• Cor Infantil & Cor Petits de l’Orfeó Català
    De la nit al dia

    La Casa dels Cants

    Dissabte, 25 de març de 2023 – 19 h

    Petit Palau

  • Compromís amb el medi ambient:

    • Logo EMAS - ES-CAT-000323
    • Logo AENOR - ISO 14001
    • Logo Biosphere

    Amb la col·laboració de:

    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • image/svg+xml
    • Logo nou Inaem

    Membre de:

    • image/svg+xml

    El Cor Infantil i el Cor Petits de l’Orfeó Català pertanyen a l’Escola Coral de l’Orfeó Català que rep el mecenatge de Fundación Banco Santander.

  • Programa

    Cor Infantil i Cor Petits de l’Orfeó Català
    Pau Casan i Laia Armengol, piano
    Joan Besalduch, clarinet
    Ernest Martínez, percussió
    Joy Sánchez, del Cor Infantil de l’Orfeó Català – narradora
    Clara Vila, del Cor Infantil de l’Orfeó Català – ballarina
    Glòria Coma i Pedrals i Mercè Pi, directores
    Dani Coma, direcció d’escena


    Lee Cooper (1925-1966) i Linda Twine (1945)
    Sun children

    Mercè Pi (1966)
    La lluna de plata

    Josep M. Torrents (1899-1986) i Núria Albó (1930)
    El grill

    Josep Vila i Casañas (1966)
    Aranya de sostre
    Cançó del faroner

    Johannes Brahms (1833-1897)
    L’homenet de sorra

    Josep M. Torrents i Núria Albó
    Nit

    Lluís M. Bosch (1966)
    Els petits bruixots

    John Rutter (1945)
    The Lord bless you and keep you

    Darius Lim (1986)
    A puppet’s dream

    Zoltán Kodály (1882-1967)
    Mosquit

    Naoiko Terashima (1930-2004)
    Aka hana, shiroi hana 

    Edvarg Grieg (1843-1907)
    "Morgenstimmung" de Peer Gynt, op. 46 núm. 1
    (Versió per a piano a quatre mans del propi autor)

    Francesc Burrull (1934-2021) i Josep M. Espinàs (1927-2023)
    Cançó de llevar-se. Úpali

    Anna Campmany (1993)
    Món de nit
    Text de Carme Cabús

    Durada aproximada del concert: 60 minuts sense pausa

    #coral #novacreació

  • Poema

    carrer major

    en desmuntar la fira,
    al poble hi van quedar les cases
    i la línia de l’horitzó.
    van anar a dormir.
    a partir de llavors
    s’entretindrien
    deixant passar el vent
    tot a través de les cases
    i dels cossos: escrivint

    Eduard Escoffet
    El terra i el cel (LaBreu Edicions, 2013)

  • 20230210 Anunci Generic DESKTOP
  • Comentari

    El dia s’acaba. La nit avança, les parpelles pesen i arriba l’hora –difícil hora!– que els més menuts se’n vagin a dormir. Uns moments plens de bullici, corredisses i vivències divertides i tendres, en els quals només la paciència ens pot conduir al silenci. Avui, però, aquesta quotidianitat entranyable surt del seu entorn habitual per esdevenir punt de partida d’un viatge musical que arrenca en aquells instants màgics i finalitza la matinada següent.

    No estarem sols en aquesta travessa. La fada Hypnos, personificació de la son, oficiarà de mestra de cerimònies d’una aventura onírica al llarg de la qual les veus dels infants ens desgranaran una àmplia varietat de cançons de diferent signe, idioma i tradició. Peces populars, melodies clàssiques i composicions modernes –dues de les quals estrenes absolutes– conflueixen en aquest repertori ple d’encant i tendresa.

    El recorregut arrenca amb la lluminosa Sun children, dels estatunidencs Lee Cooper i Linda Twine, una cançó desbordant d’energia i diversió. Hypnos irromp en escena per escampar el seu elixir relaxant i amb ella arriben la Lluna de plata –una composició de la directora del Cor Petits, Mercè Pi, sobre un text de Joana Raspall, que avui s’interpreta per primera vegada– i El grill que canta a les estrelles. Però, com diu la fada, “si no és de nit, costa molt més dormir”.

    Arriba, doncs, l’hora dels contes, com el d’Aranya de sostre, que ens expliquen el poeta Miquel Desclot i l’exdirector de l’Orfeó Català, Josep Vila, i L’homenet de sorra, una cançó tradicional alemanya preciosa, harmonitzada per Johannes Brahms. Però també pot ser que la son no sigui plàcida i acabi esdevenint un lloc ple de somnis... o de malsons. Llavors apareixen històries inquietants, com la Cançó del faroner, que des de fa tres mil anys espera la seva donzella al Cap de Creus, o Els petits bruixots que encenen la imaginació dels nens. The Lord bless you and keep you, del britànic John Rutter, preludia un període de calma; una placidesa només interrompuda per l’aparició dels temibles mosquits, que es presenten al so de la música del mestre hongarès Zoltán Kodály.

    El temps passa i ja s’apropa l’hora de llevar-se. I què hi ha millor que fer-ho amb l’energètica Úpali de Francesc Burrull i Josep Maria Espinàs. La feina d’Hypnos finalitza (momentàniament) i els petits cantaires ens acomiaden amb un poema preciós de Carme Cabús musicat, per a l’ocasió, per Anna Campmany. Amb remor de campanes de fons, el Món de nit s’allunya i la vida reneix al punt de l’alba.

    Ana María Dávila, periodista musical

  • 20230313 Palau 100 T23-24 DESKTOP
  • Biografies

    Cor Intantil de l'Orfeó Català

    Cor Infantil 2105-143-®A Bofill

    © Antoni Bofill

    El Cor Infantil de l’Orfeó Català està integrat per cantaires d’11 a 16 anys. Des de la seva fundació fins al 2008 va ser dirigit per Elisenda Carrasco; actualment Glòria Coma i Pedrals n’és la directora i Pau Casan el pianista. Ha actuat a Barcelona, Mallorca, Tàrrega, Pamplona, Sant Sebastià, Montpeller (França) i Pisa (Itàlia). Ha col·laborat amb orquestres i cors de prestigi, com la Gustav Mahler Jugendorchester, Orquestra Filharmònica d’Israel i Jove Orquestra Nacional de Catalunya, entre d’altres. Ha treballat amb els directors E. Pohjola, P. Hyökki, M. Janowski, S. Bychkov, Z. Mehta, J. Nott, I. Fischer, J. E. Gardiner i M. Valdivieso, entre d’altres. Ha actuat al Gran Teatre del Liceu, al Festival Grec i ha treballat sota la direcció escènica de Comediants i Dani Coma.

    En l’àmbit de la música simfonicocoral, ha interpretat les parts de cor de nens de la Tercera Simfonia de Mahler i el 2021 interpretà la part infantil de la Passió segons sant Mateu de J. S. Bach, amb l’Orfeó Català, solistes de l’Orquestra Filharmònica de Berlín i l’Orquestra Simfònica Camera Musicae, dirigits per Simon Halsey.

    El 2022 ha interpretat la cantata El capità Noè i el seu zoo flotant de J. Horovitz, juntament amb el Cor Mitjans de l’Orfeó Català, sota la direcció musical de Glòria Coma i la direcció escènica de Dani Coma.

    Aquesta temporada 2022-23 interpretarà el cor de nens de l’òpera Suor Angelica de G. Puccini a la temporada d’òpera del Gran Teatre del Liceu, i la Passió segons sant Mateu de J. S. Bach al costat del cor Vox Luminis i la Freiburger Barockorchester, dirigits per Lionel Meunier, al Palau de la Música. Al cicle La Casa dels Cants presentarà el programa “De la nit al dia” juntament amb el Cor Petits de l’Orfeó Català, i el seu darrer concert de la temporada al Palau de la Música Catalàna serà l'actuació d'avui amb el cor Virelai de Quart de Poblet, com a resultat de l’intercanvi que els dos cors faran durant la primavera del 2023.

  • Cor Petits de l’Orfeó Català

    Cor Petits de l'Orfeó Català

    © Antoni Bofill

    El Cor Petits de l'Orfeó Català està integrat per nens i nenes de sis i set anys, Mercè Pi n’és la directora i Laia Armengol la pianista. En aquesta etapa s’inicia la formació al món de la veu i la música. A partir de cançons, exercicis i jocs es treballa l’extensió de la veu, la seva lleugeresa, l’afinació i el reconeixement auditiu des de l’escolta i la imitació; així mateix, els integrants s’eduquen en el ritme, la pulsació i l’expressivitat musical mitjançant el cant, la dansa i l’escenificació de les cançons. Igualment, es fomenta que els cantaires es familiaritzin amb la respiració i tinguin consciència corporal. També es treballen els sentits de la responsabilitat, el compromís i la constància, per afavorir que els cantaires creixin a nivell personal i despleguin totes les seves capacitats musicals i les vinculades a la intel·ligència emocional.

    Actua habitualment al Palau de la Música Catalana amb la resta de cors de l’Escola Coral, als concerts de Primavera i de Sant Esteve; també fa intercanvis amb altres corals, que inclouen concerts fora del Palau, i un cap de setmana de treball.

    El 2019 va interpretar la cantata Daltabaix de la ciutat de J. Ollé, juntament amb el Cor Mitjans de l’Orfeó Català, i el desembre del mateix any va actuar amb Dàmaris Gelabert i l’Orquestra Simfònica del Vallès al cicle Simfònics al Palau. El gener del 2020 va participar al concert dels Carmina Burana de C. Orff amb el Cor Jove de l’Orfeó Català, dins el projecte Palau Vincles. El 2021 va participar en la producció audiovisual Carmina Burana, amb els cors de Palau Vincles, que s’estrenà el 28 de març a Palau Digital i TV3.

    La temporada 2022-23 va interpretar al Palau, al costat del Cor Infantil de l’Orfeó Català, el programa “De la nit al dia”, amb obres de Brahms, Rutter, Pastrana i Luboff, entre d’altres, i amb la direcció escènica de Dani Coma, així com el concert Chiaroscuro, al costat de la resta de formacions de l’Escola Coral, tots dirigits per Basilio Astúlez. De la temporada passada (2023-24) destaca el concert Cuques de llum, amb obres de Marc Dalmases, al costat del Cor Mitjans de l’Orfeó Català i el Cor de l’SCIC.

    Aquesta temporada 2024-25, el Cor Petits juntament amb el Cor Mitjans de l’Orfeó Català presentaran al maig de 2025 la cantata De qui és el bosc, amb música de Josep Ollé i llibret de Marc Donat.

    El Cor Petits forma part de l’Escola Coral de l’Orfeó Català, amb seu al Palau de la Música Catalana, que rep el mecenatge de la Fundación Banco Santander.

  • Pau Casan, piano

    Pau Casan

    Nascut a Barcelona, va estudiar piano amb C. Agustí, M. Drets i el catedràtic M. Farré al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona, on va obtenir matrícula d’honor amb menció honorífica en el grau superior. Posteriorment va fer estudis de postgrau amb G. Fergus-Thompson i R. Vignoles al Royal College of Music de Londres, becat per la Fundació Agustí Pedro i Pons. Ha rebut classes magistrals d’A. de Larrocha, N. Bonet, M. Hastings, R. Fernández-Aguirre, P. Badura-Skoda i J. Nin-Culmell, entre d’altres.

    Guardonat amb el primer premi del 23è Concurs Joan Massià, va guanyar també el tercer premi del 33è Concurs de Joves Intèrprets de Catalunya i el premi al millor pianista del 22è Premi Ciutat de Berga, en la modalitat de cambra vocal-lied.

    Ha actuat com a solista a Barcelona, Reus, Sant Sebastià, Bogotà i Londres; com a acompanyant ho ha fet per Espanya, França, Portugal, Dinamarca, Finlàndia, el Regne Unit, Colòmbia i la Xina, tot especialitzant-se en la col·laboració amb la veu cantada, tant amb cors com amb solistes.

    Actualment compagina l’activitat concertística amb la docència al Conservatori Superior de Música del Liceu, col·labora habitualment amb el Gran Teatre del Liceu com a mestre repetidor i és pianista oficial del Concurs Tenor Viñas. Des del 2010 és el pianista del Cor Infantil de l’Orfeó Català i des del 2021 de l’Orfeó Català.

  • Laia Armengol, piano

    Laia Armengol

    © Martí E. Berenguer

    Nascuda a Barcelona, s’inicià en la formació musical als sis anys a l’Escola Coral de l’Orfeó Català. Estudià piano amb Àngel Soler i Diana Baker. El 2002 es llicencià al Conservatori Superior de Música de Barcelona i es traslladà a Londres per ampliar estudis amb Yonty Solomon i Douglas Finch al Trinity College of Music de Londres. També ha rebut els consells de Miquel Farré, Mark Hastings, Francisco Poyato, Josep Colom, Eugene Asti, Roger Vignoles i George Hadjinikos, entre d’altres. 

    Ha estat distingida com a solista i com a músic de cambra en diversos concursos, com el Leonard Smith and Felicity Young Duo Competition i el John Halford Piano Competition, entre d’altres. Actualment és intèrpret de música de cambra i pianista acompanyant de cantants solistes i de cors. Ha treballat amb els cantants Dalmau González, Enric Serra, Carmen Bustamante, Oriol Rosés, Anna Ollet, Assumpta Mateu, Iréne Theorin, Ferran Albrich..., i en l’àmbit coral ha col·laborat amb el Cor Madrigal, Cor Jove de l’Orfeó Català, Cor de Noies de l’Orfeó Català, Cor A Tempo, El Cor Canta, etc. Actualment és la pianista repertorista dels cors Petits i Mitjans de l’Orfeó Català. 

    El seu interès pel món vocal l’ha portada a estudiar cant amb Salvador Parrón i Oriol Rosés. La seva discografia inclou el CD La fragua de luna per a flauta i piano, de la col·lecció discogràfica “Joves Intèrprets” de Joventuts Musicals d’Espanya i recentment ha enregistrat el disc Músiques elèctriques amb el Morphosis Ensemble (Ins Records), formació especialitzada en música contemporània de la qual és la pianista titular. 

    En el vessant pedagògic, actualment treballa al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, i a l’IEA Oriol Martorell a càrrec del Cicle Formatiu Superior de Tècniques de Direcció coral i impulsant el Cor de Cambra Oriol Martorell, exercint de pianista i assistent de direcció (dir. Daniel Antolí).

  • Joan Besalduch, clarinet

    Joan Besalduch

    Cursà els estudis musicals al Conservatori de Música i a l’Escola de Música Moderna de Badalona en l’especialitat de clarinet i saxòfon. També és instrumentista de tenora i tible.

    Ha format part de diverses formacions orquestrals i ha portat arreu els diferents estils de la música tradicional i moderna. Combina la tasca d’instrumentista amb la de docent.

    Actualment és professor de l’Escola de Música Moderna de Badalona, on imparteix classes de clarinet i saxòfon.

  • Ernest Martínez, percussió

    Ernest Martínez

    Músic, educador musical, musicoterapeuta. Nascut a Badalona, es formà professionalment a Barcelona i París.

    Músic de sessió i intèrpret en espots publicitaris, produccions discogràfiques, cinema, videoclips i audiovisuals, és percussionista eclèctic i multiinstrumentista amb experiència en la composició i producció musical per a teatre, creacions artístiques i dansa.

    És mestre i professor especialitzat en la transmissió pedagògica i la difusió del ritme i les percussions. I professor de percussió multiètnica i de preliminar per a nens i nenes de 6 a 8 anys a l’Escola de Música Moderna del Patronat de Música de Badalona (EMMB) des de l’any 1986.

    Ha tingut experiències amb músics, instruments i tradicions musicals de l’Àfrica, l’Amèrica Llatina i l’Orient. I fa concerts regularment per Europa amb diferents grups i artistes. 

    Actualment du a terme tasques com a musicoterapeuta en diferents àmbits: social i comunitari, educació especial o salut mental.

  • Glòria Coma i Pedrals, directora

    COMA i PEDRALS, Glòria ©Josep Molina

    © Josep Molina

    Directora del Cor Infantil de l’Orfeó Català

    Va néixer a Santa Maria d’Oló (Moianès). Estudià direcció amb Mireia Barrera, Josep Vila i Casañas, Pierre Cao, Johan Duijck i Harry Christophers. Ha estudiat piano, contrabaix, teatre i dansa, i és llicenciada en cant per l’ESMUC, sota el mestratge de Margarida Natividade, amb la qual ha participat en diverses classes magistrals a Bèlgica. Ha dirigit el Cor Infantil Sant Esteve de Castellar del Vallès (primer premi de la X Mostra de la Generalitat de Catalunya) i el Cor Jove de l’Escola de Música la Guineu de Barcelona (segon premi del IX Certamen Nacional Infantil i Juvenil d’Havaneres de Torrevella).

    Ha dirigit cors d’adults, com el Cor Lieder Càmera (direcció adjunta del 2005 al 2008), ha actuat com a contrabaixista en diverses agrupacions, i com a soprano solista ha interpretat els papers de Barbarina i Reina de la Nit (Mozart), Lakmé (Delibes), Melissa (Händel), i també ha cantat l’Stabat Mater de Pergolesi (Orquestra Barroca Catalana) i l’Oratori de Nadal de Camille Saint-Saëns (Orquestra Ars Musicae), entre d’altres. En diverses ocasions ha format part del jurat dels Premis BBVA de Música de Cambra Montserrat Alavedra.

    És professora de cant al monestir de Sant Benet de Montserrat i a l’Orfeó Català i professora de tècnica de direcció coral a la diplomatura de música sacra de la Facultat Antoni Gaudí. Durant les darreres dues temporades ha estat directora convidada al Festival di Primavera de Montecatini, organitzat per la Federació Italiana de Cant Coral. Des del 2008 dirigeix el Cor Infantil de l’Orfeó Català (tercer premi a Cantonigròs).

  • Mercè Pi, directora

    PI, Mercè (c)Antoni Bofill

    © Antoni Bofill

    Directora del Cor Petits de l’Orfeó Català

    Cursà els estudis musicals al Conservatori de Badalona, on obtingué les titulacions professionals de cant i solfeig i el títol superior de pedagogia musical. Amplià estudis en diversos cursos internacionals de cant i cursos de pedagogia musical, com són els mètodes Willems, Dalcroze i Orff, entre d’altres. També ha realitzat estudis de clarinet modern. Sempre ha compaginat la tasca pedagògica amb la de cantant, tot formant part de diverses agrupacions corals. Ha estat membre del Cor Lieder Càmera, fundat per Josep Vila i Casañas, i ha col·laborat amb la Capella de Santa Maria del Mar i el Cor Madrigal.

    Des del 1992 és professora a l’EMM de Premià de Mar. I des del 2002 és membre de l’equip pedagògic de l’Escola Coral de l’Orfeó Català com a directora del Cor Petits i professora de llenguatge musical. Ha treballat en projectes educatius de l’Escola Coral per impulsar el cant coral, a Bombai i al Camerun. Ha format part del projecte social Palau Vincles durant molts anys. El 2023 va dirigir el Cantaxics (ACEM) en la celebració del seu 30è aniversari amb totes les escoles de música de Catalunya.

  • Dani Coma, direcció escènica

    Dani Coma

    ©lafotogràfica

    Combina la direcció escènica amb les classes d’interpretació. Actualment és el cap de l’Àrea de Teatre de l’Escola Coco Comin i és mestre a l’Escola Billie Elliot, on formà els intèrprets que havien d’intervenir al musical Billy Elliot al Teatre Victòria. També ha estat director d’actors del musical Fama que aterrà a Barcelona al Teatre Apolo. A més, és mestre d’interpretació i escena al Conservatori del Liceu, així com del Conservatori de Tarragona, mestre de l’Aula de Musical de l’EMM Conservatori de Terrassa i mestre de l’Acadèmia del Sol del Teatre del Sol de Sabadell.

    És director habitual de la productora Viu el Teatre, amb diversos espectacles en gira per l’Estat espanyol; així mateix, és director artístic de Nada es imposible d’El Mago Pop i de NESI Brodway Edition, versió que s’estrena a Madrid aquest octubre i que viatjarà a Brodway l’estiu següent. Ha estat director escènic del Concert de Sant Esteve del Palau de la Musica els anys 2017, 2018 i 2019, així com de múltiples espectacles amb el Cor Infantil i el Cor de Noies de l’Orfeó català, el Cor Geriona i el cor Lutiana.

    Creador i compositor del grup juvenil Macedònia, ha publicat un grapat de cantates infantils amb Discmedi i de contes amb l’editorial Bellaterra Musica. Actualment és un dels artistes que forma part del programa Flipart de la Diputació de Barcelona.

  • Textos

    Lee Cooper (1925-1966) i Linda Twine (1945)
    Sun children - Fills del sol

    We are children of the sun,
    full of energy and fun.
    We find joy in little things.
    Happiness and health in us reign.

    Som fills del sol,
    plens d’energia i diversió.
    Trobem alegria en les petites coses.
    La felicitat i la salut regnen en nosaltres

    Children of the sun are bright,
    thrusting in their inner light.
    There’s no end to what we can do.
    Teach us, help us, see as through.

    Els fills del sol som brillants,
    confiem en la nostra llum interior.
    El que podem fer no té fi.
    Ensenya’ns, ajuda’ns, mira’ns.

    Sun children have spirit.
    Sun children have soul.
    Sun children are ambitious. 
    Sun, sun children have goals

    Els fills del sol tenim esperit.
    Els fills del sol tenim ànima.
    Els fills del sol som ambiciosos.
    Els fills del sol tenim objectius.

    Sun children will give.
    Sun children will take.
    Sun children will make the world
    a better place

    Els fills del sol donarem.
    Els fills del sol portarem.
    Els fills del sol farem del món
    un lloc millor.

    Mercè Pi (1966)
    La lluna de plata
    Text de Joana Raspall (1913-2013)

    Lluna de plata, lluna de nata,
    fes-me llum blanca
    si el sol em manca,
    fes-me un llunàtic
    tocat de l’àtic
    que sempre estigui d’humor i rigui.
    Tresor tan tendre
    no em podran prendre
    ma gran fortuna
    la bona lluna!

    Josep M. Torrents (1899-1986) i Núria Albó (1930)
    El grill

    Per què rius, grillet negre,
    per què rius al teu cau?
    –Ric perquè veig la lluna
    ric, ric, ric, perquè em plau.

    I si plou, grillet negre
    i si plou, com t’ho fas?
    –No ric, ric, i m’amago
    quan plou, plou, no ric pas.

    Grill, grillet bat i frega
    frega i bat, canta i riu.
    –Ric si veig les estrelles
    ric, ric, ric, a l’estiu.

    Josep Vila i Casañas (1966)
    Aranya de sostre
    Text de Miquel Desclot (1952)

    A la biga que fa tres,
    del sostre del dormitori
    una aranya es fa el dinar
    sense gaire rebombori.

    Per primer plat ha caçat
    un mosquit dels de trompeta
    que porta el dipòsit ple
    de sang fresca de poeta.

    Per segon ha aconseguit
    una mosca vironera
    que venia de sucar
    del femer d’aquí darrere.

    I per postres vol tastar
    l’ala d’una papallona
    que a la nit l’ha despertat
    amb uns crits com de persona.

    Si no para de menjar
    aquest munt de proteïnes,
    el metge la posarà
    a règim de mandarines!

    Cançó del faroner
    Text de Miquel Desclot

    El faroner del Cap de Creus
    encén el foc amb llum de lluna,
    du barba llarga fins als peus
    i mai no menja ni una engruna.

    Fa tres mil anys que vetlla el far
    i ja ha viscut set-cents naufragis.
    Té la mirada al fons del mar
    i sempre canta mals presagis.

    El faroner del Cap de Creus
    tan sols espera una donzella,

    “Vindrà vermella fins als peus,
    en una barca amb bona estrella.
    Potser ja no es fondrà als esculls
    ni es desfarà contra la terra.
    Portarà l’alba al fons dels ulls
    i avançarà cap a la serra”.

    El faroner del Cap de Creus
    encén el foc amb llum de lluna,
    du barba llarga fins als peus
    i mai no menja ni una engruna.

    Johannes Brahms (1833-1897)
    L’homenet de sorra
    Tradicional alemanya - adaptació del text de Maria Martorell (1923-2015)

    Les flors endormicades,
    la lluna fa el seu ple.
    Han clos ja les corol·les
    al prat no se sent res.

    Jo gronxo el meu arbret florit
    que té els somnis de la nit
    dorm en pau, dorm en pau,
    dorm en pau un son suau.

    Un homenet que vola
    vindrà pel finestró
    ell posa als ulls la sorra
    i canta una cançó.

    Jo gronxo…

    Josep M. Torrents i Núria Albó
    Nit

    Nit sense lluna, nit fosca
    ombra i silenci pel bosc
    i batre d’ales d’una òliba
    i les petjades d’un llop.

    Nit als carrers i a les places
    tot és tancat i barrat
    vola una ratapinyada
    com un paraigua espatllat.

    Lluís. M. Bosch (1966)
    Els petits bruixots

    Si vols ser bruixot, estigues atent,
    canta ben fort i sigues valent,
    canta ben fort i espanta la gent!
    Abracadabra, pota de cabra
    gats escaldatas, gripaus grillats.
    Abracadabra, pota de cabra,
    serps i mussols, raves i cols
    i cinc cargols, i escarbats!
    Raves i cols? Serps i mussols?
    Gats escaldats? Gripaus grillats?
    I el ratpenat? On s’ha amagat?
    Abracadabra, pota de cabra,
    ens hem deixat el ratpenat!
    Màgia potàgia…

    John Rutter (1945)
    The Lord bless you and keep you – Que el Senyor et beneeixi i et guardi

    The Lord bless you and keep you: 
    The Lord make his face to shine upon you,
    And be gracious, unto you. 

    Que el Senyor et beneeixi i et guardi.
    Que et faci veure la llum de la seva mirada
    i s’apiadi de tu.

    The Lord lift up the light
    Of his countenance upon you. 
    And give you peace. 
    Amen. 

    Que fixi damunt teu
    la seva mirada
    i et doni la pau.
    Amén.

    Darius Lim (1986)
    A puppet’s dream – El somni de la titella

    Sha Sha!
    A bright and shining flower,
    The little forest shower,
    The sun that shines and marvels
    The night that brings the owls.

    Sha Sha!
    Una flor brillant i resplendent,
    la petita pluja del bosc,
    el sol que brilla i meravella,
    la nit que duu els mussols.

    Dance! Dance in the woods
    Make a merry laughter.
    Oh, dance in the woods,
    Dance a little faster.

    Balla! Balla al bosc
    fes una rialla alegre.
    Oh, balla al bosc
    balla una mica més de pressa.

    The light of the dawn has a secret
     that many would not know,
    That it hears when the night goes
    and where the starry sky hides the moon on high.

    La llum de l’alba té un secret
    que molts no sabrien,
    que s’escolta quan passa la nit
    i allà on el cel estrellat amaga l’alta lluna.

    Shining hills and streams
    and the showers in the sunlight.
    Fading stars at sight
    And the moonlight still in silence.
    Dance!

    Turons i rierols brillants
    i els xàfecs a la llum del sol.
    Estrelles que s’esvaeixen a la vista
    i el clar de lluna encara en silenci.
    Balla!

    Dance and stomp a little faster.
    Dance for joy, dance for the laughter, ha!
    Dance lightly, dance swiftly,
    dance in the woods sweetly.
    Dance in the moonlight.

    Balla i pica de peus una mica més de pressa.
    Balla d’alegria, balla per riure, ha!
    Balla lleugerament, balla ràpid,
    balla al bosc amb dolçor.
    Balla a la llum de la lluna

    Fading stars at sight
    and still moonlight in the silence.
    Around we go as soft as snow
    the moon is shining the starlight beaming.
    Dance a dance a dance in the woods.
    Dance!

    Estrelles que s’esvaeixen a la vista
    i encara clar de lluna en el silenci.
    Voleiem suaument com la neu,
    la lluna brilla amb la llum de les estrelles.
    Balla una dansa, una dansa al bosc.
    Balla!

    Zoltán Kodály (1882-1967)
    Mosquit

    Zim, zim, zim…
    Un mosquit és una bèstia
    una bèstia molt petita
    però en la nit sol fer musica
    si et descuides, ai! Com pica.

    Naoiko Terashima (1930-2004)
    Akai hana, shiroi hana Flor vermella, flor blanca

    Akai hana tsunde ano hito ni ageyo
    Ano hito no kami ni kono hana sashite ageyo.
    Akai hana akai hana, ano hito no kami ni
    Saite yurerudarō, ohisama no yō ni.

    Colliré una flor vermella i te la donaré
    la posaré als teus cabells.
    Flor roja, flor roja, als teus cabells
    floreix i es gronxa com el sol.

    Shiroi hana tsunde ano hito ni ageyo
    Ano hito no mune ni kono hana sashite ageyo.
    Shiroi hana, shiroi hana, ano hito no mune ni
    Saite yurerudarō, otsukisan no yō ni.

    Colliré una flor blanca i te la donaré
    la posaré al teu pit.
    Flor blanca, flor blanca, al teu pit
    floreix i es gronxa com la lluna.

    Akai hana yureru ano ko kami ni
    Yasashī hito no hohoemi ni yureru
    Shiroi hana yureru ano hito no mune ni
    Itoshī hito no kuchizuke ni yureru.

    La flor roja es gronxa als teus cabells
    amb somriures amables
    la flor blanca es gronxa al teu pit
    amb un petó del teu estimat.

    Francesc Burrull (1934-2021) i Josep M. Espinàs (1927-2023)
    Cançó de llevar-se. Úpali

    Úpali, úpali, és hora de llevar-se
    s’ha acabat dormir.
    Úpali, úpali, és hora de llevar-se
    ja som al matí.

    Bon dia a la família, bon dia a tot el món.
    Qui serà el primer? Qui serà el segon?
    S’ha acabat dormir, ja som al matí.
    Úpali, úpali, úpali!

    Anna Campmany (1993)
    Món de nit
    Text de Carme Cabús

    Allò era el misteri d’aquell món de nit,
    al lluny hi tocaven soles les campanes,
    la brisa d’hivern coïa a les galtes,
    els carrers nocturns eren transitables.

    L’energia viva de la nit brollava,
    la lluna serena abstreta brillava,
    i un esperit tendre com jonc
    revinclant-se em feia renéixer
    com al punt de l’alba.

  • També et pot interessar...

    La Casa dels Cants
    Dissabte, 15.04.23 – 12 h
    Sala de Concerts

    Shaw i Domènech

    Marta Valero, mezzosoprano
    Cor de Noies de l’Orfeó Català
    Cor Exaudio
    Cor Aglepta
    Nàiades-Cor de Noies

    Camerata Penedès (Pedro Rodríguez, concertino)
    Buia Reixach i Feixes, Oriol Castanyer i Carles Prat, directors

    C. Shaw: Its motion keeps
    C. Prat: Lauda anima mea Dominum
    J. Brahms: Ave Maria
    G. Holst: Ave Maria
    J. Domènech: Il pianto della Madonna

    Preu: 15 €

  • Mecenes d'Honor

    Mecenes Protectors

    Mitjans Col·laboradors

    Mecenes col·laboradors

    Benefactors d'Honor

    Benefactors Principals

    Benefactors

Índex