Sebastian Heindl
—Joves talents internacionalsOrgue al Palau - ECHO Rising Stars
Diumenge, 12 de maig de 2024 – 12 h
Sala de Concerts
Compromís amb el medi ambient
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Sebastian Heindl, orgue
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata en Fa major, BWV 540Sebastian Heindl (1997)
Prelude and Fugue on the names “G.C.B.” and “B-A-C-H” (2021 - dedicada a Georg Christoph Biller, antic cantor a St. Thomaskirche Leipzig)Clara Wieck-Schumann (1819-1896)
4 Pièces caractéristiques op. 5 (transcriptió: Sebastian Heindl)II. Caprice à la boléro
Moritz Eggert (1965)
ORCK for organ or electric organ
(obra encarregada per ECHO, estrena a l'estat Espanyol)Camille Saint-Saëns (1835-1921)
Danse Macabre, Op. 40 (transcriptió: Sebastian Heindl)Sebastian Heindl
Rock-Toccata in C minorAquest concert té una durada de 60 minuts, sense pausa.
La durada del concert és aproximada.Concert enregistrat per Catalunya Música.
#orgue #contemporània #jovestalents
Poema
SALM
Cap enigma podria néixer
sense l’amor.Com les fulles
que diu el foc
i planta el vent
i ajaça el sol.L’ocell que fendeix el cor
sempre s’oculta
entre les garbes.Però mirar és saber estimar
ara que tot és insabut.Laia Llobera
Paradísia (2023)Comentari
De Johann Sebastian Bach a Moritz Eggert, un viatge musical de tres-cents anys
Amb més de dos mil anys d’història, l’orgue és un dels instruments musicals més antics i més complexos que durant segles ha estat lligat a l’Església, encara que fa temps que ja va entrar a les sales de concerts i durant el segle XX va arribar al món del jazz i el rock. Aquest concert recorre aquest camí de l’església al rock en un viatge musical de tres-cents anys que va de Johann Sebastian Bach a Moritz Eggert, que ha escrit una obra per al jove organista Sebastian Heindl.
El viatge comença amb Bach, un virtuós de l’orgue que segons les cròniques de l’època podia tocar amb els peus coses que altres no eren capaços de tocar amb les mans. La Tocata en Fa major, BWV 540 amb la qual comença el concert és un exemple de les habilitats de Bach amb l’instrument. L’obra, escrita cap al 1714, s’inicia amb un cànon que en el desenvolupament es va alternant amb solos de pedaleig que posen a prova l’intèrpret al llarg dels 438 compassos de l’obra, estructurada en set parts.
Seguint les petjades de Bach, que sovint ocult en la trama contrapuntística de les seves obres incloïa el motiu Bach (Si bemoll, La, Do, Si), Sebastian Heindl ret un doble homenatge: al Kantor de Sant Tomàs de Leipzig i alhora al seu director quan va ser membre del Cor de Nois de Sant Tomàs de Leipzig, Georg Christoph Biller, mort el 2022, en el seu Preludi i fuga sobre els noms G.C.B. i B-A-C-H fet a l’estil jazz.
Fem un salt al Romanticisme amb el lirisme de “Caprice à la boléro” de les Quatre peces característiques de Clara Schumann, escrites originàriament per a piano i que Heindl ha transcrit per a orgue i que també ha fet la transcripció de la popular obra Danse macabre de Camille Saint-Saëns, originàriament per a orquestra.
I acabem fent un salt al segle XXI amb un encreuament entre clàssica, jazz i rock. ORCK de Moritz Eggert és una obra encàrrec de l’ECHO, que Heindl va estrenar al final del 2023 a Budapest i en la qual el compositor alemany recorda la seva joventut tocant el teclat en grups de jazz i rock i admirant Keith Emerson, de la banda britànica de rock progressiu de la dècada dels setanta Emerson, Lake & Palmer. Heindl va tenir la idea que l’obra fes servir tècniques típiques del rock, d’aquí el títol de l’obra. I com a la peça de Moritz, Heindl es va inspirar en el rock per escriure l’obra que tanca el programa i que té un títol de reminiscències bachianes, Rock-Tocata en Do menor.
Lourdes Morgades, periodista especialitzada en música
Biografia
Biografia
© Kilian Homburg
© Kilian Homburg
Sebastian Heindl, orgue
“Sebastian Heindl no només toca l’orgue. És capaç d’elevar el seu públic fins al cel o d'enfonsar-lo en la misèria: és un músic de Leipzig miraculós”, «Die Zeit» (2021)
Durant els últims anys ha acaparat l’atenció internacional amb diversos premis a certàmens d’orgue arreu del món. El 2019 va guanyar el Longwood Gardens Organ Competition (EUA), considerat com un dels concursos d'orgue més prestigiosos a nivell mundial.
Va rebre la seva educació musical fonamental com a cantaire del Cor de Nois de Sant Tomàs de Leipzig, on va desenvolupar una profunda relació amb la música de Johann Sebastian Bach. I va continuar els estudis al Conservatori de Leipzig amb el professor Martin Schmeding.
Gràcies a les seves interpretacions virtuoses i un carisma aventurer, ha esdevingut un famós intèrpret d’orgue en escenaris destacats, com ara la Philharmonie de Berlín, Philharmonie d’Essen, Bamberger Symphoniker, Konzerthaus de Berlín o Konzerthaus de Viena. Va debutar a la Gewandhaus de Leipzig amb el Concert per a orgue i orquestra de Francis Poulenc. Les gires de concerts l’han portat a França, Suïssa, Àustria, Hongria, el Regne Unit, Irlanda, Rússia, els EUA i el Canadà.
El seu CD debut, que va enregistrar als disset anys, va ser rebut amb gran entusiasme de la crítica. Ha col·laborat en produccions de cinema musical del Bachfest Leipzig, al documental de la BBC Bach - A passionate life de Sir John Eliot Gardiner, i en una molt valorada producció de cinema en concert amb el Berlin Phil Brass Ensemble per a Digital Concert Hall.
Sebastian Heindl també ofereix actuacions com a improvisador i compositor. El seu llenguatge musical propi es caracteritza perquè combina elements de la música moderna com el jazz amb estructures formals clàssiques.
El 2022 va ser nomenat cap de música de l’església Memorial Kaiser-Wilhelm de Berlín, una església que representa com cap altra la turbulenta història d’Alemanya dels últims dos segles.
Gràcies a la seva intensa activitat a les xarxes socials i internet, especialment YouTube, Heindl ha ajudat milers de persones a enamorar-se de la música d’orgue.
També et pot interessar...
Palau Fronteres
Divendres, 05.07.24 - 20 h
Petit Palau—Nit i albada
Ola Gjeilo, piano
Improvisacions al piano
Preu: 15 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Sebastian Heindl
—Joves talents internacionalsOrgue al Palau - ECHO Rising Stars
Diumenge, 12 de maig de 2024 – 12 h
Sala de Concerts
Compromís amb el medi ambient
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Programa
Sebastian Heindl, orgue
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata en Fa major, BWV 540Sebastian Heindl (1997)
Prelude and Fugue on the names “G.C.B.” and “B-A-C-H” (2021 - dedicada a Georg Christoph Biller, antic cantor a St. Thomaskirche Leipzig)Clara Wieck-Schumann (1819-1896)
4 Pièces caractéristiques op. 5 (transcriptió: Sebastian Heindl)II. Caprice à la boléro
Moritz Eggert (1965)
ORCK for organ or electric organ
(obra encarregada per ECHO, estrena a l'estat Espanyol)Camille Saint-Saëns (1835-1921)
Danse Macabre, Op. 40 (transcriptió: Sebastian Heindl)Sebastian Heindl
Rock-Toccata in C minorAquest concert té una durada de 60 minuts, sense pausa.
La durada del concert és aproximada.Concert enregistrat per Catalunya Música.
#orgue #contemporània #jovestalents
Poema
SALM
Cap enigma podria néixer
sense l’amor.Com les fulles
que diu el foc
i planta el vent
i ajaça el sol.L’ocell que fendeix el cor
sempre s’oculta
entre les garbes.Però mirar és saber estimar
ara que tot és insabut.Laia Llobera
Paradísia (2023)Comentari
De Johann Sebastian Bach a Moritz Eggert, un viatge musical de tres-cents anys
Amb més de dos mil anys d’història, l’orgue és un dels instruments musicals més antics i més complexos que durant segles ha estat lligat a l’Església, encara que fa temps que ja va entrar a les sales de concerts i durant el segle XX va arribar al món del jazz i el rock. Aquest concert recorre aquest camí de l’església al rock en un viatge musical de tres-cents anys que va de Johann Sebastian Bach a Moritz Eggert, que ha escrit una obra per al jove organista Sebastian Heindl.
El viatge comença amb Bach, un virtuós de l’orgue que segons les cròniques de l’època podia tocar amb els peus coses que altres no eren capaços de tocar amb les mans. La Tocata en Fa major, BWV 540 amb la qual comença el concert és un exemple de les habilitats de Bach amb l’instrument. L’obra, escrita cap al 1714, s’inicia amb un cànon que en el desenvolupament es va alternant amb solos de pedaleig que posen a prova l’intèrpret al llarg dels 438 compassos de l’obra, estructurada en set parts.
Seguint les petjades de Bach, que sovint ocult en la trama contrapuntística de les seves obres incloïa el motiu Bach (Si bemoll, La, Do, Si), Sebastian Heindl ret un doble homenatge: al Kantor de Sant Tomàs de Leipzig i alhora al seu director quan va ser membre del Cor de Nois de Sant Tomàs de Leipzig, Georg Christoph Biller, mort el 2022, en el seu Preludi i fuga sobre els noms G.C.B. i B-A-C-H fet a l’estil jazz.
Fem un salt al Romanticisme amb el lirisme de “Caprice à la boléro” de les Quatre peces característiques de Clara Schumann, escrites originàriament per a piano i que Heindl ha transcrit per a orgue i que també ha fet la transcripció de la popular obra Danse macabre de Camille Saint-Saëns, originàriament per a orquestra.
I acabem fent un salt al segle XXI amb un encreuament entre clàssica, jazz i rock. ORCK de Moritz Eggert és una obra encàrrec de l’ECHO, que Heindl va estrenar al final del 2023 a Budapest i en la qual el compositor alemany recorda la seva joventut tocant el teclat en grups de jazz i rock i admirant Keith Emerson, de la banda britànica de rock progressiu de la dècada dels setanta Emerson, Lake & Palmer. Heindl va tenir la idea que l’obra fes servir tècniques típiques del rock, d’aquí el títol de l’obra. I com a la peça de Moritz, Heindl es va inspirar en el rock per escriure l’obra que tanca el programa i que té un títol de reminiscències bachianes, Rock-Tocata en Do menor.
Lourdes Morgades, periodista especialitzada en música
Biografia
Sebastian Heindl, orgue
© Kilian Homburg
“Sebastian Heindl no només toca l’orgue. És capaç d’elevar el seu públic fins al cel o d'enfonsar-lo en la misèria: és un músic de Leipzig miraculós”, «Die Zeit» (2021)
Durant els últims anys ha acaparat l’atenció internacional amb diversos premis a certàmens d’orgue arreu del món. El 2019 va guanyar el Longwood Gardens Organ Competition (EUA), considerat com un dels concursos d'orgue més prestigiosos a nivell mundial.
Va rebre la seva educació musical fonamental com a cantaire del Cor de Nois de Sant Tomàs de Leipzig, on va desenvolupar una profunda relació amb la música de Johann Sebastian Bach. I va continuar els estudis al Conservatori de Leipzig amb el professor Martin Schmeding.
Gràcies a les seves interpretacions virtuoses i un carisma aventurer, ha esdevingut un famós intèrpret d’orgue en escenaris destacats, com ara la Philharmonie de Berlín, Philharmonie d’Essen, Bamberger Symphoniker, Konzerthaus de Berlín o Konzerthaus de Viena. Va debutar a la Gewandhaus de Leipzig amb el Concert per a orgue i orquestra de Francis Poulenc. Les gires de concerts l’han portat a França, Suïssa, Àustria, Hongria, el Regne Unit, Irlanda, Rússia, els EUA i el Canadà.
El seu CD debut, que va enregistrar als disset anys, va ser rebut amb gran entusiasme de la crítica. Ha col·laborat en produccions de cinema musical del Bachfest Leipzig, al documental de la BBC Bach - A passionate life de Sir John Eliot Gardiner, i en una molt valorada producció de cinema en concert amb el Berlin Phil Brass Ensemble per a Digital Concert Hall.
Sebastian Heindl també ofereix actuacions com a improvisador i compositor. El seu llenguatge musical propi es caracteritza perquè combina elements de la música moderna com el jazz amb estructures formals clàssiques.
El 2022 va ser nomenat cap de música de l’església Memorial Kaiser-Wilhelm de Berlín, una església que representa com cap altra la turbulenta història d’Alemanya dels últims dos segles.
Gràcies a la seva intensa activitat a les xarxes socials i internet, especialment YouTube, Heindl ha ajudat milers de persones a enamorar-se de la música d’orgue.
També et pot interessar...
Palau Fronteres
Divendres, 05.07.24 - 20 h
Petit Palau—Nit i albada
Ola Gjeilo, piano
Improvisacions al piano
Preu: 15 €
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Daniela Turco – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –