Concert Palau Vincles
—Estrena d’Una cantata diferent d’AguileraLa Casa dels Cants
Diumenge, 10 de març de 2024 – 12 h
Sala de Concerts
Amb el suport de:
Compromís amb el medi ambient:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Amb el suport de:
EUROFIRMS PEOPLE FIRST
FUNDACIÓ CAIXA D’ENGINYERS
Intèrprets
Cors Palau Vincles:*
Cor Infantil Palau Vincles
Cor Juvenil Palau Vincles
Escola Els Horts
Escola La Salle Comtal
Escola Sant Felip Neri
Fundació Terral
Institut Escola Arts
Institut Escola AntavianaCors convidats de Palau Vincles:**
Cor Novaura (Barcelona)
Cor Mitjans de Orfeó Català
Cor Inicis Amics de la Unió (Granollers)
Cor Jove de l’Orfeó Lleidatà
Associació Andorra Lírica (Òpera Andorra)Germán de la Riva, baríton – pare
Vinyet Morral, veu blanca – Bruna
Ainet Parada, del Cor Infantil Palau Vincles (4)
Edlimer Abel Herra, del Cor Infantil Palau Vincles (4)
Noor Laarbi, del Cor Juvenil Palau Vincles (8)
Sohana Haque, del Cor Juvenil Palau Vincles (9)
Venfil de la Cruz, del Cor Juvenil Palau Vincles (10)Combo Palau Vincles:
Adrià Aguilera, piano
Martí Buil, violoncel
Albert Comaleras, saxo/flauta
Cristina Membrive, contrabaix/baix elèctric
Eloi López, bateriaAdrià Aguilera, compositor i dramatúrgia
Dani Coma, direcció escènica
Sandra Jurado, coreografies i moviments cor
Àlam Raja, producció audiovisual
Quima Farré i Mariona Fernàndez, direcció musical*Directors i directores cors de Palau Vincles: Alba Millán, Borja Grèbol, Carme Castelló, Cèlia Buscà, Guifré Canadell, Mariona Fernàndez, Quima Farré
**Directors i directores cors adscrits: Blanca Martí, Bernat Givert, Glòria Fernàndez, Jonaina Salvador, Berta Llobet i Sara Escudero
Per aquest concert comptem amb la col·laboració dels alumnes de Servei Comunitari de l’Escola Martí de Terrassa com a voluntaris.
Programa
Adrià Aguilera (1990)
Una cantata diferent (estrena absoluta)1. Avui
2. La xunga
3. Els colors barrejats
4. El rei de la casa
5. Per què?
6. Dues mares
7. Soc gran
8. ABCD
9. Les extraescolars
10. Enganxats
11. Un país llunyà
12. Gira la vida
13. La història de la Bruna
14. DiferentAquest concert té una durada de 80 minuts, sense pausa.
La durada del concert és aproximada.#coral #estrenes #enfamilia
Sinopsi
Aquesta cantata sorgeix de la cançó Diferent amb què Adrià Aguilera va guanyar el 1r Concurs de Composició de Palau Vincles. Veient la bona acollida dels infants i el públic, Palau Vincles li encarregà una cantata que posés en valor el fet de ser “diferent”.
La Bruna i el seu pare són els protagonistes d’aquesta història. Una nena que canvia d’escola i el primer dia de classe es troba amb una nova realitat, uns nous companys: la xunga de l’escola, un nen daltònic que barreja els colors, un nen que acaba de tenir un germanet i ho porta fatal, una nena que té dues mares, un nen amb dislèxia, una nena que va molt atabalada amb moltes extraescolars, una nena que ve d’un país llunyà i una noia a qui se li va girar la vida.
Cançó rere cançó anem coneixent els nous amics de la Bruna fins que li arriba el torn a ella i explica per què l’han canviada d’escola.
Comentari
Una cantata diferent
En un món tan canviant com el que ens ha tocat viure, l’acceptació i el respecte vers la diferència no sempre arriben a la velocitat que pertoca. Acompanyar els infants en la descoberta del seu entorn calidoscòpic, ajudar-los a comprendre’l i a comprendre’s a si mateixos és una tasca imprescindible per a pares, educadors i tota la societat. L’estiu passat nou-cents nens i nenes de Palau Vincles van gravar un videoclip amb la cançó Diferent, tema guanyador de la primera edició del concurs de la Cançó de l’Estiu del projecte social del Palau de la Música Catalana. I ara, aquest himne a la diversitat i la llibertat, obra del pianista, compositor i director musical Adrià Aguilera, es converteix en una cantata plena de significats i ressonàncies que toquen molt de prop els seus petits intèrprets i tothom que l’escolti.
En consonància amb el títol, Una cantata diferent ens vol mostrar “que hi ha moltes realitats diverses, obrir les nostres mirades i reflexionar sobre el món en què vivim”, en paraules de l’autor. L’obra gira al voltant de la Bruna i el seu pare. A la Bruna, que té onze anys, l’han canviada de col·legi i avui ha estat un dia ple d’emocions perquè ha conegut els nous companys, cadascun amb una història personal ben diferent i única. Amb el relat de la Bruna com a fil conductor, la cantata ens va descobrint el món de tots aquests infants, tretze històries que ens interpel·len de manera directa per la proximitat i quotidianitat.
Així, els primers que coneixerem seran “La xunga” de l’escola i un noi daltònic que té “Els colors barrejats”. Més tard descobrirem la història d’“El rei de la casa”, un nen que acaba de perdre la seva condició de fill únic per l’arribada d’un germanet. I també la d’un xaval dislèxic, que té por de llegir davant la classe perquè confon l’ordre d’“ABCD”.
Algunes d’aquestes històries ens colpiran particularment i faran preguntar-nos “Per què” la protagonista ha perdut la seva mare o, de cop i volta, es “Gira la vida” i res serà com abans per a aquella menuda que ha compartit ascensor amb la Bruna. Desgràcies irreversibles que, d’altra banda, ens recorden que potser els fills necessiten menys “Les extraescolars” i més temps de qualitat amb els pares.
D’acord amb els diferents trams d’edat dels intèrprets, altres cançons indaguen en alguns dels grans temes de l’adolescència, com la necessitat de proclamar que ja “Soc gran” que experimenten tots els infants, o el problema que pateixen aquells que viuen “Enganxats” als mòbils i als likes que reben a les xarxes socials.
Finalment, la cantata també aborda altres qüestions no menys urgents de la nostra societat, com són els nous models de família que ens ensenyen els nens que tenen “Dues mares” o els sentiments que amaguen els companys que arriben d’“Un país llunyà”. “La història de la Bruna” serà l’última que coneixerem. I ella també té coses molt importants a dir-nos. Escoltem-la!
Ana María Dávila, periodista musical
Biografies
Biografies
Cors Palau Vincles
Palau Vincles és el projecte d’intervenció sociomusical a través del cant coral (nascut el 2011 i impulsat per la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música) i d’altres disciplines artístiques que s’adreça a infants i joves que resideixen en zones d’alta complexitat socioeconòmica. Es tracta d’una iniciativa socioeducativa que, a partir de la pràctica coral, té com a objectiu fomentar la inclusió social i la millora del benestar emocional d’infants i joves. Apropa la música a aquest col·lectiu aprofitant les eines que aquesta ofereix per al creixement personal, tot incidint favorablement en l’educació en valors socials i culturals i en el desenvolupament de les capacitats psicosocials i pedagògiques; tot amb la voluntat d’oferir oportunitats, des de les nostres possibilitats. La igualtat, la vitalitat, la il·lusió, l’esperança, les oportunitats, el compromís, la solidaritat, el respecte per la diferència són valors vinculats a Palau Vincles.
Biografies
Germán de la Riva, baríton
Nascut a Barcelona, començà els estudis musicals a l’Escolania de Montserrat sota el mestratge del pare Ireneu Segarra, on va fer diversos concerts i gravacions com a solista. Posteriorment continuà els estudis als conservatoris municipals de Barcelona i de Badalona, on cursà la carrera de cant amb el mestre Jordi Albareda.
Ha millorat la seva tècnica amb diferents professors, entre els quals cal esmentar el mestre Kurt Widmer de la Schola Cantorum de Basilea; la degana de la Facultat Vocal de la Universitat Musical Nacional de Sofia, Mila Diulguèrova, i darrerament amb la soprano Marta Mathéu.
És component de diverses formacions, com el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana (des de l’any 2000), amb el qual ha fet de solista en nombroses ocasions, el quartet The Minstrels, el trio Fool of Music, el quartet Metropolitan Union, l’octet masculí De Canendi Elegantia, i de la formació de cants harmònics Muom. Amb aquestes agrupacions interpreta obres que van des del Renaixement i el Barroc fins al rock i pop actual cantant a cappella i passant per estils tan genuïns com els espirituals negres, el barbershop o les cançons dels musicals d’avui i de sempre.
El seu repertori com a solista abasta des de l’oratori, com El Messies de Händel, Magnificat i Oratori de Nadal de Bach, Requiem i Missa de la coronació de Mozart, o Carmina Burana de Carl Orff; el lied, amb Cançons espanyoles i Dichterliebe de Schumann, Winterreise de Schubert..., i l’òpera: Dido & Aeneas de H. Purcell, La finta semplice de Mozart, Orfeo ed Euridice de Haydn, L’elisir d’amore de Donizzetti...
També ha fet papers de musicals: Osman de Mar i cel, Dennis Galahad de Spamalot i Jean Valjeana d’Els Miserables.
Biografies
Vinyet Morral Font, veu blanca
Nascuda el 2011, s’ha format des de ben petita en les diferents disciplines del teatre musical. Començà el recorregut formatiu d’interpretació amb cinc anys a la companyia GATU d’Ullastrell (Vallès Occidental). Es formà en piano i cant a WeColorMusic, amb les professores Mar Puig, Núria Masip i Xènia Nogué, i en dansa i hip-hop a MoveOneDance.
El 2020 va protagonitzar el capítol “Cotxes vermells” del pòdcast Les històries de l’avi Josep de WeColorMusic. Del 2020 al 2022 va formar part de Bruna, el musical, guanyador del premi a millor espectacle familiar dels premis Teatre Barcelona interpretant el paper de la Bruna, espectacle que va sortir de gira per tot Catalunya i fou representat dues temporades al Teatre Romea de Barcelona. Del 2021 al gener del 2023 va formar part de Bye bye monstre de Dagoll Dagom interpretant el paper de la Berta, la protagonista, amb què també va fer temporada al Teatre Poliorama i una gira per tot Catalunya.
Copresentadora de la Nit de Santa Llúcia d’Òmnium Cultural 2021, el Nadal del 2022 participà al Concert de Nadal de la Banda Municipal de Barcelona. Des de l’abril del 2023 fins ara ha cantat amb Dàmaris Gelabert al Concert en família. Actualment protagonitza l’espectacle Alan, el musical de Mateu Peramiquel i Mar Puig, amb temporada al Teatre Condal de Barcelona la tardor del 2023 i ara de gira per Catalunya, obra guanyadora del premi a millor espectacle familiar dels premis Teatre Barcelona 2023.
Biografies
Adrià Aguilera, compositor i dramatúrgia
Llicenciat en interpretació del piano pel Conservatori Superior del Liceu, amplià estudis a Musikeon i Taller de Músics.
Ha centrat la seva carrera professional en l’àmbit del teatre musical i ha estat pianista i director musical dels muntatges La familia Addams, A chorus line, Billy Elliot, Grease i The producers.
Com a compositor té Barcelona compte enrere, El secret del volcà, Obertura simfònica per a la Capitalitat de la Cultura i Una cantata diferent, entre d’altres.
Pianista del musical participatiu organitzat per la fundació “la Caixa”, del Cantagran de L’Auditori i pianista director de la Cuina de Rossini del Gran Teatre del Liceu, també ha acompanyat les corals Musicorum, Cor Lua, Cor Eternity, Cor Itaca i enguany acompanya els cors Petits i Mitjans de l’Orfeó Català.
Biografies
©lafotogràfica
©lafotogràfica
Dani Coma, direcció escènica
Combina la direcció escènica amb les classes d’interpretació. Actualment és el cap de l’Àrea de Teatre de l’Escola Coco Comin i és mestre a l’Escola Billie Elliot, on formà els intèrprets que havien d’intervenir al musical Billy Elliot al Teatre Victòria. També ha estat director d’actors del musical Fama que aterrà a Barcelona al Teatre Apolo. A més, és mestre d’interpretació i escena al Conservatori del Liceu, així com del Conservatori de Tarragona, mestre de l’Aula de Musical de l’EMM Conservatori de Terrassa i mestre de l’Acadèmia del Sol del Teatre del Sol de Sabadell.
És director habitual de la productora Viu el Teatre, amb diversos espectacles en gira per l’Estat espanyol; així mateix, és director artístic de Nada es imposible d’El Mago Pop i de NESI Brodway Edition, versió que s’estrena a Madrid aquest octubre i que viatjarà a Brodway l’estiu següent. Ha estat director escènic del Concert de Sant Esteve del Palau de la Musica els anys 2017, 2018 i 2019, així com de múltiples espectacles amb el Cor Infantil i el Cor de Noies de l’Orfeó català, el Cor Geriona i el cor Lutiana.
Creador i compositor del grup juvenil Macedònia, ha publicat un grapat de cantates infantils amb Discmedi i de contes amb l’editorial Bellaterra Musica. Actualment és un dels artistes que forma part del programa Flipart de la Diputació de Barcelona.
Biografies
Sandra Jurado, coreografia i moviments
Graduada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona, formada en mediació comunitària i postgraduada en mediació artística (art per a la transformació social, la inclusió social i el desenvolupament comunitari) per la Universitat de Barcelona, és també ballarina professional de danses urbanes. Amb un aparell radiocasset de piles ballant en un parc de Barberà del Vallès va començar a endinsar-se en el món de la dansa urbana.
L’any 2015 emprengué Median T la Danza i començà a treballar en l’àmbit socioartístic. Actualment és professora associada del Departament de Didàctiques Aplicades de la UB.
El seu anhel constant de millora la porta a estar vinculada a diferents projectes i moviments socials relacionats amb els feminismes, l’educació i la dansa. Porta nou anys fent tallers en centres penitenciaris, centres educatius, casals, centres cívics, entitats socials i culturals diverses, especialment amb col·lectius en situació de vulnerabilitat.
El seu projecte ha estat reconegut en múltiples ocasions i premiat per Think Big (Telefónica), Atípics (programa per a joves emprenedors amb impacte social positiu), el Concurs d’Iniciatives Innovadores en Economia Social i Solidària de Barberà del Vallès i amb les beques SOS Cultura (Fundació Carulla), Carretera i Dansa (Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya) i Beques Premis Barcelona.
També ha realitzat diverses ponències en jornades, com Dansa i Inclusió Socials (Barcelona), EducacreArts (València) o Jornades d’Intel·ligències Múltiples (Banyoles).
Biografies
Quima Farré, direcció musical
Llicenciada en humanitats per la Universitat Pompeu Fabra, ha cursat els màsters de gestió cultural i de formació del professorat d’educació secundària i batxillerat (geografia i història) a la Universitat de Barcelona. Va estudiar violoncel a l’Escola de Música de Mollerussa i al Conservatori de Lleida. Ha format part del Cor de Noies de l’Orfeó Català i col·labora amb el Cor Madrigal. Actualment és directora de cors del projecte Palau Vincles del Palau de la Música i professora a la Saint Nicholas School. Abans ha passat per ArtsAdmin, Orquestra Simfònica del Vallès, Acadèmia Internacional de Música de Solsona (AIMS) i el CCCB.
Biografies
Mariona Fernández, direcció musical
Graduada en logopèdia i postgraduada en intervenció logopèdica en trastorns de la veu per la Universitat Ramon Llull i en vocología per la Universitat de los Andes (Xile), té el grau professional en l’especialitat de cant pel Conservatori de Vila-seca. Ha realitzat els nivells I i II d’Estill Voice Training International, el Nivell I del Somatic Voicework the Lo Vetri Method, el certificat en la metodologia de Lee Silverman Voice Treatment (LSVT-LOUD), entre altres nombrosos cursos d’especialització en teràpia vocal.
En pedagogia musical té el títol de formació musical en el mètode Jaques-Dalcroze, la diplomatura en la metodologia Edgar Willems i el primer curs del postgrau en música, creativitat i moviment de la Universitat Ramon Llull-El Musical. Té el nivell C en direcció coral de la Federació Catalana d’Entitats Corals (FCEC) i ha realitzat diferents cursos de direcció arreu de l’Estat espanyol.
Ha fet tallers corals al Conservatori de Badalona i al de Tarragona, així com a nombroses escoles municipals de música i entitats corals d’arreu de Catalunya. Directora convidada en la formació pel professorat del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya (SCIC), ocasionalment també ha impartit tallers de coral i pedagogia musical a la Mehli Metha Music Fundation a Bombai.
Actualment compagina la reeducació vocal a la Consulta Veu amb la direcció coral al projecte social Palau Vincles del Palau de la Música Catalana.
Textos
Adrià Aguilera (1990)
Una cantata diferent (estrena absoluta)1 AVUI
COR
Ja sona el despertador
és un dia especial,
un nou curs comença avui
fer amics nous és genial.Vinga, afanya’t que fas tard
que l’alarma ja ha sonat.
Va, vesteix-te en un segon
l’esmorzar està preparat.És un dia en què hi ha nervis
vull causar bona impressió,
perquè m’han canviat d’escola
i no puc aguantar més tanta emoció.Avui potser coneixeré el meu millor amic
avui potser viuré un moment bonic
avui potser aprendré una cosa interessant
que ahir no sabia i que demà serà important.BRUNA
Des de ben petits ens ensenyen a ser part d’un grup,
miro al meu voltant, les abelles van juntes al rusc.PARE
Vinga, afanya’t que fas tard
l’autobús ja està arribant,
i les pors a sota el braç.COR
És un dia en què hi ha nervis
vull causar bona impressió,
perquè m’han canviat d’escola
i no puc aguantar més tanta emoció.Avui potser coneixeré el meu millor amic
avui potser viuré un moment bonic
avui potser aprendré una cosa interessant
que ahir no sabia i que demà serà important.TOTS
La veig marxar corrent amb l’autobús
estic nerviós, tot és confús
vull que l’acceptin i que estigui bé
però sé que jo no hi puc fer res.Avui potser coneixeré el meu millor amic
avui potser viuré un moment bonic
avui potser aprendré una cosa interessant
que ahir no sabia i que demà serà important.
Comença un nou curs avui!2 LA XUNGA
COR
Només entrar a classe
la veig allà al final
sempre a l’última fila
que és on la pot liar.BRUNA
Tothom li riu les gràciesCOR
hahahahahahaBRUNA
I ja l’han castigatCOR
Sense pati.BRUNA
Sempre buscant la presa
a qui pot fer-li mal.BRUNA i COR
Ella és la xunga de l’escola,
la que tots diuen que mola,
la que fa que tots ballem al seu compàs!Ella és la xunga de l’escola,
la que va a la seva bola,
la que fa que tots visquem més espantats!PARE
Potser ets exagerada
això sempre ha passat.
Quan jo anava al col·le
també passava igual.BRUNA
Ja prou de batalletes,
per a mi això és important.
Estic molt preocupada
això pinta fatal.BRUNA i COR
Ella és la xunga de l’escola,
la que tots diuen que mola,
la que fa que tots ballem al seu compàs!Ella és la xunga de l’escola,
la que va a la seva bola,
la que fa que tots visquem més espantats!BRUNA
Molta gent que s’uneix al seu equip
ho fan per por,
perquè és millor caçar tu que ser caçat
però a mi no m’hi trobaran.BRUNA i COR
Ella és la xunga de l’escola,
la que tots diuen que mola,
la que fa que tots ballem al seu compàs!Ella és la xunga de l’escola,
la que va a la seva bola,
la que fa que tots visquem més espantats!3 ELS COLORS BARREJATS
COR
Blau, groc, verd, vermell
els colors es barregen dins del seu cap
com la foto amb un filtre
que allunya de la realitat.BRUNA
Com deu ser un dia de Sant Jordi
on les roses són d’un marró trist?PARE
Com deu ser anar a la muntanya
i que no sigui del verd que jo he vist?BRUNA
Com deu ser veure els semàfors
que no passen de verd a vermell?BRUNA i PARE
Com deu ser mirar amunt cap al cel?COR
Blau, groc, verd, vermell
els colors es barregen dins del seu cap
com la foto amb un filtre
que allunya de la realitat.I què importa el color del que jo veig i el que tu veus,
i què importa el seu nom, si jo dic groc i tu dius verd,
i què importa si a mi m’agrada el blau i a tu el vermell,
perquè a l’arc de Sant Martí hi brillen tots a dalt del cel.
Blau, groc, verd i vermell.4 EL REI DE LA CASA
COR
Sempre em deien “tu ets el rei de casa”,
sempre em deien “tu ets el nostre nen”,
però ara de cop han canviat les coses
jo vull tornar a començar.Em compraven tot el que volia,
mai no em deien “això, millor que no”,
però ara de cop al protagonista
li ha tocat ser apuntador.Perquè ha arribat el nen
i ja no soc el rei,
ara la corona han posat
a un marrec que no té ni un mes.Quan l’agafo es posa a plorar,
crec que es pensa que no soc bon germà.
Hauré de fer més trapelleries
he de cridar l’atenció.Perquè ha arribat el nen
i ja no soc el rei,
ara la corona han posat
a un marrec que no té ni un mes.SOLISTA
He estat molt bé durant anys
però el meu moment ja ha passat,
ara he d’actuar com ho fan els grans
i ajudar amb el meu germà.COR
Quan em llevo els pares van cansats,
el nen plora, no poden descansar,
però quan somriu, tots aquests problemes
queden del tot eclipsats.Per fi tinc un germà
amb qui podré jugar
i veuré
com creix el meu germà
amb qui he après el que és estimar.5 PER QUÈ?
COR
Per què quan plou et mulles?
Per què cauen les fulles?
Per què la tarda es diu tarda si la nit ve més tard?
Per què no es pot dir blat fins que és al sac i ben lligat?
Per què hi ha gent que no vol fer el bé?
Per què hi ha gent que dorm al carrer?
Per què no cau la lluna?
Per què ella i la pruna es passen tota la nit vestides de dol?
Per què el cel és blau clar i per què el mar té gust de sal?BRUNA
Per què la mama ara és un estel?
Podré estar amb ella quan vagi al cel?PARE
Ja des de ben petita em feies mil preguntes,
buscava la resposta per donar-te un perquè,
però hi ha certes preguntes que no tenen respostaPer què la mama ara és un estel?
Podré estar amb ella quan vagi al cel?No ho sé, no ho sé,
deixa que parli el silenci, que jo no en sé més.COR
Per què es fa una guerra?
Per què es mor el planeta?
Per què hi va haver una pandèmia i no n’hem après res?
Per què en lloc d’ajudar és molt més fàcil criticar?
Per què de grans ja no ens preguntem
el perquè de tot com ho fan els nens?No ho sé, no ho sé,
deixa que parli el silenci, que jo no en sé més.6 DUES MARES
BRUNA
A en Pol el ve a buscar la iaia,
la Laia marxa amb la cangur,
en Jofre agafa l’autobús que surt a en punt
i la Berta va amb el seu veí que és gran.El pare de la Clara és un tardón,
arriba i diu: “estaba en la reunión”.
El pare de la Sílvia ve amb la bossa de comprar
i l’Ahmed espera sempre el seu germà.COR
Molts tipus de família pots trobar,
uns viuen junts, uns altres divorciats,
nens que viuen amb els avis,
d’altres que van ser adoptats,
nens que tenen un sol pare,
d’altres nens amb tres germans.la Júlia ens ha explicat que a casa són tres
però no ben bé com tu ho estàs pensant
té dues mares que l’estimen i a més
per a elles no hi ha res més important.
La Marta ajuda a fer els deures d’anglès
la Sònia mentrestant els fa el sopar
són mama i mami, una família de tres
i està molt clar que no els falta res.BRUNA
La Indira viu amb la tieta,
el Pablo té un gos i un gat,
la Carla viu entre setmana a Sant Cugat
i el dissabte va amb son pare a Montgat.La Laura viu amb un cosí que és gran
té un cromosoma més que el fa especial,
l’Oxana és d’Ucraïna i fa poc que va arribar
viu amb la seva família a Cornellà.7 SOC GRAN
COR
Es fa molt estrany
tot el cos m’està canviant
no sé massa el perquè
però no soc un infant.Això de jugar
crec que ja se m’ha acabat
ara tot és un pal
és això fer-se gran?
Tots volem ser algú
ser un més del grup.Què deuran pensar
és l’únic que m’importa,
vull ser popular
no vull ser el típic bitxo raro,
així que és el moment de canviar.Per això dic
papa, ja soc gran
vull triar els meus amics
i també el meu estil.
Papa, ja soc gran
l’infant que coneixies mai tornarà.Tenir un bon perfil,
vull mostrar el millor de mi,
que se’m vegi feliç
i que tinc molts amics.Vestir com els grans
no amb el que portava abans,
seguir el Twitch de l’Ibai,
això no falla mai.Tots volem ser algú
ser un més del grup.
Què deuran pensar
és l’únic que m’importa,
vull ser popular
no vull ser el típic bitxo raro,
així que és el moment de canviar.Per això dic
papa, ja soc gran
vull triar els meus amics
i també el meu estil.
Papa, ja soc gran
l’infant que coneixies mai tornarà.BRUNA
Seguiré l’Instagram d’influencers
ompliré tot el mòbil de memes
faré el que està de moda
vull tenir molts likes.I quan sigui el moment del be real
toca ser natural, qui ho diria
sempre amb la pantalla
que ella mai no falla.COR
T’envio un privat
si et vull demanar amistat,
però si et veig pel carrer
no sé gaire què fer.T’escric un whatsapp
amb el que em passa pel cap,
però si estic malament
això mai ningú ho sap.
Tots volem ser algú
ser un més del grup.Què deuran pensar
és l’únic que m’importa
vull ser popular
no vull ser el típic bitxo raro,
així que és el moment de canviar.Per això dic
papa, ja soc gran
vull triar els meus amics
i també el meu estil.
Papa, ja soc gran
l’infant que coneixies mai tornarà.8 ABCD
COR
Quan fa falta un voluntari
mai no es presta per llegir
va comptant quants nens li queden
fins que li toqui patir.BRUNA
Les lletres mai no paren quietes
i ja no sap què dir
fingeix que són massa petites
però li ha tocat i ha de llegir.SOLISTA
El cric arriba amb els llapassos
COR
El circ arriba amb els pallassos.SOLISTA
En Pere ronca sis llibrets
COR
El pare compra sis bitllets.SOLISTA
El futbolista fa el seu xut
COR
El funambulista fa el seu truc.SOLISTA
I un per la coba treu foc
COR
I un per la boca treu foc.SOLISTA
I l’hemolabajupa amunt
COR
I l’home bala puja amunt.SOLISTA
Les lletres mai no paren quietes
i jo no sé què dir
fingeixo que són molt petites
però m’ha tocat i he de llegir.COR
Les lletres confuses
síl·labes difuses.SOLISTA
M’ha tocat i he de llegir.COR, i després BRUNA i PARE
ABCD | EFG
HIJ | KLM
NOP | QRS
TUVW | XYZ.COR
Quan fa falta un voluntari
mai no es presta per llegir.9 LES EXTRAESCOLARS
COR
Totes les setmanes jo faig mil extraescolars
sempre dono voltes, ves aquí, després allà
faig de cinc a nou activitats sense parar
vaig molt estressada, viure així per a mi és un pal.El dilluns comença amb natació per escalfar
després toca anglès perquè el first he d’aprovar
el dimarts faig dansa i teatre musical:“mamma mia, quan estudiaré
oh, no, venen els exàmens”.El dimecres toca fer pintura i arts marcials,
el dijous solfeig, ja estic a quart d’elemental,
el divendres hockey i francès per rematar,
vaig molt estressada, viure així per a mi és un pal.SOLISTA
I per fi quan ve el cap de setmana,
veig la llum al final del camí
m’imagino el sofà i la migdiada
però resulta que tinc partit o concert,
campionat o combat
o que fem un intercanvi de francès.
Però a veure, papes, potser no ho heu entès?COR
L’únic que vull és estar amb vosaltres
passejar rambla avall
o anar junts a berenar.L’únic que vull és estar amb vosaltres
seure junts i parlar
que tornem a jugar.
L’únic que vull
és estar amb vosaltres
m’és igual el que fem
o a on anem…I per fi quan ve el cap de setmana,
veig la llum al final del camí
ja no em cal imaginar-me els meus pares
perquè els tinc al meu costat.L’únic que vull és estar amb vosaltres
passejar rambla avall
o anar junts a berenar.L’únic que vull és estar amb vosaltres
seure junts i parlar
que tornem a jugar.L’únic que vull
és estar amb vosaltres
i per fi us tinc amb mi.10 ENGANXATS
COR
Des que em llevo al matí
fins que cau la nit i em toca anar a dormir
som com inseparables, estem molt ben connectats
jo i el mòbil, sempre amb l’Insta i amb el Whats.Tinc molt d’estrès, i em fa por
quan estic parlant i se’n va la connexió,
però aquest cop és pitjor, s’ha trencat la pantalla,
faig un reset, però falla.Ho intento i el poso amb arròs
però això no ha anat mai bé
me’n vaig al tècnic de la cantonada
i em diu que no hi ha res a fer.
Ja no aguanto més, vull explotar.Necessito connectar-me ja,
vull mirar les fotos que s’han publicat
veure qui em comenta i posar molts likes.
He d’estar a les xarxes i a molts grups de whatsapp
no puc viure sense el mòbil, ja se sap.Ara no sé què faré
si de cop m’aïllo, pensaran que no estic bé
o encara pitjor, perdré tots els seguidors
i al col·le se n’estendran molts, de rumors.Estic al mig del carrer
veig passar un avi que no té res a fer
i s’asseu en un banc, quan li miro les mans
veig un mòbil, com no hi he pensat abans?Me’n vaig cap a casa volant
començo a rebuscar
a veure en quin coi de calaix
hi ha els mòbils que un dia van funcionar
quan per fi els trobo
no us podeu imaginar...SOLISTA
La il·lusió que em fa veure que el primer
no carrega gens, està fet malbé,
a l’altre, no hi cap la targeta sim,
però és que a més no recordo quin n’era el pin,
i l’últim és en blanc i negre;
l’hauria d’exposar per qui el vulgui veure.COR
Tinc ansietat, un calfred,
és el buit que sento quan no tinc internet.
Una mà abandonada que no sent la vibració
quan el mòbil rep una notificació.Engego el portàtil corrents
per veure l’Instagram,
resulta que ara el router no va
i no em puc connectar.
Ja no aguanto més, vull explotar.Necessito connectar-me ja,
vull mirar les fotos que s’han publicat
veure qui em comenta i posar molts likes.
He d’estar a les xarxes i a molts grups de whatsapp
no puc viure sense el mòbil, ja se sap.SOLISTA
I enmig de la tragèdia
m’adono del problema
vivim amb el mòbil enganxats.La vida en cinc polzades
oblido que a vegades
les coses importants són les que em passen
quan et miro als ulls.COR
He volgut desconnectar-me ja,
sense la pantalla tot es veu més clar.
Veure’ns en persona i no per Instagram
fer un cafè una tarda, no una nota al Whatsapp.
Ja puc viure sense el mòbil al costat!11 UN PAÍS LLUNYÀ
COR
Hi ha una nena a classe
que ens té a tots intrigats,
fa un somriure trist
quan preguntes pel passat.Mira a l’horitzó
i es toca el mocador
que l’àvia va donar-li
al marxar del seu país.Alguns nens fan mofa
dient que no és d’aquí,
però ella no els escolta
segueix el seu camí.Pensa en la família,
l’esforç que ells van fer
i amb els ulls plorosos
explica com se sent.Diu que enyora l’olor d’espècies
el color que té el cel quan cau la nit
passejar pel desert quan vol calma
diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.Quan va entrar a l’escola
va ser un inici dur,
un xoc de cultures
ningú no és prou madur.Va aprendre l’idioma
va fer el seu grup d’amics,
però de nit somia
que torna al seu país.Diu que enyora l’olor d’espècies
el color que té el cel quan cau la nit
passejar pel desert quan vol calma
diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.Aquelles abraçades que fa l’àvia
que et deixen sense respiració,
jugar a fet i amagar entre les parades
i córrer pel mig d’aquell mercat,
diu que anhela els vents de l’orient
i la llum quan el sol s’està ponent.Diu que enyora l’olor d’espècies
el color que té el cel quan cau la nit
passejar pel desert quan vol calma
diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.Diu que enyora l’olor d’espècies
el color que té el cel quan cau la nit
passejar pel desert quan vol calma
diu que enyora un país molt llunyà.12 GIRA LA VIDA
COR
Gira la vida
tot es capgira
així és la vida.Era un dijous amb un sol radiant
d’aquells dies que fa una calor sufocant
pujava amb els papes a Roda de Ter,
em trec el cinturó per mirar el maleter.Mama, el termo on coi l’has ficat?
A la bossa del papa, aquí, a un costat.
De cop va i se’ns creua algun animal,
el papa que frena, l’impacte és brutal.Un esclat molt fort com quan marquen gol.
Amb un sol pla seqüència perquè és el final.
No recordo res però es fa ben palès.
La història canvia, un gir argumental.Aquí em tens
donant voltes per la vida,
vaig girant.
Les rodes de la cadira
gira, gira la vida
gira, gira la vida, en un segon tot es fon.Gira la vida
tot es capgira
així és la vida.Ara fa un temps que per fi ho he paït
puc parlar-ne, ho explico i em marxa el neguit
hi ha dies que enyoro poder caminar,
però ho sé dintre meu que això mai passarà.Una decisió que ho canvia tot.
O potser és el camí que em guardava el destí.
Soc més forta avui tinc molt clar el que vull.
Des d’aquell accident que li dic a la gent.Aquí em tens
donant voltes per la vida,
vaig girant.
Les rodes de la cadira
gira, gira la vida
gira, gira la vida, en un segon tot es fon.Gira, amb alegria
gira com si avui fos l’últim dia.13 LA HISTÒRIA DE LA BRUNA
COR
És el moment de dir
per què ha vingut aquí,
potser pot amagar la realitat
i tornar a començar.BRUNA
No és gens senzill de dir
quan t’ha tocat patir
i tothom va girar el cap
com si allò no hagués passat.PARE
Ho veus quan ja és molt tard
perquè ella va canviar
el seu somriure etern es va apagar
i no estàs preparat.Parlant amb professors
vaig veure que el millor
era alçar el vol, marxar lluny
quan per fi arribés el juny.BRUNA
Així que m’omplo de valor
i els explico la veritat,
a l’altra escola em van fer bullying
vaig deixar de ser qui soc.Potser no és el que vols sentir
però això s’ha de compartir,
algú en silenci està patint
i jo vull dir-li soc aquí.Si algun cop sents que et fas petita
una fórmula has de recordar,
en un cos tan petit
no hi pot cabre un cor tan gran.TOTS
Si algun cop sents que et fas petita
una fórmula has de recordar,
en un cos tan petit
no hi pot cabre un cor tan gran.COR I BRUNA
Si algun cop sents que et fas petita
una fórmula has de recordar,
en un cos tan petit
no hi pot cabre un cor tan gran.PARE
És la meva petitaTOTS
És igual el que et digui la gent,
ser diferent no pot ser res dolent
justament és això el que et fa ser tan especial.Si algun cop sents que et fas petita
una fórmula has de recordar,
en un cos tan petit
no hi pot cabre un cor tan gran.14 DIFERENT
BRUNA
Des de ben petits
ens ensenyen a ser part d’un grup.COR
Ja tinc el meu grup.BRUNA
Miro al meu voltant,
les abelles van juntes al rusc.COR
Volen cap al rusc.PARE
Neix la fulla, cau de l’arbre
no ho fa sola.COR
Van caient les fulles.PARE
Veus, la resta l’acompanya
mentre vola.TOTS
Tots volem ser algú
ser un més del grup.
No som diferents no ho veus?És igual l’edat que tingui
o el color dels meus cabells,
som iguals no ho veus?Sota el sol la pell se’ns crema
i quan plou sense paraigua ens mullem
i tots dos plorem
no veus que no som tan diferents.BRUNA
Quan et vas fent gran
te n’adones que tots al voltant.COR
Tots al meu voltant.BRUNA
Volen amagar
el que a tu et fa ser especial.COR
Jo soc especial.PARE
Passa el temps i t’enamores,
sents que flotes.COR
Sento papallones.PARE
És igual si és noi o noia,
som persones.TOTS
Tots volem ser algú
ser un més del grup.No som diferents, no ho veus?
És igual l’edat que tingui
o el color dels meus cabells
som iguals, no ho veus?Sota el sol la pell se’ns crema
i quan plou, sense paraigües ens mullem
i tots dos plorem
no veus que no som tan diferents.És igual el que et digui la gent
ser diferent mai pot ser res dolent
justament és això
el que et fa ser tan especial
no n’hi ha dos iguals.Jo soc diferent, ja ho sé.
Soc sensible i m’emociono
m’és igual qui tinc davant,
diferent, ja ho sé.Vull poder estimar a qui vulgui
sense por al què diran
o al què em faran.El món va canviant
juntes fem un món més diferent.També et pot interessar...
La Casa dels Cants
Diumenge, 26.05.24 – 12 h
Petit PalauCuques de llum
Cor Mitjans de l’Orfeó Català
Cor Petits de l’Orfeó Català
Cor del SCIC
Glòria Fernàndez i Gemma Tatay, directoresM. Dalmases: Cuques de llum, música sobre un recull de poemes de Salvador Perarnau
Preu: 15 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –
Concert Palau Vincles
—Estrena d’Una cantata diferent d’AguileraLa Casa dels Cants
Diumenge, 10 de març de 2024 – 12 h
Sala de Concerts
Amb el suport de:
Compromís amb el medi ambient:
Compromís amb el medi ambient:
Amb la col·laboració de:
Membre de:
Amb el suport de:
EUROFIRMS PEOPLE FIRST
FUNDACIÓ CAIXA D’ENGINYERS
Intèrprets
Cors Palau Vincles:*
Cor Infantil Palau Vincles
Cor Juvenil Palau Vincles
Escola Els Horts
Escola La Salle Comtal
Escola Sant Felip Neri
Fundació Terral
Institut Escola Arts
Institut Escola AntavianaCors convidats de Palau Vincles:**
Cor Novaura (Barcelona)
Cor Mitjans de Orfeó Català
Cor Inicis Amics de la Unió (Granollers)
Cor Jove de l’Orfeó Lleidatà
Associació Andorra Lírica (Òpera Andorra)Germán de la Riva, baríton – pare
Vinyet Morral, veu blanca – Bruna
Ainet Parada, del Cor Infantil Palau Vincles (4)
Edlimer Abel Herra, del Cor Infantil Palau Vincles (4)
Noor Laarbi, del Cor Juvenil Palau Vincles (8)
Sohana Haque, del Cor Juvenil Palau Vincles (9)
Venfil de la Cruz, del Cor Juvenil Palau Vincles (10)Combo Palau Vincles:
Adrià Aguilera, piano
Martí Buil, violoncel
Albert Comaleras, saxo/flauta
Cristina Membrive, contrabaix/baix elèctric
Eloi López, bateriaAdrià Aguilera, compositor i dramatúrgia
Dani Coma, direcció escènica
Sandra Jurado, coreografies i moviments cor
Àlam Raja, producció audiovisual
Quima Farré i Mariona Fernàndez, direcció musical*Directors i directores cors de Palau Vincles: Alba Millán, Borja Grèbol, Carme Castelló, Cèlia Buscà, Guifré Canadell, Mariona Fernàndez, Quima Farré
**Directors i directores cors adscrits: Blanca Martí, Bernat Givert, Glòria Fernàndez, Jonaina Salvador, Berta Llobet i Sara Escudero
Per aquest concert comptem amb la col·laboració dels alumnes de Servei Comunitari de l’Escola Martí de Terrassa com a voluntaris.
Programa
Adrià Aguilera (1990)
Una cantata diferent (estrena absoluta)1. Avui
2. La xunga
3. Els colors barrejats
4. El rei de la casa
5. Per què?
6. Dues mares
7. Soc gran
8. ABCD
9. Les extraescolars
10. Enganxats
11. Un país llunyà
12. Gira la vida
13. La història de la Bruna
14. DiferentAquest concert té una durada de 80 minuts, sense pausa.
La durada del concert és aproximada.#coral #estrenes #enfamilia
Sinopsi
Aquesta cantata sorgeix de la cançó Diferent amb què Adrià Aguilera va guanyar el 1r Concurs de Composició de Palau Vincles. Veient la bona acollida dels infants i el públic, Palau Vincles li encarregà una cantata que posés en valor el fet de ser “diferent”.
La Bruna i el seu pare són els protagonistes d’aquesta història. Una nena que canvia d’escola i el primer dia de classe es troba amb una nova realitat, uns nous companys: la xunga de l’escola, un nen daltònic que barreja els colors, un nen que acaba de tenir un germanet i ho porta fatal, una nena que té dues mares, un nen amb dislèxia, una nena que va molt atabalada amb moltes extraescolars, una nena que ve d’un país llunyà i una noia a qui se li va girar la vida.
Cançó rere cançó anem coneixent els nous amics de la Bruna fins que li arriba el torn a ella i explica per què l’han canviada d’escola.
Comentari
Una cantata diferent
En un món tan canviant com el que ens ha tocat viure, l’acceptació i el respecte vers la diferència no sempre arriben a la velocitat que pertoca. Acompanyar els infants en la descoberta del seu entorn calidoscòpic, ajudar-los a comprendre’l i a comprendre’s a si mateixos és una tasca imprescindible per a pares, educadors i tota la societat. L’estiu passat nou-cents nens i nenes de Palau Vincles van gravar un videoclip amb la cançó Diferent, tema guanyador de la primera edició del concurs de la Cançó de l’Estiu del projecte social del Palau de la Música Catalana. I ara, aquest himne a la diversitat i la llibertat, obra del pianista, compositor i director musical Adrià Aguilera, es converteix en una cantata plena de significats i ressonàncies que toquen molt de prop els seus petits intèrprets i tothom que l’escolti.
En consonància amb el títol, Una cantata diferent ens vol mostrar “que hi ha moltes realitats diverses, obrir les nostres mirades i reflexionar sobre el món en què vivim”, en paraules de l’autor. L’obra gira al voltant de la Bruna i el seu pare. A la Bruna, que té onze anys, l’han canviada de col·legi i avui ha estat un dia ple d’emocions perquè ha conegut els nous companys, cadascun amb una història personal ben diferent i única. Amb el relat de la Bruna com a fil conductor, la cantata ens va descobrint el món de tots aquests infants, tretze històries que ens interpel·len de manera directa per la proximitat i quotidianitat.
Així, els primers que coneixerem seran “La xunga” de l’escola i un noi daltònic que té “Els colors barrejats”. Més tard descobrirem la història d’“El rei de la casa”, un nen que acaba de perdre la seva condició de fill únic per l’arribada d’un germanet. I també la d’un xaval dislèxic, que té por de llegir davant la classe perquè confon l’ordre d’“ABCD”.
Algunes d’aquestes històries ens colpiran particularment i faran preguntar-nos “Per què” la protagonista ha perdut la seva mare o, de cop i volta, es “Gira la vida” i res serà com abans per a aquella menuda que ha compartit ascensor amb la Bruna. Desgràcies irreversibles que, d’altra banda, ens recorden que potser els fills necessiten menys “Les extraescolars” i més temps de qualitat amb els pares.
D’acord amb els diferents trams d’edat dels intèrprets, altres cançons indaguen en alguns dels grans temes de l’adolescència, com la necessitat de proclamar que ja “Soc gran” que experimenten tots els infants, o el problema que pateixen aquells que viuen “Enganxats” als mòbils i als likes que reben a les xarxes socials.
Finalment, la cantata també aborda altres qüestions no menys urgents de la nostra societat, com són els nous models de família que ens ensenyen els nens que tenen “Dues mares” o els sentiments que amaguen els companys que arriben d’“Un país llunyà”. “La història de la Bruna” serà l’última que coneixerem. I ella també té coses molt importants a dir-nos. Escoltem-la!
Ana María Dávila, periodista musical
Biografies
Cors Palau Vincles
Palau Vincles és el projecte d’intervenció sociomusical a través del cant coral (nascut el 2011 i impulsat per la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música) i d’altres disciplines artístiques que s’adreça a infants i joves que resideixen en zones d’alta complexitat socioeconòmica. Es tracta d’una iniciativa socioeducativa que, a partir de la pràctica coral, té com a objectiu fomentar la inclusió social i la millora del benestar emocional d’infants i joves. Apropa la música a aquest col·lectiu aprofitant les eines que aquesta ofereix per al creixement personal, tot incidint favorablement en l’educació en valors socials i culturals i en el desenvolupament de les capacitats psicosocials i pedagògiques; tot amb la voluntat d’oferir oportunitats, des de les nostres possibilitats. La igualtat, la vitalitat, la il·lusió, l’esperança, les oportunitats, el compromís, la solidaritat, el respecte per la diferència són valors vinculats a Palau Vincles.
Germán de la Riva, baríton
Nascut a Barcelona, començà els estudis musicals a l’Escolania de Montserrat sota el mestratge del pare Ireneu Segarra, on va fer diversos concerts i gravacions com a solista. Posteriorment continuà els estudis als conservatoris municipals de Barcelona i de Badalona, on cursà la carrera de cant amb el mestre Jordi Albareda.
Ha millorat la seva tècnica amb diferents professors, entre els quals cal esmentar el mestre Kurt Widmer de la Schola Cantorum de Basilea; la degana de la Facultat Vocal de la Universitat Musical Nacional de Sofia, Mila Diulguèrova, i darrerament amb la soprano Marta Mathéu.
És component de diverses formacions, com el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana (des de l’any 2000), amb el qual ha fet de solista en nombroses ocasions, el quartet The Minstrels, el trio Fool of Music, el quartet Metropolitan Union, l’octet masculí De Canendi Elegantia, i de la formació de cants harmònics Muom. Amb aquestes agrupacions interpreta obres que van des del Renaixement i el Barroc fins al rock i pop actual cantant a cappella i passant per estils tan genuïns com els espirituals negres, el barbershop o les cançons dels musicals d’avui i de sempre.
El seu repertori com a solista abasta des de l’oratori, com El Messies de Händel, Magnificat i Oratori de Nadal de Bach, Requiem i Missa de la coronació de Mozart, o Carmina Burana de Carl Orff; el lied, amb Cançons espanyoles i Dichterliebe de Schumann, Winterreise de Schubert..., i l’òpera: Dido & Aeneas de H. Purcell, La finta semplice de Mozart, Orfeo ed Euridice de Haydn, L’elisir d’amore de Donizzetti...
També ha fet papers de musicals: Osman de Mar i cel, Dennis Galahad de Spamalot i Jean Valjeana d’Els Miserables.
Vinyet Morral Font, veu blanca
Nascuda el 2011, s’ha format des de ben petita en les diferents disciplines del teatre musical. Començà el recorregut formatiu d’interpretació amb cinc anys a la companyia GATU d’Ullastrell (Vallès Occidental). Es formà en piano i cant a WeColorMusic, amb les professores Mar Puig, Núria Masip i Xènia Nogué, i en dansa i hip-hop a MoveOneDance.
El 2020 va protagonitzar el capítol “Cotxes vermells” del pòdcast Les històries de l’avi Josep de WeColorMusic. Del 2020 al 2022 va formar part de Bruna, el musical, guanyador del premi a millor espectacle familiar dels premis Teatre Barcelona interpretant el paper de la Bruna, espectacle que va sortir de gira per tot Catalunya i fou representat dues temporades al Teatre Romea de Barcelona. Del 2021 al gener del 2023 va formar part de Bye bye monstre de Dagoll Dagom interpretant el paper de la Berta, la protagonista, amb què també va fer temporada al Teatre Poliorama i una gira per tot Catalunya.
Copresentadora de la Nit de Santa Llúcia d’Òmnium Cultural 2021, el Nadal del 2022 participà al Concert de Nadal de la Banda Municipal de Barcelona. Des de l’abril del 2023 fins ara ha cantat amb Dàmaris Gelabert al Concert en família. Actualment protagonitza l’espectacle Alan, el musical de Mateu Peramiquel i Mar Puig, amb temporada al Teatre Condal de Barcelona la tardor del 2023 i ara de gira per Catalunya, obra guanyadora del premi a millor espectacle familiar dels premis Teatre Barcelona 2023.
Adrià Aguilera, compositor i dramatúrgia
Llicenciat en interpretació del piano pel Conservatori Superior del Liceu, amplià estudis a Musikeon i Taller de Músics.
Ha centrat la seva carrera professional en l’àmbit del teatre musical i ha estat pianista i director musical dels muntatges La familia Addams, A chorus line, Billy Elliot, Grease i The producers.
Com a compositor té Barcelona compte enrere, El secret del volcà, Obertura simfònica per a la Capitalitat de la Cultura i Una cantata diferent, entre d’altres.
Pianista del musical participatiu organitzat per la fundació “la Caixa”, del Cantagran de L’Auditori i pianista director de la Cuina de Rossini del Gran Teatre del Liceu, també ha acompanyat les corals Musicorum, Cor Lua, Cor Eternity, Cor Itaca i enguany acompanya els cors Petits i Mitjans de l’Orfeó Català.
Dani Coma, direcció escènica
©lafotogràfica
Combina la direcció escènica amb les classes d’interpretació. Actualment és el cap de l’Àrea de Teatre de l’Escola Coco Comin i és mestre a l’Escola Billie Elliot, on formà els intèrprets que havien d’intervenir al musical Billy Elliot al Teatre Victòria. També ha estat director d’actors del musical Fama que aterrà a Barcelona al Teatre Apolo. A més, és mestre d’interpretació i escena al Conservatori del Liceu, així com del Conservatori de Tarragona, mestre de l’Aula de Musical de l’EMM Conservatori de Terrassa i mestre de l’Acadèmia del Sol del Teatre del Sol de Sabadell.
És director habitual de la productora Viu el Teatre, amb diversos espectacles en gira per l’Estat espanyol; així mateix, és director artístic de Nada es imposible d’El Mago Pop i de NESI Brodway Edition, versió que s’estrena a Madrid aquest octubre i que viatjarà a Brodway l’estiu següent. Ha estat director escènic del Concert de Sant Esteve del Palau de la Musica els anys 2017, 2018 i 2019, així com de múltiples espectacles amb el Cor Infantil i el Cor de Noies de l’Orfeó català, el Cor Geriona i el cor Lutiana.
Creador i compositor del grup juvenil Macedònia, ha publicat un grapat de cantates infantils amb Discmedi i de contes amb l’editorial Bellaterra Musica. Actualment és un dels artistes que forma part del programa Flipart de la Diputació de Barcelona.
Sandra Jurado, coreografia i moviments
Graduada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona, formada en mediació comunitària i postgraduada en mediació artística (art per a la transformació social, la inclusió social i el desenvolupament comunitari) per la Universitat de Barcelona, és també ballarina professional de danses urbanes. Amb un aparell radiocasset de piles ballant en un parc de Barberà del Vallès va començar a endinsar-se en el món de la dansa urbana.
L’any 2015 emprengué Median T la Danza i començà a treballar en l’àmbit socioartístic. Actualment és professora associada del Departament de Didàctiques Aplicades de la UB.
El seu anhel constant de millora la porta a estar vinculada a diferents projectes i moviments socials relacionats amb els feminismes, l’educació i la dansa. Porta nou anys fent tallers en centres penitenciaris, centres educatius, casals, centres cívics, entitats socials i culturals diverses, especialment amb col·lectius en situació de vulnerabilitat.
El seu projecte ha estat reconegut en múltiples ocasions i premiat per Think Big (Telefónica), Atípics (programa per a joves emprenedors amb impacte social positiu), el Concurs d’Iniciatives Innovadores en Economia Social i Solidària de Barberà del Vallès i amb les beques SOS Cultura (Fundació Carulla), Carretera i Dansa (Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya) i Beques Premis Barcelona.
També ha realitzat diverses ponències en jornades, com Dansa i Inclusió Socials (Barcelona), EducacreArts (València) o Jornades d’Intel·ligències Múltiples (Banyoles).
Quima Farré, direcció musical
Llicenciada en humanitats per la Universitat Pompeu Fabra, ha cursat els màsters de gestió cultural i de formació del professorat d’educació secundària i batxillerat (geografia i història) a la Universitat de Barcelona. Va estudiar violoncel a l’Escola de Música de Mollerussa i al Conservatori de Lleida. Ha format part del Cor de Noies de l’Orfeó Català i col·labora amb el Cor Madrigal. Actualment és directora de cors del projecte Palau Vincles del Palau de la Música i professora a la Saint Nicholas School. Abans ha passat per ArtsAdmin, Orquestra Simfònica del Vallès, Acadèmia Internacional de Música de Solsona (AIMS) i el CCCB.
Mariona Fernández, direcció musical
Graduada en logopèdia i postgraduada en intervenció logopèdica en trastorns de la veu per la Universitat Ramon Llull i en vocología per la Universitat de los Andes (Xile), té el grau professional en l’especialitat de cant pel Conservatori de Vila-seca. Ha realitzat els nivells I i II d’Estill Voice Training International, el Nivell I del Somatic Voicework the Lo Vetri Method, el certificat en la metodologia de Lee Silverman Voice Treatment (LSVT-LOUD), entre altres nombrosos cursos d’especialització en teràpia vocal.
En pedagogia musical té el títol de formació musical en el mètode Jaques-Dalcroze, la diplomatura en la metodologia Edgar Willems i el primer curs del postgrau en música, creativitat i moviment de la Universitat Ramon Llull-El Musical. Té el nivell C en direcció coral de la Federació Catalana d’Entitats Corals (FCEC) i ha realitzat diferents cursos de direcció arreu de l’Estat espanyol.
Ha fet tallers corals al Conservatori de Badalona i al de Tarragona, així com a nombroses escoles municipals de música i entitats corals d’arreu de Catalunya. Directora convidada en la formació pel professorat del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya (SCIC), ocasionalment també ha impartit tallers de coral i pedagogia musical a la Mehli Metha Music Fundation a Bombai.
Actualment compagina la reeducació vocal a la Consulta Veu amb la direcció coral al projecte social Palau Vincles del Palau de la Música Catalana.
Textos
Adrià Aguilera (1990)
Una cantata diferent (estrena absoluta)1 AVUI
COR
Ja sona el despertador
és un dia especial,
un nou curs comença avui
fer amics nous és genial.Vinga, afanya’t que fas tard
que l’alarma ja ha sonat.
Va, vesteix-te en un segon
l’esmorzar està preparat.És un dia en què hi ha nervis
vull causar bona impressió,
perquè m’han canviat d’escola
i no puc aguantar més tanta emoció.Avui potser coneixeré el meu millor amic
avui potser viuré un moment bonic
avui potser aprendré una cosa interessant
que ahir no sabia i que demà serà important.BRUNA
Des de ben petits ens ensenyen a ser part d’un grup,
miro al meu voltant, les abelles van juntes al rusc.PARE
Vinga, afanya’t que fas tard
l’autobús ja està arribant,
i les pors a sota el braç.COR
És un dia en què hi ha nervis
vull causar bona impressió,
perquè m’han canviat d’escola
i no puc aguantar més tanta emoció.Avui potser coneixeré el meu millor amic
avui potser viuré un moment bonic
avui potser aprendré una cosa interessant
que ahir no sabia i que demà serà important.TOTS
La veig marxar corrent amb l’autobús
estic nerviós, tot és confús
vull que l’acceptin i que estigui bé
però sé que jo no hi puc fer res.Avui potser coneixeré el meu millor amic
avui potser viuré un moment bonic
avui potser aprendré una cosa interessant
que ahir no sabia i que demà serà important.
Comença un nou curs avui!2 LA XUNGA
COR
Només entrar a classe
la veig allà al final
sempre a l’última fila
que és on la pot liar.BRUNA
Tothom li riu les gràciesCOR
hahahahahahaBRUNA
I ja l’han castigatCOR
Sense pati.BRUNA
Sempre buscant la presa
a qui pot fer-li mal.BRUNA i COR
Ella és la xunga de l’escola,
la que tots diuen que mola,
la que fa que tots ballem al seu compàs!Ella és la xunga de l’escola,
la que va a la seva bola,
la que fa que tots visquem més espantats!PARE
Potser ets exagerada
això sempre ha passat.
Quan jo anava al col·le
també passava igual.BRUNA
Ja prou de batalletes,
per a mi això és important.
Estic molt preocupada
això pinta fatal.BRUNA i COR
Ella és la xunga de l’escola,
la que tots diuen que mola,
la que fa que tots ballem al seu compàs!Ella és la xunga de l’escola,
la que va a la seva bola,
la que fa que tots visquem més espantats!BRUNA
Molta gent que s’uneix al seu equip
ho fan per por,
perquè és millor caçar tu que ser caçat
però a mi no m’hi trobaran.BRUNA i COR
Ella és la xunga de l’escola,
la que tots diuen que mola,
la que fa que tots ballem al seu compàs!Ella és la xunga de l’escola,
la que va a la seva bola,
la que fa que tots visquem més espantats!3 ELS COLORS BARREJATS
COR
Blau, groc, verd, vermell
els colors es barregen dins del seu cap
com la foto amb un filtre
que allunya de la realitat.BRUNA
Com deu ser un dia de Sant Jordi
on les roses són d’un marró trist?PARE
Com deu ser anar a la muntanya
i que no sigui del verd que jo he vist?BRUNA
Com deu ser veure els semàfors
que no passen de verd a vermell?BRUNA i PARE
Com deu ser mirar amunt cap al cel?COR
Blau, groc, verd, vermell
els colors es barregen dins del seu cap
com la foto amb un filtre
que allunya de la realitat.I què importa el color del que jo veig i el que tu veus,
i què importa el seu nom, si jo dic groc i tu dius verd,
i què importa si a mi m’agrada el blau i a tu el vermell,
perquè a l’arc de Sant Martí hi brillen tots a dalt del cel.
Blau, groc, verd i vermell.4 EL REI DE LA CASA
COR
Sempre em deien “tu ets el rei de casa”,
sempre em deien “tu ets el nostre nen”,
però ara de cop han canviat les coses
jo vull tornar a començar.Em compraven tot el que volia,
mai no em deien “això, millor que no”,
però ara de cop al protagonista
li ha tocat ser apuntador.Perquè ha arribat el nen
i ja no soc el rei,
ara la corona han posat
a un marrec que no té ni un mes.Quan l’agafo es posa a plorar,
crec que es pensa que no soc bon germà.
Hauré de fer més trapelleries
he de cridar l’atenció.Perquè ha arribat el nen
i ja no soc el rei,
ara la corona han posat
a un marrec que no té ni un mes.SOLISTA
He estat molt bé durant anys
però el meu moment ja ha passat,
ara he d’actuar com ho fan els grans
i ajudar amb el meu germà.COR
Quan em llevo els pares van cansats,
el nen plora, no poden descansar,
però quan somriu, tots aquests problemes
queden del tot eclipsats.Per fi tinc un germà
amb qui podré jugar
i veuré
com creix el meu germà
amb qui he après el que és estimar.5 PER QUÈ?
COR
Per què quan plou et mulles?
Per què cauen les fulles?
Per què la tarda es diu tarda si la nit ve més tard?
Per què no es pot dir blat fins que és al sac i ben lligat?
Per què hi ha gent que no vol fer el bé?
Per què hi ha gent que dorm al carrer?
Per què no cau la lluna?
Per què ella i la pruna es passen tota la nit vestides de dol?
Per què el cel és blau clar i per què el mar té gust de sal?BRUNA
Per què la mama ara és un estel?
Podré estar amb ella quan vagi al cel?PARE
Ja des de ben petita em feies mil preguntes,
buscava la resposta per donar-te un perquè,
però hi ha certes preguntes que no tenen respostaPer què la mama ara és un estel?
Podré estar amb ella quan vagi al cel?No ho sé, no ho sé,
deixa que parli el silenci, que jo no en sé més.COR
Per què es fa una guerra?
Per què es mor el planeta?
Per què hi va haver una pandèmia i no n’hem après res?
Per què en lloc d’ajudar és molt més fàcil criticar?
Per què de grans ja no ens preguntem
el perquè de tot com ho fan els nens?No ho sé, no ho sé,
deixa que parli el silenci, que jo no en sé més.6 DUES MARES
BRUNA
A en Pol el ve a buscar la iaia,
la Laia marxa amb la cangur,
en Jofre agafa l’autobús que surt a en punt
i la Berta va amb el seu veí que és gran.El pare de la Clara és un tardón,
arriba i diu: “estaba en la reunión”.
El pare de la Sílvia ve amb la bossa de comprar
i l’Ahmed espera sempre el seu germà.COR
Molts tipus de família pots trobar,
uns viuen junts, uns altres divorciats,
nens que viuen amb els avis,
d’altres que van ser adoptats,
nens que tenen un sol pare,
d’altres nens amb tres germans.la Júlia ens ha explicat que a casa són tres
però no ben bé com tu ho estàs pensant
té dues mares que l’estimen i a més
per a elles no hi ha res més important.
La Marta ajuda a fer els deures d’anglès
la Sònia mentrestant els fa el sopar
són mama i mami, una família de tres
i està molt clar que no els falta res.BRUNA
La Indira viu amb la tieta,
el Pablo té un gos i un gat,
la Carla viu entre setmana a Sant Cugat
i el dissabte va amb son pare a Montgat.La Laura viu amb un cosí que és gran
té un cromosoma més que el fa especial,
l’Oxana és d’Ucraïna i fa poc que va arribar
viu amb la seva família a Cornellà.7 SOC GRAN
COR
Es fa molt estrany
tot el cos m’està canviant
no sé massa el perquè
però no soc un infant.Això de jugar
crec que ja se m’ha acabat
ara tot és un pal
és això fer-se gran?
Tots volem ser algú
ser un més del grup.Què deuran pensar
és l’únic que m’importa,
vull ser popular
no vull ser el típic bitxo raro,
així que és el moment de canviar.Per això dic
papa, ja soc gran
vull triar els meus amics
i també el meu estil.
Papa, ja soc gran
l’infant que coneixies mai tornarà.Tenir un bon perfil,
vull mostrar el millor de mi,
que se’m vegi feliç
i que tinc molts amics.Vestir com els grans
no amb el que portava abans,
seguir el Twitch de l’Ibai,
això no falla mai.Tots volem ser algú
ser un més del grup.
Què deuran pensar
és l’únic que m’importa,
vull ser popular
no vull ser el típic bitxo raro,
així que és el moment de canviar.Per això dic
papa, ja soc gran
vull triar els meus amics
i també el meu estil.
Papa, ja soc gran
l’infant que coneixies mai tornarà.BRUNA
Seguiré l’Instagram d’influencers
ompliré tot el mòbil de memes
faré el que està de moda
vull tenir molts likes.I quan sigui el moment del be real
toca ser natural, qui ho diria
sempre amb la pantalla
que ella mai no falla.COR
T’envio un privat
si et vull demanar amistat,
però si et veig pel carrer
no sé gaire què fer.T’escric un whatsapp
amb el que em passa pel cap,
però si estic malament
això mai ningú ho sap.
Tots volem ser algú
ser un més del grup.Què deuran pensar
és l’únic que m’importa
vull ser popular
no vull ser el típic bitxo raro,
així que és el moment de canviar.Per això dic
papa, ja soc gran
vull triar els meus amics
i també el meu estil.
Papa, ja soc gran
l’infant que coneixies mai tornarà.8 ABCD
COR
Quan fa falta un voluntari
mai no es presta per llegir
va comptant quants nens li queden
fins que li toqui patir.BRUNA
Les lletres mai no paren quietes
i ja no sap què dir
fingeix que són massa petites
però li ha tocat i ha de llegir.SOLISTA
El cric arriba amb els llapassos
COR
El circ arriba amb els pallassos.SOLISTA
En Pere ronca sis llibrets
COR
El pare compra sis bitllets.SOLISTA
El futbolista fa el seu xut
COR
El funambulista fa el seu truc.SOLISTA
I un per la coba treu foc
COR
I un per la boca treu foc.SOLISTA
I l’hemolabajupa amunt
COR
I l’home bala puja amunt.SOLISTA
Les lletres mai no paren quietes
i jo no sé què dir
fingeixo que són molt petites
però m’ha tocat i he de llegir.COR
Les lletres confuses
síl·labes difuses.SOLISTA
M’ha tocat i he de llegir.COR, i després BRUNA i PARE
ABCD | EFG
HIJ | KLM
NOP | QRS
TUVW | XYZ.COR
Quan fa falta un voluntari
mai no es presta per llegir.9 LES EXTRAESCOLARS
COR
Totes les setmanes jo faig mil extraescolars
sempre dono voltes, ves aquí, després allà
faig de cinc a nou activitats sense parar
vaig molt estressada, viure així per a mi és un pal.El dilluns comença amb natació per escalfar
després toca anglès perquè el first he d’aprovar
el dimarts faig dansa i teatre musical:“mamma mia, quan estudiaré
oh, no, venen els exàmens”.El dimecres toca fer pintura i arts marcials,
el dijous solfeig, ja estic a quart d’elemental,
el divendres hockey i francès per rematar,
vaig molt estressada, viure així per a mi és un pal.SOLISTA
I per fi quan ve el cap de setmana,
veig la llum al final del camí
m’imagino el sofà i la migdiada
però resulta que tinc partit o concert,
campionat o combat
o que fem un intercanvi de francès.
Però a veure, papes, potser no ho heu entès?COR
L’únic que vull és estar amb vosaltres
passejar rambla avall
o anar junts a berenar.L’únic que vull és estar amb vosaltres
seure junts i parlar
que tornem a jugar.
L’únic que vull
és estar amb vosaltres
m’és igual el que fem
o a on anem…I per fi quan ve el cap de setmana,
veig la llum al final del camí
ja no em cal imaginar-me els meus pares
perquè els tinc al meu costat.L’únic que vull és estar amb vosaltres
passejar rambla avall
o anar junts a berenar.L’únic que vull és estar amb vosaltres
seure junts i parlar
que tornem a jugar.L’únic que vull
és estar amb vosaltres
i per fi us tinc amb mi.10 ENGANXATS
COR
Des que em llevo al matí
fins que cau la nit i em toca anar a dormir
som com inseparables, estem molt ben connectats
jo i el mòbil, sempre amb l’Insta i amb el Whats.Tinc molt d’estrès, i em fa por
quan estic parlant i se’n va la connexió,
però aquest cop és pitjor, s’ha trencat la pantalla,
faig un reset, però falla.Ho intento i el poso amb arròs
però això no ha anat mai bé
me’n vaig al tècnic de la cantonada
i em diu que no hi ha res a fer.
Ja no aguanto més, vull explotar.Necessito connectar-me ja,
vull mirar les fotos que s’han publicat
veure qui em comenta i posar molts likes.
He d’estar a les xarxes i a molts grups de whatsapp
no puc viure sense el mòbil, ja se sap.Ara no sé què faré
si de cop m’aïllo, pensaran que no estic bé
o encara pitjor, perdré tots els seguidors
i al col·le se n’estendran molts, de rumors.Estic al mig del carrer
veig passar un avi que no té res a fer
i s’asseu en un banc, quan li miro les mans
veig un mòbil, com no hi he pensat abans?Me’n vaig cap a casa volant
començo a rebuscar
a veure en quin coi de calaix
hi ha els mòbils que un dia van funcionar
quan per fi els trobo
no us podeu imaginar...SOLISTA
La il·lusió que em fa veure que el primer
no carrega gens, està fet malbé,
a l’altre, no hi cap la targeta sim,
però és que a més no recordo quin n’era el pin,
i l’últim és en blanc i negre;
l’hauria d’exposar per qui el vulgui veure.COR
Tinc ansietat, un calfred,
és el buit que sento quan no tinc internet.
Una mà abandonada que no sent la vibració
quan el mòbil rep una notificació.Engego el portàtil corrents
per veure l’Instagram,
resulta que ara el router no va
i no em puc connectar.
Ja no aguanto més, vull explotar.Necessito connectar-me ja,
vull mirar les fotos que s’han publicat
veure qui em comenta i posar molts likes.
He d’estar a les xarxes i a molts grups de whatsapp
no puc viure sense el mòbil, ja se sap.SOLISTA
I enmig de la tragèdia
m’adono del problema
vivim amb el mòbil enganxats.La vida en cinc polzades
oblido que a vegades
les coses importants són les que em passen
quan et miro als ulls.COR
He volgut desconnectar-me ja,
sense la pantalla tot es veu més clar.
Veure’ns en persona i no per Instagram
fer un cafè una tarda, no una nota al Whatsapp.
Ja puc viure sense el mòbil al costat!11 UN PAÍS LLUNYÀ
COR
Hi ha una nena a classe
que ens té a tots intrigats,
fa un somriure trist
quan preguntes pel passat.Mira a l’horitzó
i es toca el mocador
que l’àvia va donar-li
al marxar del seu país.Alguns nens fan mofa
dient que no és d’aquí,
però ella no els escolta
segueix el seu camí.Pensa en la família,
l’esforç que ells van fer
i amb els ulls plorosos
explica com se sent.Diu que enyora l’olor d’espècies
el color que té el cel quan cau la nit
passejar pel desert quan vol calma
diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.Quan va entrar a l’escola
va ser un inici dur,
un xoc de cultures
ningú no és prou madur.Va aprendre l’idioma
va fer el seu grup d’amics,
però de nit somia
que torna al seu país.Diu que enyora l’olor d’espècies
el color que té el cel quan cau la nit
passejar pel desert quan vol calma
diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.Aquelles abraçades que fa l’àvia
que et deixen sense respiració,
jugar a fet i amagar entre les parades
i córrer pel mig d’aquell mercat,
diu que anhela els vents de l’orient
i la llum quan el sol s’està ponent.Diu que enyora l’olor d’espècies
el color que té el cel quan cau la nit
passejar pel desert quan vol calma
diu que troba a faltar els que s’hi van quedar.Diu que enyora l’olor d’espècies
el color que té el cel quan cau la nit
passejar pel desert quan vol calma
diu que enyora un país molt llunyà.12 GIRA LA VIDA
COR
Gira la vida
tot es capgira
així és la vida.Era un dijous amb un sol radiant
d’aquells dies que fa una calor sufocant
pujava amb els papes a Roda de Ter,
em trec el cinturó per mirar el maleter.Mama, el termo on coi l’has ficat?
A la bossa del papa, aquí, a un costat.
De cop va i se’ns creua algun animal,
el papa que frena, l’impacte és brutal.Un esclat molt fort com quan marquen gol.
Amb un sol pla seqüència perquè és el final.
No recordo res però es fa ben palès.
La història canvia, un gir argumental.Aquí em tens
donant voltes per la vida,
vaig girant.
Les rodes de la cadira
gira, gira la vida
gira, gira la vida, en un segon tot es fon.Gira la vida
tot es capgira
així és la vida.Ara fa un temps que per fi ho he paït
puc parlar-ne, ho explico i em marxa el neguit
hi ha dies que enyoro poder caminar,
però ho sé dintre meu que això mai passarà.Una decisió que ho canvia tot.
O potser és el camí que em guardava el destí.
Soc més forta avui tinc molt clar el que vull.
Des d’aquell accident que li dic a la gent.Aquí em tens
donant voltes per la vida,
vaig girant.
Les rodes de la cadira
gira, gira la vida
gira, gira la vida, en un segon tot es fon.Gira, amb alegria
gira com si avui fos l’últim dia.13 LA HISTÒRIA DE LA BRUNA
COR
És el moment de dir
per què ha vingut aquí,
potser pot amagar la realitat
i tornar a començar.BRUNA
No és gens senzill de dir
quan t’ha tocat patir
i tothom va girar el cap
com si allò no hagués passat.PARE
Ho veus quan ja és molt tard
perquè ella va canviar
el seu somriure etern es va apagar
i no estàs preparat.Parlant amb professors
vaig veure que el millor
era alçar el vol, marxar lluny
quan per fi arribés el juny.BRUNA
Així que m’omplo de valor
i els explico la veritat,
a l’altra escola em van fer bullying
vaig deixar de ser qui soc.Potser no és el que vols sentir
però això s’ha de compartir,
algú en silenci està patint
i jo vull dir-li soc aquí.Si algun cop sents que et fas petita
una fórmula has de recordar,
en un cos tan petit
no hi pot cabre un cor tan gran.TOTS
Si algun cop sents que et fas petita
una fórmula has de recordar,
en un cos tan petit
no hi pot cabre un cor tan gran.COR I BRUNA
Si algun cop sents que et fas petita
una fórmula has de recordar,
en un cos tan petit
no hi pot cabre un cor tan gran.PARE
És la meva petitaTOTS
És igual el que et digui la gent,
ser diferent no pot ser res dolent
justament és això el que et fa ser tan especial.Si algun cop sents que et fas petita
una fórmula has de recordar,
en un cos tan petit
no hi pot cabre un cor tan gran.14 DIFERENT
BRUNA
Des de ben petits
ens ensenyen a ser part d’un grup.COR
Ja tinc el meu grup.BRUNA
Miro al meu voltant,
les abelles van juntes al rusc.COR
Volen cap al rusc.PARE
Neix la fulla, cau de l’arbre
no ho fa sola.COR
Van caient les fulles.PARE
Veus, la resta l’acompanya
mentre vola.TOTS
Tots volem ser algú
ser un més del grup.
No som diferents no ho veus?És igual l’edat que tingui
o el color dels meus cabells,
som iguals no ho veus?Sota el sol la pell se’ns crema
i quan plou sense paraigua ens mullem
i tots dos plorem
no veus que no som tan diferents.BRUNA
Quan et vas fent gran
te n’adones que tots al voltant.COR
Tots al meu voltant.BRUNA
Volen amagar
el que a tu et fa ser especial.COR
Jo soc especial.PARE
Passa el temps i t’enamores,
sents que flotes.COR
Sento papallones.PARE
És igual si és noi o noia,
som persones.TOTS
Tots volem ser algú
ser un més del grup.No som diferents, no ho veus?
És igual l’edat que tingui
o el color dels meus cabells
som iguals, no ho veus?Sota el sol la pell se’ns crema
i quan plou, sense paraigües ens mullem
i tots dos plorem
no veus que no som tan diferents.És igual el que et digui la gent
ser diferent mai pot ser res dolent
justament és això
el que et fa ser tan especial
no n’hi ha dos iguals.Jo soc diferent, ja ho sé.
Soc sensible i m’emociono
m’és igual qui tinc davant,
diferent, ja ho sé.Vull poder estimar a qui vulgui
sense por al què diran
o al què em faran.El món va canviant
juntes fem un món més diferent.També et pot interessar...
La Casa dels Cants
Diumenge, 26.05.24 – 12 h
Petit PalauCuques de llum
Cor Mitjans de l’Orfeó Català
Cor Petits de l’Orfeó Català
Cor del SCIC
Glòria Fernàndez i Gemma Tatay, directoresM. Dalmases: Cuques de llum, música sobre un recull de poemes de Salvador Perarnau
Preu: 15 euros
Col·laboradors
Armand Basi – Bagués-Marsiera Joiers – Balot Restauració – Cardoner Grup – CECOT – Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports – Eurofirms Group – Fundació Abertis – Fundació Antigues Caixes Catalanes - BBVA – Fundació Caixa d'Enginyers – Fundació Castell de Peralada – Fundació Metalquimia – Gómez-Acebo & Pombo – Helvetia Compañía Suiza S.A. de Seguros y Reaseguros – Illy – Laboratorio Reig Jofre – La Fageda – Quadis – Saba Infraestructures, S.A. – Saret de Vuyst Travel – Scasi Soluciones de Impresión S.L. – Soler Cabot – Colonial – Veolia Serveis Catalunya –Benefactors d'Honor
Mariona Carulla Font – Mª Dolors i Francesc – Pere Grau Vacarisas – Mª. del Carmen Pous Guardia – Daniela Turco – Joaquim Uriach i Torelló –Benefactors Principals
Elvira Abril – Eulàlia Alari Ballart – Pere Armadàs Bosch – Rosamaria Artigas i Costajussà – Professor Rafael I. Barraquer Compte – Francesc Xavier Carbonell Castellón – Lluís Carulla Font – Josep Colomer Maronas – Josep Daniel i Lluïsa Fornos – Isabel Esteve Cruella – Jordi Gual i Solé – María José Lavin Guitart – Ramón Poch Segura – Juan Manuel Soler Pujol – Joan Uriach Marsal – Manel Vallet Garriga –Benefactors
Maria Victoria de Alós Martín – Mahala Alzamora Figueras-Dotti – Zacaries Benamiar – Gemma Borràs i Llorens – Elvira Gaspar Farreras – Pablo Giménez-Salinas Framis – Maite González Rodríguez – Pepita Izquierdo Giralt – Inés Pujol Agenjo – Pepe Pujol Agenjo – Toni Pujol Agenjo – Jordi Simó Sanahuja – Salvador Viñas Amat –