts, 25.03.24 - 20 h
Sala de ConcertsBach in the jungle
Leticia Moreno, violí
Claudio Constantini, bandoneó
Uxia Martínez Botana, contrabaix
Matan Porat, pianoJ. S. Bach: Sonata núm. 4, BWV 1017 (bandoneó i violí)
H. Villa-Lobos: Bachianas brasileiras núm. 5
J. S. Bach: L’art de la fuga (selecció)
J. S. Bach: Xacona
A. Piazzolla: Las cuatro estacionesPreu: 25 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –