Cosmos Quartet & friends
–Octets de Widmann i SchubertPalau Cambra
Dimarts, 4 de juny de 2024 – 20 h
Sala de Concerts
Compromís amb el mediambient
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Cosmos Quartet:
Helena Satué, violí
Bernat Prat, violí
Lara Fernández, viola
Oriol Prat, violoncel
José Vicente Castelló, trompa
Miquel Ramos, clarinet
Dag Jensen, fagot
Joaquín Arrabal, contrabaixI part
Jörg Widman (1973)
OctetI. Intrada
II. Menuetto
III. Lied ohne Worte
IV. Intermezzo
V. FinaleII part
Franz Schubert (1797-1828)
Octet en Fa major, D. 803I. Asagio – Allegro – Più allegro
II. Adagio
III. Allegro vivace – Trio – Allegro vivace
IV. Andante – Variacions. Un poco più mosso – Più lento
V. Allegretto – Trio – Menuetto – Coda
VI. Andante molto – Allegro – Andante molto – Allegro moltoDurada del concert:
Primera part, 25 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 55 minuts.
La durada del concert és aproximada.
Concert enregistrat per Palau Digital
#cambra #contemporània #jovestalentsPoema
per què hem desaprès
l’escorça del somni
la baia delitosa
que s’ocultava al bosc
envescada de prodigis?Laia Llobera
Llibre de revelacions (2020)Comentari
Resulta particularment fascinant desentranyar els fils secrets que entrellacen la història de la música i com el miracle de la creació artística sorgeix, sovint, de la influència que unes obres exerceixen sobre d’altres. I els dos magnífics Octets que formen el programa d’avui en són un exemple perfecte: l’un, concebut sota l’alè inspirador d’aquell que l’acompanya en el programa, i aquest, al seu torn, desenvolupat a partir d’un famós model precedent.
És el cas del gran Octet en Fa major, op. post. 166, D. 803 de Franz Schubert, que s’emmiralla en el Septet per a corda i vent en Mi bemoll major, op. 20 de Ludwig van Beethoven. Escrit entre els mesos de febrer i març del 1824, va ser fruit d’un encàrrec del comte Ferdinand Troyer, clarinetista aficionat bastant notable, que volia una obra que seguis l’estil de la que aleshores era la peça més popular als salons vienesos. La resposta del jove Schubert fou ampliar el septet afegint-hi un segon violí que completava la formació clàssica del quartet de corda, més contrabaix, clarinet, trompa i fagot. L’Octet es va estrenar en una audició privada, amb la participació de molts dels músics que havien presentat el Septimí. L’autor de l’encàrrec, naturalment, s’adjudicà el faristol del clarinet, l’instrument amb més lluïment del conjunt. La primera representació pública no va tenir lloc fins al 16 d’abril de 1827, al Musikverein de Viena.
L’estructura de l’Octet de Schubert és pràcticament idèntica a la del seu model, amb els mateixos sis moviments, llevat d’una alteració d’ordre entre el “Minuet” i l’“Scherzo”. El quart moviment –el més fascinant d’aquesta obra, que tot i la seva naturalesa cambrística es presenta imbuïda d’una gran ambició simfònica–, correspon a un tema amb variacions, per al qual Schubert va escollir una melodia del seu singspiel titulat Els amics de Salamanca, D. 326, que li donà peu a un enginyós joc de set variacions que ofereixen grans possibilitats de lluïment a cadascun dels solistes.
Per la seva banda, l’Oktett de l’alemany Jörg Widmann, un dels compositors actuals més reconeguts i, per arrodonir el joc de semblances, també reputat clarinetista, s’inspira directament en la creació de Schubert. Escrit el 2004 per encàrrec del festival Spannungen, de Heimbach (Rin del Nord-Westfàlia), s’estructura en cinc moviments. Widmann, compositor que apel·la sovint a la tradició per desenvolupar el seu vast univers sonor, configura una obra de caràcter tonal i d’una gran originalitat tímbrica. Amb dissonàncies molt contrastants, porta els instruments al límit, amb registres extrems i una gran dificultat tècnica per als intèrprets. Des dels seus primers compassos, tota l’obra mostra clarament la fascinació de l’autor per la música de Schubert, admiració que es fa encara més evident al tercer moviment, que l’autor considera el cor de la seva composició i que titula “Lied ohne Worte” (Cançó sense paraules).
Ana María Dávila, periodista musical
Biografies
Biografies
Cosmos Quartet
Helena Satué, violí I
Bernat Prat, violí II
Lara Fernández, viola
Oriol Prat, violoncel“El Cosmos Quartet se eleva a las alturas”, Luis Gago («El País»)
El Cosmos Quartet neix el 2014 de l’amistat i complicitat de quatre músics amb l’objectiu de descobrir i aprofundir l’extens i fascinant repertori per a quartet de corda.
Cadascun dels membres ha mantingut trajectòries internacionals en l’àmbit de solista, músic de cambra i orquestral, en què han treballat amb professors i en escoles a París, Ginebra, Colònia, Stuttgart, Basilea i Berlín.
El quartet ha rebut classes i consells dels professors Rainer Schmidt, Hatto Beyerle, Johannes Meissl, Alfred Brendel, Miguel da Silva, Jonathan Brown, Anita Mitterer, Krzysztof Chorzelski i Patrick Judt, entre d’altres.
Malgrat la seva joventut, el Cosmos Quartet ha aconseguit un ampli reconeixement i ha obtingut el primer premi de l’Irene Steels-Wilsing Foundation Competition 2018 de Heidelberg, el primer premi del 13è Premi BBVA de Música de Cambra Montserrat Alavedra (2018) a Terrassa i el tercer premi del Carl Nielsen International Chamber Music Competition 2015 de Copenhaguen.
L’abril del 2019 va ser seleccionat al costat del pianista Igor Levit per tocar a la gala del prestigiós Premi de Música de Heidelberg atorgat a John Gilhooly, director del Wigmore Hall i la Royal Philharmonic Society.
Des del 2021 i durant tres anys, és quartet resident del Palau de la Música Catalana, on ha interpretat les integrals d’obres per a quartet d’Anton Webern, Robert Schumann i Johannes Brahms, juntament amb altres obres. El quartet també manté una constant relació amb el Centro Nacional de Difusión Musical, que l’ha presentat en dues ocasions al prestigiós cicle Liceo de Cámara. També ha rebut la invitació del Quartet Casals per participar en les dues Biennals de Quartet celebrades a l’Auditori de Barcelona.
La temporada actual ha protagonitzat el concert inaugural de la temporada La Filarmónica a la sala gran de l’Auditorio Nacional de Madrid i tornarà a la Schubertíada amb dos concerts. També ha debutat al Festival de Granada. Així mateix, ha actuat de gira per Alemanya i Portugal.
El grup ha estat convidat a participar al Streichquartettfest de Heidelberg, en diverses ocasions a l’Auditori de Barcelona i a la Schubertíada de Vilabertran, a la Quinzena Musical de Sant Sebastià, Temporada Ibercamera a l’Auditori de Girona, Festival van Vlaanderen a Gant (Bèlgica), Festival Música Sud a Motril, Festival Pau Casals, Festival de Torroella de Montgrí i East Neuk Festival a Escòcia. Des de la seva creació ha actuat al Wigmore Hall de Londres, Auditori Miguel Delibes de Valladolid, Fundación Juan March de Madrid i la sala ORF Kulturhaus de Viena, entre d’altres.
El maig del 2019 va publicar el seu primer registre discogràfic amb l’editorial Seed, que inclou Quartets de Joseph Haydn, Johannes Brahms i Raquel García-Tomás. El 2023, també amb Seed Music, van publicar el segon àlbum amb obres de Beethoven, Brahms i Octavi Rumbau, i aquest 2024 publicaran un tercer registre completant la gravació de la integral de quartets de corda de Brahms.
El Cosmos Quartet toca amb quatre instruments del lutier barceloní David Bagué.
Biografies
Miquel Ramos Salvadó, clarinet
És integrant del quintet de vent Azahar Ensemble, amb el qual ha actuat en sales com ara l’Elbphilharmonie d’Hamburg, Musikverein de Viena, Philharmonie de Berlín i Mozarteum de Salzburg, així com als principals festivals del panorama europeu. Des de l’any 2012 és membre del projecte musical europeu Spira Mirabilis. Col·labora habitualment com a solista amb la Tonhalle-Orchester de Zúric, Luzerner Sinfonieorchester, Bergen Philharmonic o l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu. Actualment està en període de prova com a clarinet coprincipal amb la BBC Symphony Orchestra i com a clarinet principal amb la Royal Liverpool Philharmonic Orchestra. És convidat habitualment com a docent per a orquestres, com la Jove Orquestra Nacional de Catalunya i la Joven Orquesta Nacional de España. Paral·lelament ha exercit com a professor de quintet de vent al Conservatori Superior de Música de l’Aragó.
Biografies
©Johannes Heckmair
©Johannes Heckmair
Dag Jensen, fagot
Va néixer a Horten (Noruega). Va estudiar amb Torleiv Nedberg a l’Acadèmia Noruega de Música d’Oslo, guanyà la seva primera plaça de fagotista a la Bergen Philharmonic als setze anys i poc després va esdevenir-ne codirector. Va continuar estudiant amb el professor Klaus Thunemann a Hannover. Dag Jensen ha guanyat dues vegades el cobejat Concurs de Música ARD de Múnic.
Ha estat fagot principal de la Bamberger Symphoniker, Orquestra Simfònica de la Ràdio de Colònia i Luzern Festival Orchestra, dirigida per Claudio Abbado. És membre de l’Orquestra del Festival Saito Kinen i de l’Orquestra de Cambra Mito, ambdues amb Seiji Ozawa com a director artístic. També és membre del Sabine Meyer Wind Ensemble i de l’Ensemble Villa Musica.
Ha actuat arreu del món, tant en solitari com amb orquestres de renom mundial, a les ordres de grans directors, com Seiji Ozawa, Jeffrey Tate, Sandor Vegh, Serge Baudo, Christopher Hogwood o Iona Brown.
Va ser professor a la Hochschule für Musik, Theater und Medien de Hannover fins al 2011, i des del 2011 és professor a la Hochschule für Musik und Theater de Múnic. També és professor a l’Acadèmia Noruega de Música d’Oslo.
Biografies
José Vicente Castelló, trompa
Nascut a Alacant, és un dels trompistes més reconeguts de la seva generació a Europa. Va estudiar amb Radovan Vlatkovic a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid. Paral·lelament als seus estudis musicals, va estudiar filologia hispànica a la Universitat d’Alacant. Avalen la seva trajectòria premis internacionals, com el Bärenreiter Preis al concurs ARD de Múnic i una menció honorífica al Prague Spring Music Competition. Sota la tutela de Claudio Abbado va ser primer trompa de la Gustav Mahler Jugendorchester i de l’Orchestra Mozart de Bolonya, a més de membre de l’Orquestra del Festival de Lucerna. Col·labora com a primer trompa amb algunes de les millors orquestres d’Europa. Actualment compagina la seva activitat artística com a primer trompa a la Mahler Chamber Orchestra amb la docència a la Musikhochschule de Friburg de Brisgòvia (Alemanya).
Biografies
Joaquín Arrabal, contrabaix
Antic alumne de l’Escuela Superior de Música Reina Sofía, on el mes de juny del 2012 va rebre de mans de la mateixa reina la Menció d’alumne més excel·lent de la seva promoció, també ha estat guardonat al cicle El Primer Palau i va obtenir el primer premi a l’edició XX del Certamen Pedro Bote de Villafranca de los Barros (Badajoz). Ha estat membre de la JONDE, l’EUYO i la Gustav Mahler Jugendorchester, i ha participat al Festival Pau Casals de Prades, Festival Turina de Sevilla i Festival de Música de Santander, entre d’altres. Ha col·laborat amb la Mahler Chamber Orchestra, Utopía, Orquesta Nacional de España, Orquesta Filarmónica de Santiago i Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó, entre d’altres. Actualment és solista de contrabaixos a l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, membre de musicAeterna i professor al Conservatori del Liceu.
També et pot interessar...
Palau Cambra
Dimecres, 12.06.24 – 20 h
Sala de ConcertsDiada Pau Casals 2024
Francesco Piemontesi, piano
Renaud Capuçon, violí
Daniel Müller-Schott, violoncelF. J. Haydn: Trio núm. 39, en Sol major, Hob. XV:25, “Gipsy”
M. Ravel: Trio (1914)
J. Brahms: Trio núm. 1, en Si major, op. 8Preus: de 22 a 35 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – David Carrasco Chiva – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Joan Oller i Cuartero – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Cosmos Quartet & friends
–Octets de Widmann i SchubertPalau Cambra
Dimarts, 4 de juny de 2024 – 20 h
Sala de Concerts
Compromís amb el mediambient
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Cosmos Quartet:
Helena Satué, violí
Bernat Prat, violí
Lara Fernández, viola
Oriol Prat, violoncel
José Vicente Castelló, trompa
Miquel Ramos, clarinet
Dag Jensen, fagot
Joaquín Arrabal, contrabaixI part
Jörg Widman (1973)
OctetI. Intrada
II. Menuetto
III. Lied ohne Worte
IV. Intermezzo
V. FinaleII part
Franz Schubert (1797-1828)
Octet en Fa major, D. 803I. Asagio – Allegro – Più allegro
II. Adagio
III. Allegro vivace – Trio – Allegro vivace
IV. Andante – Variacions. Un poco più mosso – Più lento
V. Allegretto – Trio – Menuetto – Coda
VI. Andante molto – Allegro – Andante molto – Allegro moltoDurada del concert:
Primera part, 25 minuts | Pausa de 15 minuts | Segona part, 55 minuts.
La durada del concert és aproximada.
Concert enregistrat per Palau Digital
#cambra #contemporània #jovestalentsPoema
per què hem desaprès
l’escorça del somni
la baia delitosa
que s’ocultava al bosc
envescada de prodigis?Laia Llobera
Llibre de revelacions (2020)Comentari
Resulta particularment fascinant desentranyar els fils secrets que entrellacen la història de la música i com el miracle de la creació artística sorgeix, sovint, de la influència que unes obres exerceixen sobre d’altres. I els dos magnífics Octets que formen el programa d’avui en són un exemple perfecte: l’un, concebut sota l’alè inspirador d’aquell que l’acompanya en el programa, i aquest, al seu torn, desenvolupat a partir d’un famós model precedent.
És el cas del gran Octet en Fa major, op. post. 166, D. 803 de Franz Schubert, que s’emmiralla en el Septet per a corda i vent en Mi bemoll major, op. 20 de Ludwig van Beethoven. Escrit entre els mesos de febrer i març del 1824, va ser fruit d’un encàrrec del comte Ferdinand Troyer, clarinetista aficionat bastant notable, que volia una obra que seguis l’estil de la que aleshores era la peça més popular als salons vienesos. La resposta del jove Schubert fou ampliar el septet afegint-hi un segon violí que completava la formació clàssica del quartet de corda, més contrabaix, clarinet, trompa i fagot. L’Octet es va estrenar en una audició privada, amb la participació de molts dels músics que havien presentat el Septimí. L’autor de l’encàrrec, naturalment, s’adjudicà el faristol del clarinet, l’instrument amb més lluïment del conjunt. La primera representació pública no va tenir lloc fins al 16 d’abril de 1827, al Musikverein de Viena.
L’estructura de l’Octet de Schubert és pràcticament idèntica a la del seu model, amb els mateixos sis moviments, llevat d’una alteració d’ordre entre el “Minuet” i l’“Scherzo”. El quart moviment –el més fascinant d’aquesta obra, que tot i la seva naturalesa cambrística es presenta imbuïda d’una gran ambició simfònica–, correspon a un tema amb variacions, per al qual Schubert va escollir una melodia del seu singspiel titulat Els amics de Salamanca, D. 326, que li donà peu a un enginyós joc de set variacions que ofereixen grans possibilitats de lluïment a cadascun dels solistes.
Per la seva banda, l’Oktett de l’alemany Jörg Widmann, un dels compositors actuals més reconeguts i, per arrodonir el joc de semblances, també reputat clarinetista, s’inspira directament en la creació de Schubert. Escrit el 2004 per encàrrec del festival Spannungen, de Heimbach (Rin del Nord-Westfàlia), s’estructura en cinc moviments. Widmann, compositor que apel·la sovint a la tradició per desenvolupar el seu vast univers sonor, configura una obra de caràcter tonal i d’una gran originalitat tímbrica. Amb dissonàncies molt contrastants, porta els instruments al límit, amb registres extrems i una gran dificultat tècnica per als intèrprets. Des dels seus primers compassos, tota l’obra mostra clarament la fascinació de l’autor per la música de Schubert, admiració que es fa encara més evident al tercer moviment, que l’autor considera el cor de la seva composició i que titula “Lied ohne Worte” (Cançó sense paraules).
Ana María Dávila, periodista musical
Biografies
Cosmos Quartet
Helena Satué, violí I
Bernat Prat, violí II
Lara Fernández, viola
Oriol Prat, violoncel“El Cosmos Quartet se eleva a las alturas”, Luis Gago («El País»)
El Cosmos Quartet neix el 2014 de l’amistat i complicitat de quatre músics amb l’objectiu de descobrir i aprofundir l’extens i fascinant repertori per a quartet de corda.
Cadascun dels membres ha mantingut trajectòries internacionals en l’àmbit de solista, músic de cambra i orquestral, en què han treballat amb professors i en escoles a París, Ginebra, Colònia, Stuttgart, Basilea i Berlín.
El quartet ha rebut classes i consells dels professors Rainer Schmidt, Hatto Beyerle, Johannes Meissl, Alfred Brendel, Miguel da Silva, Jonathan Brown, Anita Mitterer, Krzysztof Chorzelski i Patrick Judt, entre d’altres.
Malgrat la seva joventut, el Cosmos Quartet ha aconseguit un ampli reconeixement i ha obtingut el primer premi de l’Irene Steels-Wilsing Foundation Competition 2018 de Heidelberg, el primer premi del 13è Premi BBVA de Música de Cambra Montserrat Alavedra (2018) a Terrassa i el tercer premi del Carl Nielsen International Chamber Music Competition 2015 de Copenhaguen.
L’abril del 2019 va ser seleccionat al costat del pianista Igor Levit per tocar a la gala del prestigiós Premi de Música de Heidelberg atorgat a John Gilhooly, director del Wigmore Hall i la Royal Philharmonic Society.
Des del 2021 i durant tres anys, és quartet resident del Palau de la Música Catalana, on ha interpretat les integrals d’obres per a quartet d’Anton Webern, Robert Schumann i Johannes Brahms, juntament amb altres obres. El quartet també manté una constant relació amb el Centro Nacional de Difusión Musical, que l’ha presentat en dues ocasions al prestigiós cicle Liceo de Cámara. També ha rebut la invitació del Quartet Casals per participar en les dues Biennals de Quartet celebrades a l’Auditori de Barcelona.
La temporada actual ha protagonitzat el concert inaugural de la temporada La Filarmónica a la sala gran de l’Auditorio Nacional de Madrid i tornarà a la Schubertíada amb dos concerts. També ha debutat al Festival de Granada. Així mateix, ha actuat de gira per Alemanya i Portugal.
El grup ha estat convidat a participar al Streichquartettfest de Heidelberg, en diverses ocasions a l’Auditori de Barcelona i a la Schubertíada de Vilabertran, a la Quinzena Musical de Sant Sebastià, Temporada Ibercamera a l’Auditori de Girona, Festival van Vlaanderen a Gant (Bèlgica), Festival Música Sud a Motril, Festival Pau Casals, Festival de Torroella de Montgrí i East Neuk Festival a Escòcia. Des de la seva creació ha actuat al Wigmore Hall de Londres, Auditori Miguel Delibes de Valladolid, Fundación Juan March de Madrid i la sala ORF Kulturhaus de Viena, entre d’altres.
El maig del 2019 va publicar el seu primer registre discogràfic amb l’editorial Seed, que inclou Quartets de Joseph Haydn, Johannes Brahms i Raquel García-Tomás. El 2023, també amb Seed Music, van publicar el segon àlbum amb obres de Beethoven, Brahms i Octavi Rumbau, i aquest 2024 publicaran un tercer registre completant la gravació de la integral de quartets de corda de Brahms.
El Cosmos Quartet toca amb quatre instruments del lutier barceloní David Bagué.
Miquel Ramos Salvadó, clarinet
És integrant del quintet de vent Azahar Ensemble, amb el qual ha actuat en sales com ara l’Elbphilharmonie d’Hamburg, Musikverein de Viena, Philharmonie de Berlín i Mozarteum de Salzburg, així com als principals festivals del panorama europeu. Des de l’any 2012 és membre del projecte musical europeu Spira Mirabilis. Col·labora habitualment com a solista amb la Tonhalle-Orchester de Zúric, Luzerner Sinfonieorchester, Bergen Philharmonic o l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu. Actualment està en període de prova com a clarinet coprincipal amb la BBC Symphony Orchestra i com a clarinet principal amb la Royal Liverpool Philharmonic Orchestra. És convidat habitualment com a docent per a orquestres, com la Jove Orquestra Nacional de Catalunya i la Joven Orquesta Nacional de España. Paral·lelament ha exercit com a professor de quintet de vent al Conservatori Superior de Música de l’Aragó.
Dag Jensen, fagot
©Johannes Heckmair
Va néixer a Horten (Noruega). Va estudiar amb Torleiv Nedberg a l’Acadèmia Noruega de Música d’Oslo, guanyà la seva primera plaça de fagotista a la Bergen Philharmonic als setze anys i poc després va esdevenir-ne codirector. Va continuar estudiant amb el professor Klaus Thunemann a Hannover. Dag Jensen ha guanyat dues vegades el cobejat Concurs de Música ARD de Múnic.
Ha estat fagot principal de la Bamberger Symphoniker, Orquestra Simfònica de la Ràdio de Colònia i Luzern Festival Orchestra, dirigida per Claudio Abbado. És membre de l’Orquestra del Festival Saito Kinen i de l’Orquestra de Cambra Mito, ambdues amb Seiji Ozawa com a director artístic. També és membre del Sabine Meyer Wind Ensemble i de l’Ensemble Villa Musica.
Ha actuat arreu del món, tant en solitari com amb orquestres de renom mundial, a les ordres de grans directors, com Seiji Ozawa, Jeffrey Tate, Sandor Vegh, Serge Baudo, Christopher Hogwood o Iona Brown.
Va ser professor a la Hochschule für Musik, Theater und Medien de Hannover fins al 2011, i des del 2011 és professor a la Hochschule für Musik und Theater de Múnic. També és professor a l’Acadèmia Noruega de Música d’Oslo.
José Vicente Castelló, trompa
Nascut a Alacant, és un dels trompistes més reconeguts de la seva generació a Europa. Va estudiar amb Radovan Vlatkovic a l’Escuela Superior de Música Reina Sofía de Madrid. Paral·lelament als seus estudis musicals, va estudiar filologia hispànica a la Universitat d’Alacant. Avalen la seva trajectòria premis internacionals, com el Bärenreiter Preis al concurs ARD de Múnic i una menció honorífica al Prague Spring Music Competition. Sota la tutela de Claudio Abbado va ser primer trompa de la Gustav Mahler Jugendorchester i de l’Orchestra Mozart de Bolonya, a més de membre de l’Orquestra del Festival de Lucerna. Col·labora com a primer trompa amb algunes de les millors orquestres d’Europa. Actualment compagina la seva activitat artística com a primer trompa a la Mahler Chamber Orchestra amb la docència a la Musikhochschule de Friburg de Brisgòvia (Alemanya).
Joaquín Arrabal, contrabaix
Antic alumne de l’Escuela Superior de Música Reina Sofía, on el mes de juny del 2012 va rebre de mans de la mateixa reina la Menció d’alumne més excel·lent de la seva promoció, també ha estat guardonat al cicle El Primer Palau i va obtenir el primer premi a l’edició XX del Certamen Pedro Bote de Villafranca de los Barros (Badajoz). Ha estat membre de la JONDE, l’EUYO i la Gustav Mahler Jugendorchester, i ha participat al Festival Pau Casals de Prades, Festival Turina de Sevilla i Festival de Música de Santander, entre d’altres. Ha col·laborat amb la Mahler Chamber Orchestra, Utopía, Orquesta Nacional de España, Orquesta Filarmónica de Santiago i Orquesta Sinfónica de Castella i Lleó, entre d’altres. Actualment és solista de contrabaixos a l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, membre de musicAeterna i professor al Conservatori del Liceu.
També et pot interessar...
Palau Cambra
Dimecres, 12.06.24 – 20 h
Sala de ConcertsDiada Pau Casals 2024
Francesco Piemontesi, piano
Renaud Capuçon, violí
Daniel Müller-Schott, violoncelF. J. Haydn: Trio núm. 39, en Sol major, Hob. XV:25, “Gipsy”
M. Ravel: Trio (1914)
J. Brahms: Trio núm. 1, en Si major, op. 8Preus: de 22 a 35 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – María José Lavin Guitart – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – David Carrasco Chiva – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Joan Oller i Cuartero – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –